Verziók
Szak: Műszaki, gazdaság és társadalomtudományi szakfordító - távoktatás (2021/22/2 félévtől)
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy során az előző félévekben elsajátított és fejlesztett kompetenciákra építve szintetizáljuk és továbbfejlesztjük a már megszerzett ismereteket. Fő cél a szakszövegekhez kapcsolódó szakszókincs bővítése, a szakszövegek struktúráinak megértése és hasonló produktumok létrehozása. További nyelvi fordulatok, idiomatikus kifejezések megismerése, azok készségszintű használata. Cél, hogy a hallgató a négy alapkészség birtokában, szóban és írásban, árnyaltan és pontosan ki tudja magát fejezni, véleményét ki tudja fejteni és azt a kötőelemek és kohéziós eszközök alkalmazásával meg tudja védeni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató átlátja az írásbeli szövegalkotás típusait és konvencióit és a szövegtípusokra jellemző szóhasz-nálatot,
- • érti a szaknyelvet, még akkor is, ha nem tartozik kifejezetten a szakterületéhez,
- • tisztában van a különböző stílusbeli megfogalmazásokkal.
Képesség
- • A hallgató képes helyes kiejtéssel, jó intonációval beszélgetni összetett, általános, szakmai vagy érzékeny témákról is,
- • felismeri a különböző beszédhelyzetekben megfelelő regisztert, ezeket könnyen váltogatja,
- • nagyfokú természetességgel képes a társalgást fenntartani anyanyelvű beszélőkkel is,
- • ismer számos nyelvi fordulatot, idiomatikus kifejezést, ezeket készségszinten tudja használni,
- • képes kifejezni az érzelmek különböző fokozatait, és hangsúlyozni tudja az események és élmények szemé-lyes jelentőségét,
- • beszéde világos, gördülékeny, jól szerkesztett, a szervezőelemek, kötőelemek és kohéziós eszközök hasz-nálatát is képes uralni,
- • helyesen alkalmazza az érvelési technikákat.
Attitűd
- • A hallgató törekszik nyelvi, kommunikatív stb. kompetenciáinak fejlesztésére,
- • törekszik a folyamatos önreflexióra és saját munkáinak elemzésére.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató felelősséget vállal saját nyelvtudása fejlesztéséért.
Oktatásmódszertan
A kurzuson mind a négy készséget egyenlő mértékben fejlesztjük, sok autonóm módon elvégzendő feladat van különösen az olvasott szöveg értése és az íráskészség fejlesztéséhez. Az önálló tanuláson kívül kooperatív oktatási módszereket is alkalmazunk.
Tanulástámogató anyagok
- A hallgatók szükségleteihez igazodó C1-es szintű anyagok (nyelvkönyv, írott anyagok, hanganyagok, videók).
- Materials at level C1 reflecting relevant student needs (language textbooks, written, audio materials, videos).
Általános szabályok
-
Teljesítményértékelési módszerek
A kurzus során folyamatos, fejlesztő értékelést végzünk a házi feladatok, az órai munka és a beadandó feladatok alapján. A félév végi értékelés alapja a feladatok folyamatos elvégzése, az órai munka, dolgozatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- teljesítményértékelések : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Nincsenek vizsgaelemek.:
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Nem relaváns.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95 - 100%-100 |
Jeles | 89 - 94% |
Jó | 76 - 88% |
Közepes | 63-75% |
Elégséges | 50 - 62% |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a tanórákon | 56 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 56 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 60 |
házi feladat elkészítése | 56 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 72 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A C1-es szintű nyelvhasználathoz illeszkedő aktuális, általános és szakmai témákat veszünk sorra a feldolgozandó tananyag (pl. tankönyv) függvényében
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Bánki Tímea | nyelvtanár/language teacher | banki.timea@gtk.bme.hu |
Benjamin Coester | nyelvtanár/language teacher | benjamin.coester@gtk.bme.hu |
Mauro Ventriglia | nyelvtanár/language teacher | mauro.ventriglia@gtk.bme.hu |
Nicholas Palmer | nyelvtanár/language teacher | nicholas.palmer@gtk.bme.hu |
Réti Éva Mária | nyelvtanár/language teacher | reti.eva@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.