I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Angol középfokú szintre hozó - B2
Azonosító
BMEGT60R40A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Nagy Sándor Gézáné
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
nagy.sandorne@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol (magyar közvetítő nyelvvel) – EN (along with Hungarian as medi-ation language
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik korábban legalább B1+/B2 szintű nyelvtudással rendelkeztek, de nyelvtudásuk megkopott, elbizonytalanodott. A tantárgy célja, hogy a hiányosságok pótlásával a hallgatók ismét biztonságosan használják B2 szintű nyelvtudásukat, a tantárgy elvégzése után képesek legyenek bekapcsolódni va-lamelyik B2-es szintű kredites kurzusunkba vagy a középfokú vizsgára előkészítő kurzusokba. Ezért átismételjük és rendszerezzük a B2 szintű kommunikációhoz szükséges nyelvtani szerkezeteket, a készségek kiegyensúlyozott fejlesztésére törekszünk és figyelembe vesszük a résztvevők szükségleteit is.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek a B2 szintű kommunikációhoz szükségesek,
  2. • ismeri a célkultúra tagjaival való kapcsolattartáshoz, valamint a véleménykifejtéshez szükséges jellegzetes nyelvi eszközöket, kifejezéseket.
Képesség
  1. • Megérti az összetettebb, konkrét vagy elvont témájú írott és hallott szövegek (leírások, beszámolók, interjúk, beszélgetések) fő gondolatmenetét, lényeges információit,
  2. • képes összefoglalni olvasott és hallott szövegek lényegét,
  3. • ki tudja fejezni érzéseit és véleményét a tárgyalt témával kapcsolatban,
  4. • az írásbeli és a szóbeli kommunikációban a szintnek megfelelő nyelvi struktúrákat alkalmazza.
Attitűd
  1. • A hallgató nyitott a magyartól eltérő kultúra sajátosságainak megismerésére,
  2. • nyitott a célnyelvi kultúra tagjaival való kapcsolatfelvételre, kapcsolattartásra,
  3. • törekszik a hiányosságai pótlására.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
  2. • rendelkezik olyan stratégiákkal, melyek segítségével akár önállóan is fejlesztheti, karbantarthatja nyelvtudá-sát.

Oktatásmódszertan

Kooperatív oktatási módszerek, csoportmunka, pármunka, önálló munkaformák váltogatva írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, projektfeladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • A hallgatók szükségleteihez igazodó B2 szintű anyagok (írott szövegek, hanganyagok, videók). - B2-level materials (written and audio materials, videos) adjusted to the needs of the students.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Folyamatos teljesítményértékelés: házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A kurzus során elsősorban általános témájú, aktuális, a hallgatók élethelyzetéhez és érdeklődéséhez igazodó anyagokkal dolgozunk: pl. egyetemi tanulmányok, életpályák, élethelyzetek, a célnyelvi kultúra néhány aspektusa, környezetünk.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.