I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Építőmérnöki kommunikációs készségfejlesztés- B2
Azonosító
BMEGT60Z913
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Einhorn Ágnes
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
einhorn.agnes@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol, német - EN, DE
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy a szakmai jellegű, az építőmérnöki munkához kapcsolódó kommunikációra készít fel, de van-nak benne a tanulmányokhoz kapcsolódó témák is. A cél mindegyik készség fejlesztése, de a legnagyobb hangsúly a szóbeli kommunikáció fejlesztésén van.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • Gyarapodik a hallgató szókincse a következő területeken: építéshez kapcsolódó foglalkozások, tevékenységek, formák, anyagok.
Képesség
  1. • A hallgató tud beszélni a tanulmányairól, a szakmai érdeklődéséről, a jövőbeni terveiről, az épí-tőmérnökök feladatairól, az építéssel, épületekkel, várossal kapcsolatos általánosabb témákról.
  2. • Meg tud oldani olyan szituációkat, amelyek munkahelyi vitához, konfliktusokhoz, közös terve-zéshez kapcsolódnak.
  3. • Megért az építőmérnöki témákhoz kapcsolódó egyszerű tájékoztató szövegeket és videókat.
Attitűd
  1. • Nyitott a célnyelvi kommunikációra.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató rendelkezik a megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez.
  2. • Felelősséget vállal a nyelvtudása javításért.

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy bővítsük a résztvevők beszédide-jét. A hallgatók folyamatosan dolgoznak a szakmai szókincsük felépítésén.

Tanulástámogató anyagok

  • Jegyzet: a témák feldolgozásához előkészített képi videós és írott anyagok. - A course book, written texts, and video files

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak. A hallgatók kisebb beadandók, egyszerűbb prezentációk, szóbeli vagy írás-beli kommunikációs feladatokat oldanak meg, ez az alapja az értékelésnek.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • feladatok, dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Egyetemi tanulmányok Az építőmérnökök feladatai, saját jövőbeni feladatai Építési folyamatok, foglalkozások Épületek Álláspályázat, felvételi interjú

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.