Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Design gondolkodás a gyakorlatban
Azonosító
BMEGT52V105
A tantárgy jellege
kontakt órás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Lógó Emma
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
logo.emma@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
nincs-none
Gyenge
nincs-none
Párhuzamos
nincs-none
Kizáró feltételek
nincs-none
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja a design szemlélet menedzsment aspektusú gyakorlati alkalmazásának bemutatása. A szemeszter során konkrét eseteket feldolgozva a résztvevők elsajátítják a design thinking szemlélet által alkalmazott módszertanok specifikumait, a menedzselés technikáit. A tantárgy gyakorlati oktatása a termék/szolgáltatás fejlesztés gyakorlati alkalmazásának design sprint módszertanára épül.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Elsajátította a design szemlélet fogalmát, menedzsment kapcsolatú alapvetéseit, megértette a megközelítés kialakulásának szükségszerűségét és körülményeit.
Képesség
  1. Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg a design szemlé-letnek megfelelően
Attitűd
  1. Nyitott és befogadó új gyakorlatok, megközelítések új eredményei iránt, amely a design módszertanhoz hasonlóan interdiszciplináris szemléletként alkalmazható, különös hangsúlyt fektetve az ügyfélkapcsola-tok fontosságára és közvetlenségére.
Önállóság és felelősség
  1. Kiválasztja illetőleg közvetlenül tesz javaslatot új, innovatív problémamegoldási rendszerek alkalmazá-sára annak üzleti és szervezeti előnyeit megismerve, meghatározva.

Oktatásmódszertan

csoportmunkában készített feladatok

Tanulástámogató anyagok

  • Jake Knapp: Sprint - Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt? c. könyv kiadva: 2017, ISBN: 9789633044537
  • Jake Knapp: Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days, 2016

Általános szabályok

szorgalmi időszak során elvégzett részteljesítmény-értékelések (4 db) formájában történik

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett részteljesítményértékelések a projektfeladathoz kapcsolódnak. (3 csoportos és 1 egyéni) 1) Projektfeladat: a gyakorlati ismeretek elsajátításának ellenőrzésére olyan projektfeladat szolgál, amely az összes érintett téma felhasználását igényli. A hallgatók kis csoportban egy kiválasztott projekten végeznek irányított és önálló munkát egy design sprint gyakorlati megvalósításán a probléma definíciójától a prototipizált és tesztelt termékötlet vizualizálásig bezárólag. A projektfeladat dokumentációjának része a személyes szóbeli prezentáció csapatonként, valamint egy szabadon választott formátumban készített összefoglaló, amely a projektmunka fázisait mutatja be az egyes tagok feladataira, felelősségeire kiemelve. 2) kötelező a jelenlét a gyakorlatok 70%-án, ellenőrzése az önállóan elkészítendő előadáshoz kapcsolódó feladat beadásával történik. (Egyéni reflexió)

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Információgyűjtés/Empátia/Probléma: csoportos projekt dokumentáció 25%
  • Ötlet/Prototípus/Teszt: csoportos projekt dokumentáció 25%
  • Egyéni reflexió: egyéni írásos beadandó 25%
  • Pezentáció: csoportos szóbeli 25 %

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A csoportos részteljesítményértékelések (beadandók) legalább elégséges szintű teljesítése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 85-94
70-84
Közepes 55-69
Elégséges 40-54
Elégtelen 0-39

Javítás és pótlás

1) A csoportos és egyéni részteljesítmény értékelések az eredeti időpontokhoz képest 2 héten belül adhatók le 20%-os pontlevonás következmény mellett. 2) A határidőre beadott és elfogadott házifeladat részek a szorgalmi időszak utolsó napjának 12:00-ig díjmentesen javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 7X4=28
projektfeladat otthoni munka 32

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Kapusy Katalin egyetemi adjuntus kapusy.katalin@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.