Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgató felkészüljön egy középfokú (B2 szintű) nyelvvizsgára. A kurzus során a hallgató továbbfejleszti a nyelvtudását, de a fő cél a vizsgázáshoz tartozó stratégiák fejlődése. A kurzus tehát olyan hallgatók szóbeli felkészítését szolgálja, akik A vagy C típusú középfokú nyelvvizsgát kívánnak tenni, és a nyelvi szintjük már megközelíti a vizsga szintjét
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri a számára releváns vizsgák jellemző témaköreit és feladattípusait.
- • Értelmezni tudja a különböző feladattípusokhoz tartozó instrukciókat.
- • Rendelkezik a szükséges vizsgázói stratégiákkal.
- • Ismeri a vizsgafeladatokhoz tartozó értékelési szempontokat.
Képesség
- • A hallgató képes a nyelvvizsgák standard szóbeli témaköreire épülő nyelvvizsga-feladatokban viszonylag részletesen és folyékonyan kommunikálni: képes a véleményét kifejteni, átfogóan beszélni egy témáról és részt tud venni a vizsgafeladatokban előforduló beszélgetésekben.
- • Meg tud oldani hallott szöveg értését mérő nyelvvizsgafeladatokat. Képes a hallottakat elemezni, összekap-csolni, párosítani vonatkozó információkkal, illetve több lehetőség közül ki tudja választani a legmegfelelőb-bet.
Attitűd
- • A hallgató törekszik az együttműködésre és a pontos feladatmegoldásokra
Önállóság és felelősség
- • A hallgató rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez, és felelősséget vállal a nyelvtudása javításáért.
Oktatásmódszertan
A hangsúly a vizsgázói stratégiák kialakításán van, ezért sok vizsgafeladatot oldunk meg a tanórán és házi feladatként. A beszédkészség fejlesztése érdekében sok kooperatív munkaformát alkalmazunk
Tanulástámogató anyagok
- Különböző nyelvvizsgákhoz készült feladatgyűjtemények és mintafeladatsorok. - Collections of practice tests and sample tests.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
A vizsgáztatási technikákhoz igazodó kisebb beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A középfokú nyelvvizsgák standard vizsgatémáihoz igazodó feladatokat végzünk.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.