Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Civil Engineering 2
Azonosító
BMEGT60Z912
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
4
Tantárgyfelelős
Neve
Dr.Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. Az általános angol nyelvtudás megerősítése, a fennmaradt hiányosságok pótlása, további elmélyítése, és a képzési területükkel, az építőmérnöki tudománnyal kapcsolatos nyelvtudásuk fejlesztése a cél. Az általános nyelvi hiányosságok pótlás mellett a hallgatók elmélyítik az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges tudást és készségeket. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy a tanulmányi kötelezettségeit teljesíteni tudja.
  2. • Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat bővebb nyelvi sajátosságait.
Képesség
Attitűd
  1. • A hallgatók még nyitottabban fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
  2. • Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
  3. • Továbbfejlesztik a kritikai gondolkodás képességét
Önállóság és felelősség
  1. • Az önálló tanulási stratégiákat tudatosabban használják.

Oktatásmódszertan

Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tan-anyag egy részét egyénileg kell megszerezni.

Tanulástámogató anyagok

  • Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhető el. - The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
  • Ajánlott irodalom - Recommended literature:
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
  • Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
  • Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : -

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
56
20
6
20
10
8

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.