Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Praxisépítés
Azonosító
BMEGT52S218
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
5
Gyakorlat
15
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Répáczki Rita
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
repaczki.rita@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.03.29.) az 580251/13/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.03.29-től.

Célkitűzések

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát valamint a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait. Képessé válnak egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elké-szítésére. Megismerik a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát. Olyan önismereti ta-pasztalatra tesznek szert, amely segíti őket az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kom-munikációjában. Tudatossá válnak abban, miként lehet a coaching praxist etikusan és jogszerűen működtetni. A kurzus keretei között megismerkednek a coaching munkát megalapozó jogi szabályozással, valamint azokkal az alapelvekkel, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat. A cél az autentikusan, szakszerűen és időben történő, az ügyfél valódi igényeire reagáló coaching munkára történő felkészítés.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát.
  2. Ismeri a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait.
  3. Ismeri és érti az érték fogalmát, az üzleti életben való alkalmazhatóságát.
  4. Ismeri a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát.
  5. Ismeri a coaching munkát megalapozó jogi szabályozást.
  6. Ismeri azokat az alapelveket, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat.
Képesség
  1. Képes egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elkészítésére.
  2. Képes az önmarketingre, a szolgáltatás és a praxis online és offline kommunikációjára.
  3. Képes a coaching vállalkozás minőségbiztosítására.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
  2. Folyamatos ismeretszerzéssel és a megszerzett ismeretek felhasználásával fejleszti önmagát.
  3. Törekszik a megszerzett tudását integrálni a mindennapjaiba (tanulás, magánélet, munka).
  4. Nyitott az új ismeretek befogadására.
  5. Nyitott a folyamatos önfejlesztésre és önreflexióra.
Önállóság és felelősség
  1. Rendszerszemléletben gondolkodik.
  2. Önállóan végzi az egyéni feladatok kiértékelését, elemzését, adott témához kapcsolódó kutatómunkát.
  3. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  4. Felelősséget vállal saját munkájáért.
  5. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában, vala-mint képes felismerni, hogy mikor van szükség külső segítségre.

Oktatásmódszertan

Előadások, egyéni (e-learning) feladat a moodle felületen, kérdőívek, IT eszközök és technikák használata, páros és csoportmunkában végzett órai feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Kötelező irodalom:
  • Órai kiadott anyagok.
  • Ajánlott irodalom:
  • Chandler, S., Litvin, R. (2017). A sikeres coach. Cor Leonis Kiadó.
  • Iordanou, I., Hawley, R., Iordanou, C. (2017) Values and Ethics in Coaching First Edition. Sage
  • Mietus, A. (2010) Ethical coaching across cultures: Ethical aspects of coaching and management in intercultural settings. Grin
  • Osterwalder, A. (2012). Üzletimodell-építés. Cser Könyvkiadó.
  • Williams, P., Anderson, S. H. (2004) Law and Ethics in Coaching: How to Solve and Avoid Difficult Problems in Your Practice. Wiley

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése e-learning házi feladatok és összegző tanulmányi teljesítményértékelés alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel az interaktív előadások és a kiscsoportos gyakorlatok folya-matában. B. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): online feladat, amelynek során a hallgató önállóan végez a meg-adott témában a tárgyhoz kapcsolódó kutatómunkát. C. Elméleti összefoglaló dolgozat (házidolgozat): melynek megjelenési formája az egyénileg készített há-zi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • aktív részvétel: 25
  • online feladat: 50
  • házidolgozat: 25
  • Összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az előírt követelmények elvégzése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 85-95
75-84
Közepes 65-74
Elégséges 50-64
Elégtelen 50 alatt

Javítás és pótlás

1. Az e-learning házi feladatok a leadási határidő után az előre megadott pótlási határidőkig díjmentesen pótolhatók. 2. Az összegző tanulmányi teljesítményértékelés a pótlási időszakban – első alkalommal – díjmentesen pó-tolható vagy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 20
online feladat elkészítése 30
házi feladat elkészítése 50
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 50
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.

A félévben sorra vett témák

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék az üzleti modellépítés alapelveit és gyakorlatát valamint a coaching praxis működtetésének jogi és etikai alapjait. Képessé válnak egy szolgáltatás üzleti és marketing tervének elké-szítésére. Megismerik a brandépítés és a brand kommunikáció módszereit és eszköztárát. Olyan önismereti ta-pasztalatra tesznek szert, amely segíti őket az önmarketingben, a szolgáltatás és a praxis online és offline kom-munikációjában. Tudatossá válnak abban, miként lehet a coaching praxist etikusan és jogszerűen működtetni. A kurzus keretei között megismerkednek a coaching munkát megalapozó jogi szabályozással, valamint azokkal az alapelvekkel, amelyek révén a coaching tevékenység az ügyfél igényeit kiszolgáló, támogató, valódi fejlesztő tevékenységgé válhat. A cél az autentikusan, szakszerűen és időben történő, az ügyfél valódi igényeire reagáló coaching munkára történő felkészítés.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Székely Vince egyetemi adjunktus szekely.vince@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.