I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
DIPLOMAMUNKA
Azonosító
BMEGT51M126
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
0
Laboratórium
5
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
aláírás
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kanczné Dr. Nagy Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.06.26.) az 580515/8/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.06.26-től.

Célkitűzések

A kurzus célja a hallgató önálló kutatási munkájának támogatása annak érdekében, hogy diplomamunkáját a félév végére befejezze, és készen álljon a záróvizsga védés részében tudományos diszkusszió keretében bemutatni, eredményeit megvédeni és értékelni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a pedagógiai kutatás eszközeit, a kutatási stratégiákat.
  2. Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
  3. Ismeri a tudományos szakmai fogalomkészletet.
Képesség
  1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására.
  2. Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
  3. Képes a szakirodalom elemzésére és kisebb empirikus vizsgálat végrehajtására
Attitűd
  1. Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
  2. Motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. Befogadó az információtechnológiai eszközök használatára
Önállóság és felelősség
  1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. Felelősen és önállóan old meg kutatási feladatokat.
  3. Együttműködő a kutatásban résztvevőkkel.

Oktatásmódszertan

Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • 1. Csíkos Csaba (2020): A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE Eötvös Kiadó. ISBN 978-963-489-248-9
  • 2. A tanszék honlapjáról elérhető záródolgozat elkészítését támogató anyagok.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során elkészített kutatási anyagok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Kutatási terv készítése. 2. Részteljesítmény-értékelés: A záródolgozat 60%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek. 3. részteljesítmény értékelés: a záródolgozat 80%-ának kidolgozása és rendszeres bemutatása a témavezetőnek.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. részteljesítmény értékelés (Kutatási terv): 20
  • 2. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 60%-a): 30
  • 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 80%-a): 50
  • összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A labor gyakorlaton való részvétel és a dolgozat elkészítése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100
Jeles 88–95%
76–87%
Közepes 63–75%
Elégséges 50–62%
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 5
házi feladatra felkészülés 10
egyéb felkészülés 8
összesen 23

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Diplomamunka tématerv elkészítése. (1-2.)
2. Kutatásmetodikai ismeretek. (3-6.)
3. A diplomamunka elméleti része. (7-10.)
4. A diplomamunka gyakorlati része. (11-14.)

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Tóth Péter egyetemi tanár toth.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin egyetemi adjunktus kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Dr. Benedek András professzor emeritusz benedek.andras@gtk.bme.hu
Dr. Kálmán Anikó egyetemi docens kalman.aniko@gtk.bme.hu
Feketéné dr. Szakos Éva egyetemi docens feketene.szakos.eva@gtk.bme.hu
Dr. Berzsenyi Emese egyetemi adjunktus berzsenyi.emese@gtk.bme.hu
Dr. Kattein-Pornói Rita egyetemi adjunktus kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu
Dr. Szandi-Varga Péter egyetemi adjunktus szandi-varga.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kata János mestertanár kata.janos@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.