Verziók
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók kiscsoportos formában a helyzetgyakorlatok segítségével fejlesszék önismeretüket, valamint azokat az érzelmi és társas készségeiket, amelyek révén érzékenyebbé, nyitottabbá válnak másokra. A kurzus elősegíti a hatékonyabb kommunikációt, önérvényesítést, konfliktuskezelést és az együttműködést a magán- és a szakmai életük szereplőivel. A kurzus alapvetően fejleszti a csoportmunkához szükséges készségeket, valamint az önreflexiót.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a kommunikációs sémákat.
- Ismeri az alapvető konfliktusmegoldási lehetőségeket.
- Ismereteket szerez önmagáról
Képesség
- Képes felismerni az egyszerű pszichológiai összefüggéseket és törvényszerűségeket.
- Képes felhasználni a pszichológiai ismereteket a mindennapi hatékonyságának növelésére.
- Képes arra, hogy önmagáról szerzett tudását alkalmazza a hétköznapi és szakmai életében.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése és a gyakorlatok során az oktatóval és hallgató társaival.
- Folyamatosan fejleszti önmagát a kapott inspirációk alapján.
- Törekszik a pszichológiai tudását integrálni a mindennapjaiba (tanulás, magánélet, munka).
- Nyitott a pszichológiai ismeretek befogadására.
Önállóság és felelősség
- Önirányított tanulással az érzelmi és társas képességeit tovább fejleszti.
- Nyitott az új ismeretekre, valamint nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában, valamint képes felismerni, hogy mikor van szükség külső segítségre.
Oktatásmódszertan
Helyzetgyakorlatok, tesztek, önreflektív feladatok, csoportmunkák.
Tanulástámogató anyagok
- Juhász M., Takács I. (2007) Pszichológia. Typotex Kiadó. Budapest
- Séllei B., Takács I. (2014) Pszichológia a gyakorlatban. Typotex Kiadó. Budapest
- Zimbardo P. (2019) Pszichológia mindenkinek 1-4. Libri Könyvkiadó Kft. Budapest
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktalkalmakon való részvétellel és beadandó dolgozattal történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részvétel a kontaktalkalmakon: a kurzus 2 napra van tömbösítve (8-17 óra), amelyeken a részvétel a teljes időtartamban szükséges 2. Beadandó dolgozat megírása: a tréninget követő 2. hét végéig egy önreflektív dolgozat leadása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Beadandó dolgozat: 40
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Zárthelyi dolgozat: 60
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 85-100 |
Jeles | 85 |
Jó | 75-84 |
Közepes | 65-74 |
Elégséges | 50-64 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) A beadandó dolgozat a pótlási hét végéig pótolható, külön kérés esetén. 2) A zárthelyi dolgozat egy alkalommal javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Részvétel a kontakt órákon | 60 |
Beadandó dolgozat | 18 |
Konzultáció az elméleti anyaggal kapcsolatban | 12 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.06.13-án. Érvényes 2022.06.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Önismeret (érzelmek, személyészlelés), Teljesítménymotiváció (tanulás), Stressz, Szocializáció és csoport |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Lógó Emma | egyetemi adjunktus | logo.emma@gtk.bme.hu |
Kiss Kitti | PhD hallgató | kittimaria.kiss@edu.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.