Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
INTÉZMÉNYI MARKETING
Azonosító
BMEGT51S581
A tantárgy jellege
részidős képzés távoktatás / kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
8
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
évközi jegy
Kreditszám
6
Tantárgyfelelős
Neve
dr. Kata János
Beosztása
mestertanár
Email címe
kata.janos@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja: tapasztalatszerzés a köznevelési intézmények marketing munkájának lehetőségeiről, a frontvonal-menedzsment működéséről. A közszolgáltatásokra jellemző marketing-elemek megismerése, a szolgáltatások piacán megjelenő termékek marketingjének kivetítése a köznevelés/szakképzés területére. A köznevelési intézmények PR lehetőségeinek és azok megjelenítése módszertanának megismerése.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Ismeri a csoportban való együttműködés technikáit
  2. 2. Ismeri szolgáltatásmarketing sajátosságait
  3. 3. Ismeri a frontvonal-menedzsment értékét a szervezeti kultúrában
  4. 4. Ismeri a marketing-technikákat
Képesség
  1. 1. Képes a minőségi szemléletre
  2. 2. Képes a csoportban való együttműködésre
  3. 3. Képes a folyamatok rendszerben való működtetésére
Attitűd
  1. 1. Nyitott lesz a gazdasági életben kipróbált és alkalmazott tervezési-szervezési módszerek, eljárások és technikák köznevelésben történő adaptációjára.
  2. 2. Fogékony lesz az új szervezési eljárások és technikák befogadására és azok saját tevékenységébe történő beépítésén és alkalmazásán túl a szervezeten belüli meghonosítására, elterjesztésére.
  3. 3. Együttműködésre fog törekedni a tervezési-szervezési feladatok megvalósítása során.
Önállóság és felelősség
  1. 1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. 2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. 3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Oktatásmódszertan

Kisebb bevezető előadás, sajátélményű egyéni és csoportos gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Dr. Kalicz Éva – Nagy Árpádné: Iskolamarketing, BME APPI MPT jegyzet, Budapest 2015.
  • Berczellyné Nagy Marianna: Intézményi marketing a szakképző intézmények szervezeti kultúrájában (Köznevelési mestervezető szakdolgozat 2018, MPT MOODLE közokos rendszeren elérhető ajánlott irodalom)
  • Bauer András – Berács József: Marketing, Aula Kiadó Kft. Budapest, 2002.
  • Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven

Általános szabályok

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100%-os részvétel • központi feladatlap kitöltése (on-line) • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • központi feladatlap: 100 %

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A foglalkozáson való részvétel.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 94% felett-100
Jeles 88–94%
75–87%
Közepes 62–74%
Elégséges 50–61%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel kontaktórán 8
felkészülés a félévközi jegy megszerzésére 120
gyakorló teszt kitöltése 40
vizsga (on-line teszt) 1
egyéb felkészülés 11

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek Marketing alapfogalmak Vevőelégedettség • vevőérték • értéklánc • minőség és teljesítményminőség TQM stratégia Belső környezet • „vásárlói” magatartás a köznevelésben • partnerek elégedettségét befolyásoló tényezők a köznevelésben • a fogyasztói döntéshozatal folyamata • az intézményi erősségek és gyengeségek felmérése Minőségmenedzsment a közoktatásban • frontvonal-menedzsment a köznevelésben • a frontszemélyzet szabályozása • aktív ügyfélpolitika • panaszszituáció menedzsment • a panaszszituáció kezelésének alapelvei Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Marketing alapfogalmak
2. Vevőelégedettség
3. vevőérték
4. értéklánc
5. minőség és teljesítményminőség
6. TQM stratégia
7. Belső környezet
8. „vásárlói” magatartás a köznevelésben
9. partnerek elégedettségét befolyásoló tényezők a köznevelésben
10. a fogyasztói döntéshozatal folyamata
11. az intézményi erősségek és gyengeségek felmérése
12. Minőségmenedzsment a közoktatásban
13. frontvonal-menedzsment a köznevelésben
14. a frontszemélyzet szabályozása
15. aktív ügyfélpolitika
16. panaszszituáció menedzsment
17. a panaszszituáció kezelésének alapelvei

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
- - -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.