Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Angol felsőfok – készségfejlesztés C1 szinten
Azonosító
BMEGT60R50A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Kaplonyi Barbara Mercedes
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
kaplonyi.barbara@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2022.10.26.) az 580768/11/2022 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2022.10.26-tól.

Célkitűzések

A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik korábbi tanulmányaik során legalább B2-es szintig jutottak. A tantárgy célja, hogy a hallgatók mind a négy alapkészségét C1-es szinten fejlessze

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. tudatosan rendszerezi nyelvtudását, pótolja a C1 szinten elvárt hiányosságait,
  2. rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek ahhoz szükségesek, hogy beszédszándékait C1-es szinten megvalósíthassa.
  3. gördülékenyen és spontán módon fejezi ki magát, anélkül, hogy szavakat, kifejezéseket kéne keresgetnie.
  4. a nyelvet rugalmasan és hatékonyan tudja használni a különböző társadalmi és szakmai kapcsolatokban
Képesség
  1. képes megérteni a nem világosan szerkesztett vagy rejtett jelentéstartamú hosszú szöveget.
  2. képes arra, hogy komplex szövegeket, tévéműsorokat és filmeket szinte nehézség nélkül megérteni
  3. világosan és részletesen fejt ki különböző összetett témákat, úgy, hogy más témákat is kapcsol hozzá, gondo-latmenetét világosan lezárja
  4. jól használja nagyon széles körű szókincsét köztük idiomatikus kifejezéseket és kollokvializmusokat
Attitűd
  1. A hallgató
  2. otthonosan mozog a célnyelvi kultúra számos területén
  3. tisztában van a célnyelvi kultúra magyartól eltérő sajátosságaival
Önállóság és felelősség
  1. tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
  2. önállóan is karbantartja, fejleszti nyelvtudását (könnyedén olvas összetett szövegeket, tudományos cikkeket és hallgat terjedelmesebb előadásokat)

Oktatásmódszertan

A kurzus céljai között szerepel a produktív készségek fejlesztése is. Ezért az órákon sok olyan munkaformát alkalmazunk, amelyek lehetőséget nyújtanak a hallgatók beszédkészségének fejlesztésére (pármunka, csoportmunka).

Tanulástámogató anyagok

  • Letölthető jegyzet - Notes

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

• a hallgató aktívan részt vesz az órai munkában • az értékelés alapja az órai aktivitás és a válaszható beadandó feladatok teljesítése

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • feladatok és/vagy dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 100-100
Jeles 90-95
80-89
Közepes 70-79
Elégséges 50-69
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

A félévben sorra vett témák

A kurzus tananyagainak kiválasztásakor a következő alapelvek érvényesülnek: • segítse a hallgatót a globális problémákban való eligazodáshoz • a hallgató kritikus gondolkodását fejlessze • mélyebben megismerkedhessen a célnyelvi kultúra specifikus területeivel (pl., államformák, választási rend-szerek, híradók, a célnyelvi ország folyó ügyei, etc.) • gyarapíthassa az akadémikus és szakmájára vonatkozó szókincsét A nyelvi tárgyak esetében nem készülnek részletes tematikák, mert a tárgy célja a készségfejlesztés, és nem egy adott (tematizálható) tudásanyag frontális átadása. Ez ad lehetőséget arra, hogy a tematika az adott csoport igényeihez igazodjon, a tárgy céljainak megfelelően.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.