I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Deutsch für das Studium – GTK - B2+
Azonosító
BMEGT60Z87N
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
dr. Einhorn Ágnes
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
einhorn.agnes@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
német – DE
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás – approximately B2 level language competence
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik a következő félévek valamelyikében spanyol nyelvterületen szeretnék folytatni egyetemi tanulmányaikat. A tantárgy célja, hogy felkészítsük őket arra, hogy az idegen nyelvi egyetemi és hétköznapi környezetben megfelelő módon tudjanak kommunikálni, írásban és szóban.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek az idegen nyelvi környezetben való alapvető kommunikációhoz szükségesek,
  2. • átlátja a legalapvetőbb, a célországra jellemző kulturális, szociokulturális jellemzőket.
Képesség
  1. • Elboldogul a célország hétköznapi és egyetemi közegében,
  2. • képes megérteni a tanulmányaival kapcsolatos hivatalos értesítéseket, leveleket és azokra adekvátan tud vá-laszolni,
  3. • használja az érvelési technikákat, meg tudja védeni saját álláspontját,
  4. • képes az írásbeli és a szóbeli kommunikációban a nyelvi szintnek megfelelő formális vagy informális kom-munikációra.
Attitűd
  1. • Nyitott és elfogadó a más kultúrák iránt,
  2. • törekszik az idegen nyelvi kultúrában való megfelelő viselkedésre, figyelembe veszi azok sajátosságait a mindennapi élet során.
Önállóság és felelősség
  1. • Felelősséget vállal nyelvtudása folyamatos karbantartásért és fejlesztéséért

Oktatásmódszertan

A kurzus folyamán elsősorban a kooperatív tanulási módszereket alkalmazzuk. A páros és csoportmunkák során, a folyamatos interakciókban, sok lehetőségük van a hallgatóknak a beszélgetésre, egy-egy téma megvitatására.

Tanulástámogató anyagok

  • Írott és hangzó szövegek, videók, erre épülő feladatok. - Written and audio materials, videos, as well as tasks built on them

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése

Teljesítményértékelési módszerek

Folyamatos teljesítményértékelés: beadandók feladatok, órai szóbeli feladatok, beszámolók, egyszerűbb prezentációk

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközi feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 25
felkészülés a teljesítményértékelésekre 25
házi feladat elkészítése 12

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A kurzus során olyan témákat veszünk sorra, amelyek segítik a hallgatókat abban, hogy az idegen nyelvi környezet-ben meg tudjanak felelni az alapvető elvárásoknak. Azaz felkészítjük őket arra, hogy a hétköznapi élet helyszínein, megfelelően viselkedjenek a kommunikációs helyzetekben, pl. lakásbérlés, problémamegoldás konfliktus esetén, egyetemi környezetben történő írásbeli és szóbeli kommunikációs helyzetek megoldása.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.