Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Business and Communication II.
Azonosító
BMEGT60Z81A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Zsubrinszky Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
zsubrinszky.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2022/23/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 1

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A kurzus célja a gazdasági szakszöveg olvasási folyamatok tudatos fejlesztése, melynek segítségével a részvevők képessé válnak a munkavégzéshez vagy a tanulmányokhoz kapcsolódó gazdasági szövegfajták megértésére. A különböző olvasási technikák (pl. felületes átfutás, gyorsolvasás) elsajátításával a hallgatók magabiztosabbá válnak az idegen nyelvű dokumentumok értelmezésében munkájuk és tanulmányaik során.

Tanulmányi eredmények

Tudás
Képesség
  1. • Képes kikövetkeztetni a szövegkörnyezetből egy szó jelentését anélkül, hogy magát a szót ismerné.
  2. • Az anyanyelvén használt olvasási stratégiákat sikeresen alkalmazza az idegen nyelven is.
  3. • Olyan stratégiákat sajátít el, melyek segítségével olvasni tud a sorok között
  4. • A gyorsolvasás elsajátításával növelni tudja olvasási sebességét, és így hatékonyabbá válik a tanulásban és a karrierjében.
Attitűd
  1. • A hallgató aktívan vesz részt a gazdasági szövegek megvitatásában és kritikai észrevételeivel törekszik mi-nél inkább elmélyíteni tudását az aktuális témában.
  2. • Folyamatosan bővíti szakszókincsét gazdasági cikkek és weboldalak olvasásával
Önállóság és felelősség
  1. • Nyomon követi a napi gazdasági híreket és azokról rövid beszámolót tart.
  2. • A terjedelmesebb, hosszabb feldolgozási időt igénylő gazdasági dokumentumokat (pl. éves terv) egyénileg is fel tudja dolgozni.

Oktatásmódszertan

Az egyéni olvasási, szövegértési feladatok mellett pár- és csoportmunkát is alkalmazunk, hogy a hallgatók beszéd-ideje növekedjen. Végzünk olyan feladatokat is, amelyek a szövegolvasás sebességének növelését segíti, illetve az emlékezési stratégiákat fejleszti.

Tanulástámogató anyagok

  • A hallgatók szükségleteihez és érdeklődéséhez igazodó gazdasági témájú szövegek, valamint a stratégiákat és kész-ségeket fejlesztő feladatok. - Economic texts tailored to students ’needs and interests, as well as tasks that develop reading skills and strategies

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Az idegennyelv-tanítás sajátosságaihoz igazodva folyamatos értékelés történik, különböző feladatokon keresztül. A teljesítményértékelésre használunk szövegértési feladatokat (kérdések megválaszolása, igaz/hamis állítások, mondat befejezése, szinonimák/antonímák), szövegösszefoglalást, értelemzési feladatokat.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközi feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

• Szükségletelemzés: különböző olvasási stratégiák • Olvasási sebesség (megértés, hatékony felidézés) • Kritikus olvasás • A fontos és kevésbé fontos információ kiszűrése • Kiemelés • Következtetések levonása • A grafikus ábrázolás értelmezése • A szövegfelépítés megértése • A kohézió szerepe • Szemantikai jelölők felismerése

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.