Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA
Azonosító
BMEGT52M703
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Hámornik Balázs Péter
Beosztása
egyetemi adjuntus
Email címe
hamornik.balazs@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2020. jún. 24-én, érvényes 2020. szept. 1-től.

Célkitűzések

A tantárgya célja, hogy bemutassa a pszichológia marketing gyakorlatban való alkalmazásának lehetőségeit. Az egyének és csoportok társas magatartását meghatározó jelenségeket, folyamatokat, és mozgatórugókat összekapcsolja olyan helyzetekkel, amelyek a marketing területén gyakorló szakembereknek relevánsak. Célja, hogy a marketing ismereteket kiegészítse olyan pszichológiai ismeretekkel, amik lehetővé teszik, hogy felismerje és magyarázni és tervezni tudja a marketing üzenetek által kiváltott reakciókat, hatásokat.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató megismeri a marketing szakterülethez szervesen kapcsolódó alkalmazott szociálpszichológiai, termékpszichológiai, és reklámpszichológiai ismeretek alapjait, azok határait és követelményeit.
Képesség
  1. A hallgató képessé válik gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, egyéni és team munkában egyaránt.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
  2. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
  3. Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
  4. Interdiszciplináris nézőpontból tekint a bemutatott jelenségekre és magyarázó elméletekre.
  5. Ezeken felül nyitott a marketing ismereteit az egyéni és társas pszichés folyamatok szempontjából értelmezni.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan végzi az előadás témáit reszeltessen kibontó szakirodalmak feldolgozását
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.

Tanulástámogató anyagok

  • Smith, E. R. és Mackie, D. M. (2001) Szociálpszichológia. Budapest: Osiris Kiadó.
  • Becker Gy. És Izsó L. (2011) Termékélmény. Budapest: Akadémiai Kiadó.
  • Sas István (2018) Reklám és pszichológia a webkorszakban - Upgrade 4.0 - A kiegyezés kora. Budapest: Kommunikációs Akadémia
  • Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu/ weboldalon

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Nincs B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komp-lex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így mind elméleti tesztfeladatokat, mind a problémafelismerő és -megoldó fel-adatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg, a rendelkezésre álló munkaidő 60 perc.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • szóbeli vizsga: 100%
  • összesen: 100%

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 87–100
76–86
Közepes 66–75
Elégséges 51–65
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

1) A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2) A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 12
vizsgafelkészülés
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. június 24-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok

Előadások témái
1. Csoportészlelés, Csoportidentitás 1.
2. Csoportészlelés, Csoportidentitás 2.
3. Befolyásolás csoportban 1.
4. Befolyásolás csoportban 2.
5. Csoportok 1.
6. Csoportok 2.
7. Csoportmunka 1.
8. Csoportmunka 2.
9. Termékélmény – Termékpszichológia 1.
10. Termékélmény – Termékpszichológia 2.
11. Reklámpszichológia 1.
12. Reklámpszichológia 2.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Zétényi Tamás címzetes egyetemi docens zetenyi.tamas@gtk.bme.hu
Dr. Lógó Emma adjunktus logo.emma@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.