Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tárgy célja – a jelöltek tájékoztatása és felkészítése a tanári portfólió elkészítésére, – a jelöltek felkészítése az ugyanilyen e-portfolió elkészítésére, ennek prezentációjára és értékelésére. A választott téma elméleti és empírikus feldolgozása (a tanszéki útmutató szerint).
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a pedagógiai folyamat tervezésének elveit és módszertanát.
- Megérti az portfóliókészítéssel kapcsolatos feladatokat.
- Tudja hogyan lehet összeállítani az e-portfóliót.
Képesség
- Képes együttműködni a mentortanárokkal és szaktanárokkal a portfólió dokumentumainak gyűjtésében.
- Képes az összegyűjtött dokumentumok logikai rendszerezésére.
- Képes a portfólió reflektív értékelésére.
Attitűd
- Képes a portfólió reflektív értékelésére.
- Hajlandó a mentortanárokkal és szaktanárokkal való együttműködésre.
- Fejlődik a reflektív önértékelése. / His reflective self-evaluation develops.
Önállóság és felelősség
- Alkalmas az e-portfólió készítés önálló megtervezésére és kivitelezésére.
- Felelősséget érez a pedagógiai munka és a portfólió minősége iránt.
Oktatásmódszertan
Esetmegbeszélés és reflektív elemzés. Egyéni és csoportmunka.
Tanulástámogató anyagok
- 1. Falus Iván - Kimmel Magdolna (2009): A portfolió Gondolat Kiadó
- 2. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfolió http://www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/06_tanari_portfolio.pdf
- 3. Kimmel Magdolna (2002): A refletív gyakorlat gyökerei Pedagógusképzés 2002.3.120-123.p.
- 4. Szabóné dr. Berki Éva (2015): Mentori keretek - mentori szerepek - mentori feladatok
- 5. http://kozokos.moodle,appi.bme.hu/mod/folder/view,php?id=25466
- 6. Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése Gondolat Kiadói Kör 2003. Budapest ISBN 963 9500 61 5
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy beadandó dolgozat, egy sikeresen megírt zárthelyi dolgozat és a gyakorlatokon tanúsított aktivitás összesített eredménye alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat, 60%): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel, 40%): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. záróvizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): 60
- 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 40
- Összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 88-95 |
Jó | 76-87 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
elméleti egység kidolgozása | 30 |
mentorral folytatott konzultáció | 2 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Tájékozódás a portfólió megírásának és alkalmazásának céljairól, feladatairól, követelményeiről, jelentőségéről |
2. | A portfólió egységeinek megbeszélése, tematikája, módszertana. I. |
3. | A portfólió egységeinek megbeszélése, tematikája, módszertana. II. |
4. | A portfólió egységeinek megbeszélése, tematikája, módszertana. III. |
5. | A portfólió egységeinek megbeszélése, tematikája, módszertana. IV. |
6. | Az egyéni szakmai fejlődés előmozdításáért végzendő tevékenység és a tapasztalatok szakszerű dokumentálása. |
7. | A félév zárása. A tantárgy célkitűzéseinek bemutatása. A félév feladatainak megbeszélése. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Bükki Eszter | adjunktus | bukki.eszer@gtk.bme.hu |
Dr. Szandi-Varga Péter | adjunktus | szandi-varga.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Kanczné Dr. Nagy Katalin | adjunktus | kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu |
Dr. Manojlovic Heléna | adjunktus | manojlovic.helena@gtk.bme.hu |
Dr. Kattein-Pornói Rita | adjunktus | kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.