Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik korábbi tanulmányaik során legalább B2-es szintig jutottak. A tantárgy célja, hogy a hallgatók mind a négy alapkészségét C1-es szinten fejlessze
Tanulmányi eredmények
Tudás
- tudatosan rendszerezi nyelvtudását, pótolja a C1 szinten elvárt hiányosságait,
- rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek ahhoz szükségesek, hogy beszédszándékait C1-es szinten megvalósíthassa.
- gördülékenyen és spontán módon fejezi ki magát, anélkül, hogy szavakat, kifejezéseket kéne keresgetnie.
- a nyelvet rugalmasan és hatékonyan tudja használni a különböző társadalmi és szakmai kapcsolatokban
Képesség
- képes megérteni a nem világosan szerkesztett vagy rejtett jelentéstartamú hosszú szöveget.
- képes arra, hogy komplex szövegeket, tévéműsorokat és filmeket szinte nehézség nélkül megérteni
- világosan és részletesen fejt ki különböző összetett témákat, úgy, hogy más témákat is kapcsol hozzá, gondo-latmenetét világosan lezárja
- jól használja nagyon széles körű szókincsét köztük idiomatikus kifejezéseket és kollokvializmusokat
Attitűd
- A hallgató
- otthonosan mozog a célnyelvi kultúra számos területén
- tisztában van a célnyelvi kultúra magyartól eltérő sajátosságaival
Önállóság és felelősség
- tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
- önállóan is karbantartja, fejleszti nyelvtudását (könnyedén olvas összetett szövegeket, tudományos cikkeket és hallgat terjedelmesebb előadásokat)
Oktatásmódszertan
A kurzus céljai között szerepel a produktív készségek fejlesztése is. Ezért az órákon sok olyan munkaformát alkalmazunk, amelyek lehetőséget nyújtanak a hallgatók beszédkészségének fejlesztésére (pármunka, csoportmunka).
Tanulástámogató anyagok
- Letölthető jegyzet - Notes
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
• a hallgató aktívan részt vesz az órai munkában • az értékelés alapja az órai aktivitás és a válaszható beadandó feladatok teljesítése
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- feladatok és/vagy dolgozatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 50-69 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A kurzus tananyagainak kiválasztásakor a következő alapelvek érvényesülnek: • segítse a hallgatót a globális problémákban való eligazodáshoz • a hallgató kritikus gondolkodását fejlessze • mélyebben megismerkedhessen a célnyelvi kultúra specifikus területeivel (pl., államformák, választási rend-szerek, híradók, a célnyelvi ország folyó ügyei, etc.) • gyarapíthassa az akadémikus és szakmájára vonatkozó szókincsét A nyelvi tárgyak esetében nem készülnek részletes tematikák, mert a tárgy célja a készségfejlesztés, és nem egy adott (tematizálható) tudásanyag frontális átadása. Ez ad lehetőséget arra, hogy a tematika az adott csoport igényeihez igazodjon, a tárgy céljainak megfelelően.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.