Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Pszichológia mesterszak - Kognitív pszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja egyrészt, hogy tapasztalati tanulás révén a hallgatók ön- és társismerete magasabb szintre emelkedjen, másrészt, hogy tréning keretek között, interaktív eszközökkel az évfolyam hallgatói közötti kapcsolat kialakítását elősegítsük, harmadsorban, hogy a mesterképzés hallgatói minél több információhoz jussanak a képzés tartamáról, jellegéről és a jövőbeni lehetőségeikről.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató magasabb szintű tudást ér el önmaga és társai jellemzőiben, működésmódjában.
- A hallgató szakmai tudása bővül a csoportműködési jellemzőkről.
- A hallgató megismeri a mesterképzés tartalmi elmeit, az elsajátítandó kompetenciák alkalmazásának lehetőségeit a munka- és szervezetpszichológusi szakmán, valamint a társszakmákon belül.
Képesség
- A hallgató képes megfelelően kezelni önmagával és társaival kapcsolatos jellemzőket.
- A hallgató képes a csoportdinamikai jellemzők értelmezésére és kezelésére.
- A hallgató képes a készségfejlesztéssel összefüggésben önálló gyakorlati megoldásokat kidolgozni.
Attitűd
- Nyitott, elfogulatlan és elfogadó a társai és a sokszínűségi jellemzők iránt.
- Tiszteletben tartja a sajátjától eltérő nézeteket, véleményeket és személyiségbeli jellemzőket.
- Készségesen együttműködik csoporthelyzetben.
- Igénye van az önismeretre és önmaga folyamatos fejlesztésére.
Önállóság és felelősség
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- a csoport részeként együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
- gondolkodásában a kritikus megközelítést alkalmazza, és gondolatait, kritikai észrevételeit interaktív formában megosztja hallgatótársaival, oktatójával.
Oktatásmódszertan
Interaktív gyakorlati feladatok, egyéni és csoportmunka, outdoor program.
Tanulástámogató anyagok
- Rudas, J. (2007). Delphi örökösei. Önismereti csoportok – elmélet, módszer, gyakorlat. Budapest: Lélekben Otthon Kiadó.
- Rudas, J. (2011). Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsoma-gok. Budapest: Oriold és Társai Kiadó.
- Előadásanyagok letölthetök a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli dolgozat alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: tréningbeszámoló elkészítése. Az egyéni dolgozat alapvetően a tapaszta-lati, személyes és csoportos élmények reflexiójára irányul. Az értékelés alapjául szolgáló dolgozat elkészítéséhez a szempontokat, a feldolgozandó háttéranyagokat és a formai követelményeket a tantárgy előadója határozza meg. A dolgozatot a hallgatóknak elektronikusan, a kurzus Moodle felületére kell feltölteniük a megadott határidőig.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- írásbeli dolgozat (tréningbeszámoló): 100%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 85–100 |
Jó | 71–84 |
Közepes | 55–70 |
Elégséges | 40–54 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
1) Az évközi dolgozat javítására, pótlására a pótlási időszakban van lehetőség. Első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható. 2) Az évközi dolgozat javítása esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbi eredményt vesszük figyelembe. 3) Amennyiben az 1) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerez-ni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
egyéni dolgozat elkészítése | |
háttéranyagok feldolgozása a dolgozathoz | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. május 27-án, érvényes 2020. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Egyéni, önismeretet célzó gyakorlatok. |
2. | Csoportos prezentációk. |
3. | Csoportos, interaktív, gyakorlati, készségfejlesztő gyakorlatok. |
4. | Kerekasztal beszélgetés a munka- és szervezetpszichológia szakmáról az oktatókkal. |
5. | Outdoor, készségfejlesztő tréninggyakorlatok. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Gadanecz Péte | tanársegéd | gadanecz.peter@gtk.bme.hu |
Takács Veronika | tanársegéd | takacs.veronika@gtk.bme.hu |
Geszten Dalma | tanársegéd | geszten.dalma@gtk.bme.hu |
Nagy Eszter | tanársegéd | nagy.eszter@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.