Objectives
This course offers skills development for students already at level B2 as a minimum. The purpose of the course is to develop all four language learning skills to level C1.
Academic results
Knowledge
- a conscious and systemic approach to the language skills to meet the requirements of level C1,
- linguistic and structural knowledge required for the students to be able to communicate at level C1.
- fluent and spontaneous speech without the need to search for words or expressions.
- a flexible and effective use of the language in a variety of social and professional situations.
Skills
- comprehension of an unclearly structured long text, possibly with a hidden meaning.
- comprehension of complex texts, tv-programs and films, almost without any difficulty
- clear and detailed explanation of a variety of complex subjects, combining them with other ideas and giving a clear conclusion.
- good use of a rich vocabulary including idioms and colloquial phrases.
Attitude
- Students
- feel comfortable in a number of areas of the target language’s culture(s)
- are aware of the differences between the Hungarian and the target language culture
Independence and responsibility
- Students are aware of their strengths and weaknesses,
- can maintain and develop their own language skills (have no problem reading complex texts, scientific arti-cles or listen to lengthy presentations)
Teaching methodology
The course aims at the development of productive skills as well. We apply a range of exercises in class, which enable the students to develop their speaking skills (pair work, group work).
Materials supporting learning
- Letölthető jegyzet - Notes
General Rules
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Performance assessment methods
• a hallgató aktívan részt vesz az órai munkában • az értékelés alapja az órai aktivitás és a válaszható beadandó feladatok teljesítése
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- feladatok és/vagy dolgozatok: 100
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 80-89 |
Satisfactory | 70-79 |
Pass | 50-69 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
TVSZ szerint.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
összesen | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 06.11.2023.
Topics covered during the term
A kurzus tananyagainak kiválasztásakor a következő alapelvek érvényesülnek: • segítse a hallgatót a globális problémákban való eligazodáshoz • a hallgató kritikus gondolkodását fejlessze • mélyebben megismerkedhessen a célnyelvi kultúra specifikus területeivel (pl., államformák, választási rend-szerek, híradók, a célnyelvi ország folyó ügyei, etc.) • gyarapíthassa az akadémikus és szakmájára vonatkozó szókincsét A nyelvi tárgyak esetében nem készülnek részletes tematikák, mert a tárgy célja a készségfejlesztés, és nem egy adott (tematizálható) tudásanyag frontális átadása. Ez ad lehetőséget arra, hogy a tematika az adott csoport igényeihez igazodjon, a tárgy céljainak megfelelően.
Lecture topics | |
---|---|
1. | - |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- |