Célkitűzések
A tantárgy célja a design szemlélet menedzsment aspektusú gyakorlati alkalmazásának bemutatása. A szemeszter során konkrét eseteket feldolgozva a résztvevők elsajátítják a design thinking szemlélet által alkalmazott módszertanok specifikumait, a menedzselés technikáit. A tantárgy gyakorlati oktatása a termék/szolgáltatás fejlesztés gyakorlati alkalmazásának design sprint módszertanára épül.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Elsajátította a design szemlélet fogalmát, menedzsment kapcsolatú alapvetéseit, megértette a megközelítés kialakulásának szükségszerűségét és körülményeit.
Képesség
- Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg a design szemlé-letnek megfelelően
Attitűd
- Nyitott és befogadó új gyakorlatok, megközelítések új eredményei iránt, amely a design módszertanhoz hasonlóan interdiszciplináris szemléletként alkalmazható, különös hangsúlyt fektetve az ügyfélkapcsola-tok fontosságára és közvetlenségére.
Önállóság és felelősség
- Kiválasztja illetőleg közvetlenül tesz javaslatot új, innovatív problémamegoldási rendszerek alkalmazá-sára annak üzleti és szervezeti előnyeit megismerve, meghatározva.
Oktatásmódszertan
csoportmunkában készített feladatok
Tanulástámogató anyagok
- Jake Knapp: Sprint - Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt? c. könyv kiadva: 2017, ISBN: 9789633044537
- Jake Knapp: Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days, 2016
Általános szabályok
szorgalmi időszak során elvégzett részteljesítmény-értékelések (4 db) formájában történik
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett részteljesítményértékelések a projektfeladathoz kapcsolódnak. (3 csoportos és 1 egyéni) 1) Projektfeladat: a gyakorlati ismeretek elsajátításának ellenőrzésére olyan projektfeladat szolgál, amely az összes érintett téma felhasználását igényli. A hallgatók kis csoportban egy kiválasztott projekten végeznek irányított és önálló munkát egy design sprint gyakorlati megvalósításán a probléma definíciójától a prototipizált és tesztelt termékötlet vizualizálásig bezárólag. A projektfeladat dokumentációjának része a személyes szóbeli prezentáció csapatonként, valamint egy szabadon választott formátumban készített összefoglaló, amely a projektmunka fázisait mutatja be az egyes tagok feladataira, felelősségeire kiemelve. 2) kötelező a jelenlét a gyakorlatok 70%-án, ellenőrzése az önállóan elkészítendő előadáshoz kapcsolódó feladat beadásával történik. (Egyéni reflexió)
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Információgyűjtés/Empátia/Probléma: csoportos projekt dokumentáció 25%
- Ötlet/Prototípus/Teszt: csoportos projekt dokumentáció 25%
- Egyéni reflexió: egyéni írásos beadandó 25%
- Pezentáció: csoportos szóbeli 25 %
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A csoportos részteljesítményértékelések (beadandók) legalább elégséges szintű teljesítése.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 85-94 |
Jó | 70-84 |
Közepes | 55-69 |
Elégséges | 40-54 |
Elégtelen | 0-39 |
Javítás és pótlás
1) A csoportos és egyéni részteljesítmény értékelések az eredeti időpontokhoz képest 2 héten belül adhatók le 20%-os pontlevonás következmény mellett. 2) A határidőre beadott és elfogadott házifeladat részek a szorgalmi időszak utolsó napjának 12:00-ig díjmentesen javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 7X4=28 |
projektfeladat otthoni munka | 32 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Kapusy Katalin | egyetemi adjuntus | kapusy.katalin@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.