Szak: Műszaki menedzser alapszak BSc
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2022/23/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A kurzus célja a B2 szinten lévő hallgatók hallott szöveg értésének és beszédkészségének, előadói készségének fejlesztése célnyelvi videós prezentációk, elsősorban TED előadások felhasználásával. A kurzus a munkához és a tanuláshoz kapcsolódó nyelvhasználati területeket fejleszti
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismer különböző típusú angol kiejtéseket.
- A hallgató ismeri a friss, naprakész angol nyelv jellemzőit (kollokációk, közmondások, szólások).
- A hallgató ismeri a beszédek fő strukturális elemeit.
- A hallgató ismeri a jó, hatékony diák jellemzőit.
- A hallgató ismeri a nem verbális kommunikáció fajtáit, és tisztában van ezek szerepével.
- A hallgató ismeri a beszédek néhány jellemző prezentációs technikáját.
- A hallgató tisztában van a formális és nem formális beszélt nyelv használatával (szókincs, nyelvtani szerkezetek).
Képesség
- A hallgató képes a különböző nemzetiségű beszélők egymástól eltérő kiejtésének megértésére.
- A hallgató képes megérteni a tanulmányai témájához kapcsolódó különböző témájú előadásokat.
- A hallgató képes a kulturális referenciák mélyebb, pontosabb megértésére.
- A hallgató képes aktuális témákról tartott előadások tartalmáról véleményt nyilvánítani.
- A hallgató képes a feldolgozott témákhoz kapcsolódó szókincs aktív használatára.
- A hallgató képes a megtekintett előadások szerkezetét és az előadásban használt prezentációs technikákat beazono-sítani és értékelni.
- A hallgató képes konstruktív kritikát mondani előadásokról és diákról.
- A hallgató képes nyelvhasználatát az adott közönség igényeihez igazítani (formális ~ informális).
Attitűd
- A hallgató kész a különböző nemzetiségű beszélők kiejtésbeli sajátosságainak tolerálására.
- A hallgató érdeklődik az angol nyelvű TED előadások iránt, és látja az ezekben rejlő nyelvtanulási potenciált.
- A hallgató kész megvitatni véleményét társaival megosztani az órán felmerülő témákról és magukról az előadások-ról.
Önállóság és felelősség
- A hallgató önállóan fejleszti a jegyzetelési technikáit.
- A hallgató felelősnek érzi magát a saját nyelvtanulásáért.
- A hallgató rendelkezik az alapvető nyelvtanulási stratégiákkal, amelyek az önálló nyelvtanulását segítik.
Oktatásmódszertan
A kurzus során videók (elsősorban TED előadások) feldolgozása folyik változatos technikákkal. Az előadások vagy a prezentáció különböző aspektusairól szólnak, vagy jó/rossz példái az egyes prezentációs technikák alkalmazásának. Mivel a megértésen túlmenően a hangsúly a beszédfejlesztésen van, a kurzus során sok beszélgetésre kerül sor, különböző kooperatív munkaformák segítségével.
Tanulástámogató anyagok
- Letölthető jegyzet.-Notes.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
A kurzuson az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak. Feladattípusok: • beadandó az órán vett valamelyik témával kapcsolatban (véleménykifejtés megadott lehetőségek közül vá-lasztva), • hallott szöveg értését mérő feladat, • 2-3 perces kötetlen beszámolót/összefoglalást szabadon választott témáról, • egy szabadon választott videóhoz feladatsor vagy glosszárium készítése, • videók összehasonlítása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- feladatok és/vagy dolgozatok : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-798 |
Elégséges | 50-69 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint. A különböző típusú feladatokat a félév során elosztva, választható és különböző időpontokban oldhat-ják meg a hallgatók. A hallgatók szorgalmi időszak végéig lehetőséget kapnak a feladatok pótlására és javítására.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 25 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 25 |
házi feladat elkészítése | 12 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A hallgatók érdeklődésének, szakmai irányának megfelelő TED előadásokat dolgozunk fel, ez határozza meg a témaköröket. A beszédek kiválasztásakor fontos alapelv, hogy a kurzus alapvető célja a munkához és tanuláshoz tartozó nyelvhasználati területek fejlesztése. A nyelvi tárgyak esetében nem készülnek részletes tematikák, mert a tárgy célja a készségfejlesztés, és nem egy adott (tematizálható) tudásanyag frontális átadása. Ez ad lehetőséget arra, hogy a tematika az adott csoport igényeihez igazodjon, a tárgy céljainak megfelelően.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.