Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Angol nemzetközi felsőfokú nyelvvizsgára előkészítő (CAE, IELTS, TOEFL) - C1
Azonosító
BMEGT60R53A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Palmer, Nicholas Arnold
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
palmer.nicholas.arnold@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol (magyar közvetítő nyelvvel) – EN (along with Hungarian as mediation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgató felkészüljön egy felsőfokú nemzetközi nyelvvizsgára. A kurzus során a hallgató továbbfejleszti a nyelvtudását C1 szinten, mindegyik nyelvi készségterületen, de a fő cél a vizsgázáshoz tartozó stratégiák fejlesztése. A kurzus abban is segít a hallgatóknak, hogy a visszajelzések alapján eldöntsék, valóban készen állnak-e a vizsgára.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató ismeri a CAE, IELTS, TOEFL vizsgák jellemző témaköreit és feladattípusait.
  2. • Rendelkezik a szükséges vizsgázói stratégiákkal.
Képesség
  1. • A hallgató meg tud oldani összetettebb, konkrét vagy elvont témájú olvasott szöveg értését mérő nyelvvizsga-feladatokat.
  2. • Meg tud oldani az adott nyelvvizsgákban szokásos hallott szöveg értését mérő feladatokat.
  3. • A hallgató képes a szintnek megfelelően kifejteni véleményét írásban, továbbá érveket, ellenérveket megfogalmazni a nyelvvizsgák standard írásbeli témaköreire épülő nyelvvizsga-feladatokban.
  4. • A hallgató képes a nyelvvizsgák standard szóbeli témaköreire épülő nyelvvizsga-feladatokban részletesen, folyékonyan és pontosan kommunikálni: képes a véleményét kifejteni, átfogóan beszélni egy témáról és részt tud venni a vizsgafeladatokban előforduló beszélgetésekben.
Attitűd
  1. • A hallgató törekszik az együttműködésre és a pontos feladatmegoldásokra
Önállóság és felelősség
  1. • Rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez, és felelősséget vállal a nyelvtudása javításáért.

Oktatásmódszertan

A hangsúly a vizsgázói stratégiák kialakításán van, ezért sok vizsgafeladatot oldunk meg a tanórán és házi feladatként. A hallgató visszajelzést kap a munkájára, kooperatív munkaformákat is alkalmazunk, melyek során lehetőség nyílik a társértékelésre is.

Tanulástámogató anyagok

  • Különböző nyelvvizsgákhoz készült feladatgyűjtemények és mintafeladatsorok. - Collections of practice tests and sample tests

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése

Teljesítményértékelési módszerek

A vizsgáztatási technikákhoz igazodó kisebb beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, házi feladatok, dolgozatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, házi feladatok, dolgozatok. : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 56
félévközi készülés a gyakorlatokra 28
felkészülés a teljesítményértékelésekre 8
házi feladat elkészítése 56

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A felsőfokú nyelvvizsgák standard vizsgatémáihoz igazodó feladatokat végzünk.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.