Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a képzés résztvevői megtapasztalják a csapatban való munka sajátosságait. A saját élmény során megszerzett tudás birtokában tudatosuljanak a hallgatóban a hatékony team munka jellemzői, valamint ismereteket kapjanak a csapatépítés folyamatáról. A csapatok életciklusának ismeretében ismerjék fel, hogy mikor van szükség beavatkozásra, ill. szervezetfejlesztésre.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, team munka, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, témától függően önállóan és csoportban készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Ludányi Ágnes – Pacsuta István: Vezetési ismeretek, szervezetfejlesztés, Eszterházy Károly Főiskola 2000.
- Klein Sándor: Vezetés- és szervezetpszichológia, Edge 2000 Kft., Budapest 2009.
- Mászáros Aranka (szerk): A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága I., Z-Press Kiadó, Kft. Miskolc 2015
- Klein Balázs – Klein Sándor: A szervezet lelke. Edge 2000 Kft., Budapest 2008.
- Belbin, M.: A team, avagy az együttműködő csapat. Edge 2000 Kft., Budapest 2003.
- Friss és aktuális weblapok, bogok magyar és angol nyelven
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a tréningen való 100/-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • vizsga (központi teszt feladatsor)
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- kontaktórákon nyújtott teljesítmény: 30
- központi teszt: 70
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a tréningen | 5 |
vizsgára való felkészülés | 60 |
gyakorló teszt kitöltése | 10 |
egyéb felkészülés | 15 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A csoport fogalma, típusai. A csapat fogalmának értelmezése. (Saját csoportélmények bemutatása.) • A csapatmunka előnyei. A leggyakoribb csapatmunka lehetőségei a munkahelyen. A munkamegosztás, a csapatmunkára való alkalmasság kérdései • Egyéni- és csapatigények feltérképezése, motiválás. • A csoportfejlődés szakaszai, a csapatalakítás fázisai. • Az egyéni, a csoport és a feladat által támasztott követelmények alakulása. • A vezető szerepe a csapatépítésben. • A szerepek alakulása a csoportban. • DISC modell Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.