Célkitűzések
A prezentációs előadói ismeretek, készségek, képességek fejlesztése és a tudatosság formálása. - A prezentációs technikák eszköztárának bővítése. - A verbális és a digitális csatornák, eszközök használati összehangjának megteremtése. - A felnőttoktatási gyakorlatban jól alkalmazható prezentációs technikák és módszerek elsajátítása.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- a prezentáció fogalmi körének körülírása; a verbális, a képi és a digitális elemeinek értelmezése
- a különböző prezentációs eljárások, technológiák feltárása
Képesség
- a prezentációs eljárások és technikák beépítése a hagyományos pedagógiai eszközök körébe és a felnőttképzés gyakorlatába
Attitűd
- a prezentáció-tervezés, -készítés munkafolyamatának megértetése
- a prezentációk értelmezése, vázlatolása, kiegészítése
- a prezentációknak, mint tanulástámogató eszközöknek az elfogadtatása
Önállóság és felelősség
- az egész életen át tartó tanulásra való felkészülés megalapozása
- a felnőttképző pedagógusi kompetenciák fejlesztésében való egyéni szerepvállalás tudatosítása
Oktatásmódszertan
A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok
Tanulástámogató anyagok
- ● Lőrincz Éva Anna – Sturcz Zoltán: Prezentáció. Typotex, Budapest, 2013. p. 295.
- ● Digitális tankönyvtárban is elérhető:
- ● http://www.tankonvvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023 Prezent/adatok.html
- ● Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fej¬lesztési lehetőségei In: Benedek András (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Ki-adó, Budapest, 2008. pp. 225-255
- ● Molnár, György: Korszerű technológiák az oktatásban, Budapest, Magyarország : BME Tanárképző Központ (2015) , 118 p.
- ISBN: 9789633132081
- ● Ajánlott irodalom / Recommended literature:
- ● Csermely – Gergely – Koltay – Tóth: Kutatás és közlés a természettudományokban. Osiris Kiadó, Budapest, 1999.
Általános szabályok
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív rész-vétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített prezentációs bemutató házi feladat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. - Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi fel-adatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tan-tárgy oktatója határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) - A vizsgajegy megszerzése egy a félév végi szóbeli vizsga teljesítésével lehetséges.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 10
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 20
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20
- részteljesítmény értékelés (szóbeli vizsga): 50
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Szóbeli vizsga: 50
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Foglalkozáson való részvétel.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 91-94 |
Jó | 86-90 |
Közepes | 80-85 |
Elégséges | 50-79 |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 72 |
házi feladat elkészítése | 72 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A szóbeli és az írásbeli prezentáció fajtái; nyelvi és előadási formái, megjelenítési lehetőségei.Felkészülés a prezentációra (szakmai, technikai pszichológiai, retorikai stb. elemek). |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Kattein-Pornói Rita | egyetemi adjunktus | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.