Szak: Közgazdásztanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közgazdásztanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A hallgatók szakdolgozati témaválasztásának segítése, az elméleti háttér feltárásának módszertani megalapozása, és az empirikus vizsgálatok sajátosságainak megismertetése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- a diplomamunka készítés céljának, főbb feladatainak tudatosítása
- a pedagógiai szakirodalmi tájékozódás céljainak, funkcióinak elemzése
- a szakirodalom feltárásának módszereire való felkészítés, különös tekintettel az internetes források felhasználására, valamint a hivatkozások szabályainak kezelésére
Képesség
- a pedagógiai szakirodalmi tájékozódás bázisainak, forrásainak bemutatása
- a szakirodalom feltásárásának, a feldolgozás technikáinak megismertetése
- a választott téma kapcsán az adekvát szakmai nézetek; szándékok, törekvések kialakítása és fejlesztése
Attitűd
Önállóság és felelősség
- az önálló, felelősségteljes irodalom felhasználás iránti attitűd kialakítása
- a témaválasztással kapcsolatos alapvető tudnivalók megismertetése
- a szerzői jog védelme alá tartozó alkotások típusainak megismertetése
- az etikai kérdések tisztázása
- a plágium eseteinek megismertetése
- a kutatási módszerek önálló alkalmazása, folyamatok tervezése és értékelése, pedagógiai eszközök, módszerek és eljárások önálló alkalmazása
- a szakdolgozat-készítés folyamatának egyéni megtervezése
- önreflexiós képesség formálása
Oktatásmódszertan
Előadások, prezentációk, egyéni és csoportmunkák, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, viták, önállóan készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Dr. Majoros Pál (1997): Kutatásmódszertan avagy: hogyan írjunk könnyen, gyorsan jó diplomamunkát? Módszertani tananyag a gazdasági felsőoktatás hallgatói számára Nemzeti Tankönyv kiadó, Budapest
- Falus Iván (2000, szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe Műszaki Kiadó
- http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_531_pedagogia/adatok.html
- Umberto Ecco. Hogyan írjunk szakdolgozatot, Gondolat, 1992.
- Útmutató szakdolgozat készítéshez, BME,MPT, 2014
- Varga Lajos (szerk.): Kutatásmódszertan. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, 2006
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tanulás támogatása-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és a pályaidentitás-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tanulás támogatása-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés-, és a pályaidentitás az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartam érvényes.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | |
Jó | |
Közepes | |
Elégséges | |
Elégtelen |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
félévközi készülés a gyakorlatokra | |
házi feladat elkészítése | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes, érvényes 2017. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.