Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to give the participants of the training experience the peculiarities of working in the team. With the knowledge acquired during the own experience, the student should become aware of the characteristics of effective team work and get knowledge about the process of team building. Knowing the life cycle of teams, recognize when intervention and organizational development are needed.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Lectures, team work, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques, tasks created independently and in groups, depending on the topic.
Materials supporting learning
- Ludányi Ágnes – Pacsuta István: Vezetési ismeretek, szervezetfejlesztés, Eszterházy Károly Főiskola 2000.
- Klein Sándor: Vezetés- és szervezetpszichológia, Edge 2000 Kft., Budapest 2009.
- Mászáros Aranka (szerk): A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága I., Z-Press Kiadó, Kft. Miskolc 2015
- Klein Balázs – Klein Sándor: A szervezet lelke. Edge 2000 Kft., Budapest 2008.
- Belbin, M.: A team, avagy az együttműködő csapat. Edge 2000 Kft., Budapest 2003.
- Friss és aktuális weblapok, bogok magyar és angol nyelven
General Rules
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a tréningen való 100/-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • vizsga (központi teszt feladatsor)
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- kontaktórákon nyújtott teljesítmény: 30
- központi teszt: 70
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88-94 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-74 |
Pass | 50-61 |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a tréningen | 5 |
vizsgára való felkészülés | 60 |
gyakorló teszt kitöltése | 10 |
egyéb felkészülés | 15 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A csoport fogalma, típusai. A csapat fogalmának értelmezése. (Saját csoportélmények bemutatása.) • A csapatmunka előnyei. A leggyakoribb csapatmunka lehetőségei a munkahelyen. A munkamegosztás, a csapatmunkára való alkalmasság kérdései • Egyéni- és csapatigények feltérképezése, motiválás. • A csoportfejlődés szakaszai, a csapatalakítás fázisai. • Az egyéni, a csoport és a feladat által támasztott követelmények alakulása. • A vezető szerepe a csapatépítésben. • A szerepek alakulása a csoportban. • DISC modell Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |