Versions
Department of Technical Education
Programme: Közgazdásztanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Közgazdásztanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Mérnöktanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Mérnöktanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- a diplomamunka készítés céljának, főbb feladatainak tudatosítása
- a pedagógiai szakirodalmi tájékozódás céljainak, funkcióinak elemzése
- a szakirodalom feltárásának módszereire való felkészítés, különös tekintettel az internetes források felhasználására, valamint a hivatkozások szabályainak kezelésére
Ability
- a pedagógiai szakirodalmi tájékozódás bázisainak, forrásainak bemutatása
- a szakirodalom feltásárásának, a feldolgozás technikáinak megismertetése
- a választott téma kapcsán az adekvát szakmai nézetek; szándékok, törekvések kialakítása és fejlesztése
Attitude
Autonomy and responsibility
- az önálló, felelősségteljes irodalom felhasználás iránti attitűd kialakítása
- a témaválasztással kapcsolatos alapvető tudnivalók megismertetése
- a szerzői jog védelme alá tartozó alkotások típusainak megismertetése
- az etikai kérdések tisztázása
- a plágium eseteinek megismertetése
- a kutatási módszerek önálló alkalmazása, folyamatok tervezése és értékelése, pedagógiai eszközök, módszerek és eljárások önálló alkalmazása
- a szakdolgozat-készítés folyamatának egyéni megtervezése
- önreflexiós képesség formálása
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Dr. Majoros Pál (1997): Kutatásmódszertan avagy: hogyan írjunk könnyen, gyorsan jó diplomamunkát? Módszertani tananyag a gazdasági felsőoktatás hallgatói számára Nemzeti Tankönyv kiadó, Budapest
- Falus Iván (2000, szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe Műszaki Kiadó
- http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_531_pedagogia/adatok.html
- Umberto Ecco. Hogyan írjunk szakdolgozatot, Gondolat, 1992.
- Útmutató szakdolgozat készítéshez, BME,MPT, 2014
- Varga Lajos (szerk.): Kutatásmódszertan. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, 2006
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tanulás támogatása-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és a pályaidentitás-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tanulás támogatása-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés-, és a pályaidentitás az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartam érvényes.
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | |
Good | |
Satisfactory | |
Pass | |
Fail |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
8 | |
8 | |
9 | |
10 | |
35 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |