I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
Design Thinking in practice
ID (subject code)
BMEGT52V105
Type of subject
contact lesson
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
2
Laboratory
0
Type of assessment
mid-term grade
Number of credits
2
Subject Coordinator
Name
Dr. Lógó Emma
Position
assorciate professor
Contact details
logo.emma@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Ergonomics and Psychology
Subject website
Language of the subject
magyar-HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Direct prerequisites
Strong
nincs-none
Weak
nincs-none
Parallel
nincs-none
Exclusion
nincs-none
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.

Objectives

The aim of the course is to present the practical application of the design thinking approach in the management aspect. During the semester, by processing case studies, the participants learn the design thinking methodologies,and the techniques of management. Teaching of the subject is based on the design sprint methodology of the practical application of product / service development.

Academic results

Knowledge
  1. They have acquired and understand the concepts of design thinking, the basics of management, understands the necessities of the approach,
Skills
  1. They are able to formulate new and original conclusions, solution methods according to the design thinking
Attitude
  1. They are open for new approaches and practices. They put emphasis on interdisclipinary approaches and on customer relations.
Independence and responsibility
  1. They select or directly suggest the usage of new and innovative problem solving system. They can identi-fy the business and organizational benefits of the suggested systems.

Teaching methodology

teamwork on case studies, projects

Materials supporting learning

  • Jake Knapp: Sprint - Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt? c. könyv kiadva: 2017, ISBN: 9789633044537
  • Jake Knapp: Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days, 2016

General Rules

szorgalmi időszak során elvégzett részteljesítmény-értékelések (4 db) formájában történik

Performance assessment methods

Szorgalmi időszakban végzett részteljesítményértékelések a projektfeladathoz kapcsolódnak. (3 csoportos és 1 egyéni) 1) Projektfeladat: a gyakorlati ismeretek elsajátításának ellenőrzésére olyan projektfeladat szolgál, amely az összes érintett téma felhasználását igényli. A hallgatók kis csoportban egy kiválasztott projekten végeznek irányított és önálló munkát egy design sprint gyakorlati megvalósításán a probléma definíciójától a prototipizált és tesztelt termékötlet vizualizálásig bezárólag. A projektfeladat dokumentációjának része a személyes szóbeli prezentáció csapatonként, valamint egy szabadon választott formátumban készített összefoglaló, amely a projektmunka fázisait mutatja be az egyes tagok feladataira, felelősségeire kiemelve. 2) kötelező a jelenlét a gyakorlatok 70%-án, ellenőrzése az önállóan elkészítendő előadáshoz kapcsolódó feladat beadásával történik. (Egyéni reflexió)

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • csoportos projekt dokumentáció 25%: csoportos projekt dokumentáció 25%
  • csoportos projekt dokumentáció 25%: csoportos projekt dokumentáció 25%
  • egyéni írásos beadandó 25%: egyéni írásos beadandó 25%
  • csoportos szóbeli 25 % : csoportos szóbeli 25 %

Percentage of exam elements within the rating

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

A csoportos részteljesítményértékelések (beadandók) legalább elégséges szintű teljesítése.

Issuing grades

%
Excellent 95-100-100
Very good 85-94
Good 70-84
Satisfactory 55-69
Pass 40-54
Fail 0-39

Retake and late completion

1) A csoportos és egyéni részteljesítmény értékelések az eredeti időpontokhoz képest 2 héten belül adhatók le 20%-os pontlevonás következmény mellett. 2) A határidőre beadott és elfogadott házifeladat részek a szorgalmi időszak utolsó napjának 12:00-ig díjmentesen javítható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel a kontakt tanórákon 7X4=28
projektfeladat otthoni munka 32

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.

Topics covered during the term

Lecture topics

Additional lecturers

Name Position Contact details
Dr. Kapusy Katalin egyetemi adjuntus kapusy.katalin@gtk.bme.hu

Approval and validity of subject requirements