Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
Azonosító
BMEGT52M102
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kun Ágota
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kun.agota@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: Pszichológia mesterszak - Kognitív pszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2020. május 27-én, érvényes 2020. szept. 1-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja egyrészt, hogy tapasztalati tanulás révén a hallgatók ön- és társismerete magasabb szintre emelkedjen, másrészt, hogy tréning keretek között, interaktív eszközökkel az évfolyam hallgatói közötti kapcsolat kialakítását elősegítsük, harmadsorban, hogy a mesterképzés hallgatói minél több információhoz jussanak a képzés tartamáról, jellegéről és a jövőbeni lehetőségeikről.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató magasabb szintű tudást ér el önmaga és társai jellemzőiben, működésmódjában.
  2. A hallgató szakmai tudása bővül a csoportműködési jellemzőkről.
  3. A hallgató megismeri a mesterképzés tartalmi elmeit, az elsajátítandó kompetenciák alkalmazásának lehetőségeit a munka- és szervezetpszichológusi szakmán, valamint a társszakmákon belül.
Képesség
  1. A hallgató képes megfelelően kezelni önmagával és társaival kapcsolatos jellemzőket.
  2. A hallgató képes a csoportdinamikai jellemzők értelmezésére és kezelésére.
  3. A hallgató képes a készségfejlesztéssel összefüggésben önálló gyakorlati megoldásokat kidolgozni.
Attitűd
  1. Nyitott, elfogulatlan és elfogadó a társai és a sokszínűségi jellemzők iránt.
  2. Tiszteletben tartja a sajátjától eltérő nézeteket, véleményeket és személyiségbeli jellemzőket.
  3. Készségesen együttműködik csoporthelyzetben.
  4. Igénye van az önismeretre és önmaga folyamatos fejlesztésére.
Önállóság és felelősség
  1. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  2. a csoport részeként együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
  3. gondolkodásában a kritikus megközelítést alkalmazza, és gondolatait, kritikai észrevételeit interaktív formában megosztja hallgatótársaival, oktatójával.

Oktatásmódszertan

Interaktív gyakorlati feladatok, egyéni és csoportmunka, outdoor program.

Tanulástámogató anyagok

  • Rudas, J. (2007). Delphi örökösei. Önismereti csoportok – elmélet, módszer, gyakorlat. Budapest: Lélekben Otthon Kiadó.
  • Rudas, J. (2011). Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsoma-gok. Budapest: Oriold és Társai Kiadó.
  • Előadásanyagok letölthetök a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli dolgozat alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: tréningbeszámoló elkészítése. Az egyéni dolgozat alapvetően a tapaszta-lati, személyes és csoportos élmények reflexiójára irányul. Az értékelés alapjául szolgáló dolgozat elkészítéséhez a szempontokat, a feldolgozandó háttéranyagokat és a formai követelményeket a tantárgy előadója határozza meg. A dolgozatot a hallgatóknak elektronikusan, a kurzus Moodle felületére kell feltölteniük a megadott határidőig.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • írásbeli dolgozat (tréningbeszámoló): 100%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 85–100
71–84
Közepes 55–70
Elégséges 40–54
Elégtelen < 40

Javítás és pótlás

1) Az évközi dolgozat javítására, pótlására a pótlási időszakban van lehetőség. Első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható. 2) Az évközi dolgozat javítása esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbi eredményt vesszük figyelembe. 3) Amennyiben az 1) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerez-ni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 14
egyéni dolgozat elkészítése
háttéranyagok feldolgozása a dolgozathoz
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. május 27-án, érvényes 2020. szeptember 1-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Egyéni, önismeretet célzó gyakorlatok.
2. Csoportos prezentációk.
3. Csoportos, interaktív, gyakorlati, készségfejlesztő gyakorlatok.
4. Kerekasztal beszélgetés a munka- és szervezetpszichológia szakmáról az oktatókkal.
5. Outdoor, készségfejlesztő tréninggyakorlatok.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Gadanecz Péte tanársegéd gadanecz.peter@gtk.bme.hu
Takács Veronika tanársegéd takacs.veronika@gtk.bme.hu
Geszten Dalma tanársegéd geszten.dalma@gtk.bme.hu
Nagy Eszter tanársegéd nagy.eszter@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.