Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgya célja, hogy bemutassa a pszichológia marketing gyakorlatban való alkalmazásának lehetőségeit. Az egyének és csoportok társas magatartását meghatározó jelenségeket, folyamatokat, és mozgatórugókat összekapcsolja olyan helyzetekkel, amelyek a marketing területén gyakorló szakembereknek relevánsak. Célja, hogy a marketing ismereteket kiegészítse olyan pszichológiai ismeretekkel, amik lehetővé teszik, hogy felismerje és magyarázni és tervezni tudja a marketing üzenetek által kiváltott reakciókat, hatásokat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismeri a marketing szakterülethez szervesen kapcsolódó alkalmazott szociálpszichológiai, termékpszichológiai, és reklámpszichológiai ismeretek alapjait, azok határait és követelményeit.
Képesség
- A hallgató képessé válik gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, egyéni és team munkában egyaránt.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
- Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
- Interdiszciplináris nézőpontból tekint a bemutatott jelenségekre és magyarázó elméletekre.
- Ezeken felül nyitott a marketing ismereteit az egyéni és társas pszichés folyamatok szempontjából értelmezni.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi az előadás témáit reszeltessen kibontó szakirodalmak feldolgozását
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Smith, E. R. és Mackie, D. M. (2001) Szociálpszichológia. Budapest: Osiris Kiadó.
- Becker Gy. És Izsó L. (2011) Termékélmény. Budapest: Akadémiai Kiadó.
- Sas István (2018) Reklám és pszichológia a webkorszakban - Upgrade 4.0 - A kiegyezés kora. Budapest: Kommunikációs Akadémia
- Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu/ weboldalon
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Nincs B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komp-lex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így mind elméleti tesztfeladatokat, mind a problémafelismerő és -megoldó fel-adatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg, a rendelkezésre álló munkaidő 60 perc.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- szóbeli vizsga: 100%
- összesen: 100%
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 76–86 |
Közepes | 66–75 |
Elégséges | 51–65 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2) A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12 |
vizsgafelkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. június 24-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok
Előadások témái | |
---|---|
1. | Csoportészlelés, Csoportidentitás 1. |
2. | Csoportészlelés, Csoportidentitás 2. |
3. | Befolyásolás csoportban 1. |
4. | Befolyásolás csoportban 2. |
5. | Csoportok 1. |
6. | Csoportok 2. |
7. | Csoportmunka 1. |
8. | Csoportmunka 2. |
9. | Termékélmény – Termékpszichológia 1. |
10. | Termékélmény – Termékpszichológia 2. |
11. | Reklámpszichológia 1. |
12. | Reklámpszichológia 2. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Zétényi Tamás | címzetes egyetemi docens | zetenyi.tamas@gtk.bme.hu |
Dr. Lógó Emma | adjunktus | logo.emma@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.