Célkitűzések
A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik korábban legalább B1+/B2 szintű nyelvtudással rendelkeztek, de nyelvtudásuk megkopott, elbizonytalanodott. A tantárgy célja, hogy a hiányosságok pótlásával a hallgatók ismét biztonságosan használják B2 szintű nyelvtudásukat, a tantárgy elvégzése után képesek legyenek bekapcsolódni va-lamelyik B2-es szintű kredites kurzusunkba vagy a középfokú vizsgára előkészítő kurzusokba. Ezért átismételjük és rendszerezzük a B2 szintű kommunikációhoz szükséges nyelvtani szerkezeteket, a készségek kiegyensúlyozott fejlesztésére törekszünk és figyelembe vesszük a résztvevők szükségleteit is.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek a B2 szintű kommunikációhoz szükségesek,
- • ismeri a célkultúra tagjaival való kapcsolattartáshoz, valamint a véleménykifejtéshez szükséges jellegzetes nyelvi eszközöket, kifejezéseket.
Képesség
- • Megérti az összetettebb, konkrét vagy elvont témájú írott és hallott szövegek (leírások, beszámolók, interjúk, beszélgetések) fő gondolatmenetét, lényeges információit,
- • képes összefoglalni olvasott és hallott szövegek lényegét,
- • ki tudja fejezni érzéseit és véleményét a tárgyalt témával kapcsolatban,
- • az írásbeli és a szóbeli kommunikációban a szintnek megfelelő nyelvi struktúrákat alkalmazza.
Attitűd
- • A hallgató nyitott a magyartól eltérő kultúra sajátosságainak megismerésére,
- • nyitott a célnyelvi kultúra tagjaival való kapcsolatfelvételre, kapcsolattartásra,
- • törekszik a hiányosságai pótlására.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
- • rendelkezik olyan stratégiákkal, melyek segítségével akár önállóan is fejlesztheti, karbantarthatja nyelvtudá-sát.
Oktatásmódszertan
Kooperatív oktatási módszerek, csoportmunka, pármunka, önálló munkaformák váltogatva írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, projektfeladatok.
Tanulástámogató anyagok
- A hallgatók szükségleteihez igazodó B2 szintű anyagok (írott szövegek, hanganyagok, videók). - B2-level materials (written and audio materials, videos) adjusted to the needs of the students.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
Folyamatos teljesítményértékelés: házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A kurzus során elsősorban általános témájú, aktuális, a hallgatók élethelyzetéhez és érdeklődéséhez igazodó anyagokkal dolgozunk: pl. egyetemi tanulmányok, életpályák, élethelyzetek, a célnyelvi kultúra néhány aspektusa, környezetünk.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.