Programme: Engineering Management Bachelor’s Programme from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory for the specialisation
Recommended semester: 1
Objectives
The objective of the course is to provide students with a basic psychological knowledge of social relationships. Enrich their knowledge in aspects, development and achievements of social relationships.
Academic results
Knowledge
- They know the schemes of communications.
- They know the most important conflict management opportunities.
- They get knowledge about themselves.
Skills
- They are able to plan, organize and do their own learning process.
- They are able to understand and use the literature of relationships.
- They are able to use their social knowledge in a creative way regarding their special field of study.
Attitude
- They collaborate with the instructor and fellow students in expanding knowledge.
- They develop themselves consistently regarding the instructions.
- They try to integrate their psychological knowledge in their everyday life.
- They are open to psychological knowledge.
Independence and responsibility
- They accept openly substantiated critical remarks.
- They foster their own thinking and try to share their opinion.
- They develop in their thinking, communication and relationships based on the influences.
Teaching methodology
Lectures, individual (e-learning) assignment via Moodle, questionnaires, applying IT tools and techniques, pair works during lectures.
Materials supporting learning
- Juhász M., Takács I. (2007) Pszichológia. Typotex Kiadó. Budapest
- Séllei B., Takács I. (2014) Pszichológia a gyakorlatban. Typotex Kiadó. Budapest
- Zimbardo P. (2019) Pszichológia mindenkinek 1-4. Libri Könyvkiadó Kft. Budapest
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktalkalmakon való részvétellel és beadandó dolgozattal történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részvétel a kontaktalkalmakon: a kurzus 2 napra van tömbösítve (8-17 óra), amelyeken a részvétel a teljes időtartamban szükséges 2. Beadandó dolgozat megírása: a tréninget követő 2. hét végéig egy önreflektív dolgozat leadása.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Beadandó dolgozat: 40
Percentage of exam elements within the rating
- Zárthelyi dolgozat: 60
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 85-100 |
Very good | 85 |
Good | 75-84 |
Satisfactory | 65-74 |
Pass | 50-64 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
1) A beadandó dolgozat a pótlási hét végéig pótolható, külön kérés esetén. 2) A zárthelyi dolgozat egy alkalommal javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
Részvétel a kontakt órákon | 60 |
Beadandó dolgozat | 18 |
Konzultáció az elméleti anyaggal kapcsolatban | 12 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 13.06.2022.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Önismeret (érzelmek, személyészlelés), Teljesítménymotiváció (tanulás), Stressz, Szocializáció és csoport |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Lógó Emma | egyetemi adjunktus | logo.emma@gtk.bme.hu |
Kiss Kitti | PhD hallgató | kittimaria.kiss@edu.bme.hu |