Objectives
The basic objective of this subject is to give an insight into our experiences with different products and into the excit-ing interdisciplinary scientific background. The topics start with the introduction of the basics of psychology, then on to the special aspects of product experience. The topics also include the connecting areas of sciences and highlights the key elements of the product experience and draws attention to the interdisciplinary links.
Academic results
Knowledge
- 1. They know the terms, concepts, links, and theories of the interdisciplinary field of product experience,
- 2. they know the main psychological theories related to product experience,
- 3. they know the main theories on ergonomics related to product experience,
- 4. they know the main economic theories related to product experience,
- 5. they know the laws and legal possibilities of negative product experience.
Skills
- 1. They are able to plan, organize and carry out independent learning,
- 2. they are able to understand and use the literature and library resources of product experience,
- 3. they are able to communicate in a professionally adequate manner, both oral and in written form, in their mother tongue and at least one foreign language,
- 4. they are able to use their creativity.
Attitude
- 1. They are open for learning, accepting and authentic mediation about technological developments and inno-vations,
- 2. they collaborate with the instructor and fellow students to expand their knowledge,
- 3. they are continuously expanding their knowledge by acquisition of knowledge,
- 4. they are open for the usage of IT tools.
Independence and responsibility
- 1. They are open for critical remarks,
- 2. in specific situations – as part of a team – they are able to cooperate with their fellow students in order to complete tasks,
- 3. they use system approach in their thinking.
Teaching methodology
Lectures, written and oral communication, use of IT tools and techniques. Optional individual and team assign-ments.
Materials supporting learning
- Izsó L., Becker Gy. (szerk.): Termékélmény. Akadémiai Kiadó, Budapest 2011.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), házi feladatok alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komp-lex, írásos értékelési módja zárthelyi dolgozat formájában; a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek al-kalmazására fókuszál, így a problémafelismerést és -megoldást helyezi a középpontba, azaz gyakorlati fel-adatokat kell megoldani a teljesítményértékelés során; az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tan-tárgy előadója határozza meg a gyakorlatvezetőkkel egyetértésben, a rendelkezésre álló munkaidő 90 perc. 2. Részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség tí-pusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg vagy cso-portosan készített házi feladat; a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját az oktató határozza meg. Jelen tárgyban a házi feladat esettanulmány alapú, opcionális, és azzal a második zárthelyi dolgozat kiváltható.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 70%
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés VAGY részteljesítmény értékelés (házi feladat): 30%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | >90-100 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | <40 |
Retake and late completion
1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez nem tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, ezért egyenkénti pótlásuk nem lehetséges. 2) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utol-só napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg. 3) A beadott és elfogadott házi feladat a 2) pontban megadott határidőig és módon díjmentesen javítható. 4) A két összegző tanulmányi teljesítményértékelés összevont formában a pótlási időszakban – első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet vesszük figyelembe. 5) Amennyiben az 4) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, összevont formában ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
28 | |
30 | |
32 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Bevezetés: az érintett tudományterületek bemutatása, kapcsolódási pontjainak áttekintése a termékélmény és a dizájn témakörben |
2. | Pszichológiai alapok I.: Az észlelés és érzékelés szerepe a termékélményben. (Látás, hallás, tapintás, ízlelés, szaglás) |
3. | Pszichológiai alapok II.: Az érzelmek szerepe a termékélményben és dizájnban. |
4. | Pszichológiai alapok III. A társas és személyiség jellemzők szerepe a termékélményben és a dizájn megítélésében. |
5. | Alkalmazott termékélmény témakörök: a vásárlás élménye |
6. | Negatív termékélmények: tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok fogyasztóvédelmi megítélése |
7. | A fogyasztói döntések háttere: a preferenciák szerepe a termékélményben, a korlátozott racionalitás szerepe a termékélményben |
8. | Alkalmazott termékélmény témakörök: a játék élménye / a sport élménye |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Tóth Áron | tanársegéd | toth.aron@gtk.bme.hu |
Kapusy Kata | tanársegéd | kapusy.kata@gtk.bme.hu |