Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Vezetés és szervezés mesterszak 2019/20/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Vezetés és szervezés mesterszak 2020/21/2 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser MSc - Menedzsment specializáció 2016/17/1-től kezdettek részére
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Menedzsment köt.vál. blokk
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Műszaki menedzser MSc - Menedzsment specializáció
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tárgy célja bemutatni a stratégiai marketing fogalmi kereteit, a marketingtervezés elméleti alapjait és gyakorlati feladatait. A hallgatók rálátást szereznek arra, hogy egy szervezet versenyképességében milyen szerepet játszik a marketing tudatos, szisztematikus tervezésen alapuló alkalmazása. Cél továbbá elméleti keretet és módszertani ismereteket nyújtani ahhoz, hogy a hallgatók megértsék a stratégiai marketingtervezés egyes részterületeit, a piaci döntések hatásmechanizmusait. Mindezen ismeretek a stratégia értékelvű megközelítésének kontextusában kerülnek bemutatásra.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a stratégiai marketing fogalomkészletét, a marketingtervek típusait, átlátja a marketingtervezés vállalati szerepét, lépéseit.
- Áttekintéssel rendelkezik a stratégiai, az üzleti és a marketingtervezés kapcsolatrendszeréről, az értékelvű megközelítés koncepciójáról és a tervezési gyakorlatba való átültetéséről.
- Magabiztos tudást szerez a marketingtervezéshez szükséges környezetelemzési és információszerzési modellekről, módszerekről. Elméleti keretekkel rendelkezik ahhoz, hogy komplex döntési helyzetekben összehangolja a marketing eszközöket és programokat, valamint ezek stratégiai és taktikai vonatkozásait.
Képesség
- Jó helyzetfelismerési és reagálási képességgel rendelkezik, megfelelő struktúrákban tud gondolkodni. A tanult elméletek és módszerek alkalmazásával képes egy marketingterv összeállítására, a problémák strukturált megfogalmazására, célkijelölésre, a megfelelő elemzési módszerek kiválasztására és alkalmazására.
- Képes a marketingtervezés mellett racionális érvek kifejtésére, a vállalaton belül más funkcionális területek menedzsereivel való hatékony kommunikációra, a források elosztására a tervben meghatározott programok között.
- Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a stratégiai marketing szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.
Attitűd
- Rugalmasságot, a változásokra való érzékenységet, proaktív magatartást tanúsít. Projektben, csoportos feladatvégzés esetén konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Gondolkodása hosszabb távú és elemző, nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.
- Nyitott a kritikus önértékelésre, a szakmai továbbképzés különböző formáira és törekszik önmaga fejlesztésére.
- Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltérő módszertani sajátosságait.
Önállóság és felelősség
- Képes összetett marketingtervezési feladatok elvégzésére, illetve azok irányítására.
- A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.
- Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.
Oktatásmódszertan
Előadások, önállóan vagy csoportmunkában készített feladatok és ezek prezentálása.
Tanulástámogató anyagok
- A tárgyhoz kapcsolódó jegyzet és a prezentációk a https://edu.gtk.bme.hu a tárgy neve alatt letölthetőek.
- Obligatory: written material designed for the course, or recommended textbook, and slideshows (https://edu.gtk.bme.hu)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése : A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére a kurzusok nyelve alapján az alábbi: - magyar nyelvű kurzus esetén: 2 zárthelyi dolgozat (egyenként 50 pont) szolgál, melyek közel azonos nehézségű és súlyú témaköröket tartalmaznak
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Minden ZH az adott témakörhöz kapcsolódó fogalmakra, alapvető összefüggésekre kérdez rá. Ez jellemzően tesztjellegű, esetleg rövid, néhány szavas válaszokat igénylő feladatokból, kérdésekből áll. A félév teljesítésének feltétele összesen legalább 50 pont megszerzése a ZH-k összesített eredményei alapján. A félév során külön feladatok (opcionális önálló munka) teljesítésével extra pontok szerezhetők (melyek beszámítása automatikusan történik a minimális 50 pont felett).
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 50
- 2. részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 50
- opcionális önálló munka (házi feladat): 20
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 81–90 |
Jó | 71–80 |
Közepes | 61–70 |
Elégséges | 50–60 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A. Javítási és pótlási lehetőségek részletes leírása: • A TVSZ vonatkozó pontjainak értelmében – maximum egy zárthelyi pótolható. • Javítás esetén a pótZH-n elért eredmény számít a végeredménybe. (Rontani is lehet!) • Javításnak – az eredeti 2 zh alapján – a legalább elégséges osztályzatot elért hallgatók újbóli ZH írása számít. • A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs. • Az önálló munka (házi feladat) nem pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 24 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 66 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint:
Előadások témái | |
---|---|
1. | Stratégiai marketingtervezés |
2. | A stratégiai helyzetelemzés előnyei, folyamata, szintjei, modelljei |
3. | Szegmentáció és célpiaci stratégiák |
4. | A termék / piac növekedési lehetőségek elemzése és a megvalósítás marketing eszközei |
5. | Pozicionálás szempontjai, módjai, stratégiái |
6. | Marketing Mix I. |
7. | Marketing Mix II. |
8. | Marketing Mix III. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Petruska Ildikó | egyetemi docens | petruska.ildiko@gtk.bme.hu |
Dr. Szalkai Zsuzsanna | egyetemi docens | szalkai.zsuzsanna@gtk.bme.hu |
Iványi Tamás | egyetemi tanársegéd | ivanyi.tamas@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.