Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
LOGISZTIKA – ELLÁTÁSI LÁNC MENEDZSMENT
Azonosító
BMEGT20MN10
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Kelemen Tamás
Beosztása
mesteroktató
Email címe
kelemen.tamas@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU; angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Szak: Vezetés és szervezés mesterszak 2019/20/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Szak: Vezetés és szervezés mesterszak 2020/21/2 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Termelés- és szolgáltatásmenedzsment specializáció

Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Termelés- és szolgáltatásmenedzsment (BMEGT20M013) / Production and Organization Management (BMEGT20M013)
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa az 580.006/4/2021 iktatószámon hozott 13. számú határozatával, amely érvényes 2021.01.27 -től.

Célkitűzések

A tantárgy fő célkitűzése, hogy a hallgatók megértsék az ellátási lánc koncepció logikáját és annak részeként a vállalatok logisztikai alapfolyamatait. Megismerik a beszerzési-, termelési- és értékesítési logisztika alapvető modelljeit és célfüggvényeit. Áttekintjük a modern menedzsment koncepciók és az ellátási lánc szemléletének alkalmazásához szükséges vállalati területek együttműködésének problémáit.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. rendelkezik a logisztikai folyamatok alapvető fogalmainak, klasszikus modelljeinek ismeretével.
  2. elsajátította a telephelytervezéssel kapcsolatos ismereteket és alapvető algoritmusait.
  3. ismeri a beszállítói értékelési rendszerek kialakításának módját.
  4. tisztában van a termelési logisztika feladataival.
  5. meg tudja oldani az elosztási logisztika alapvető problémáit.
Képesség
  1. logisztikai projektek kezdeményezésére, összeállítására és kivitelezésére team munkában, elsősorban multidiszciplináris környezetben.
  2. tervezni, szervezni, irányítani és vezetni a versenyszektor és közszféra szervezeteinek logisztikai munkafolyamatait akár hazai, akár nemzetközi szinten.
  3. a logisztikai folyamatok menedzselésével kapcsolatos feladatok megoldására, elemzések, jelentések, felmérések elkészítésére, önálló és csoportmunka végzésére.
  4. a logisztikai problémák felismerésére és a megoldásukra irányuló döntések előkészítésére, a szükséges információk beszerzésére és elemzésére.
  5. az ellátási lánc stratégiai jellegű kérdéseinek felismerésére és megválaszolására.
Attitűd
  1. a minőségi munkavégzés érdekében problémaérzékeny, proaktív magatartást tanúsít, projektben, csopor-tos feladatvégzés esetén konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  2. fogékony az új információk befogadására, az új szakmai ismeretekre és módszertanokra, nyitott az új, önálló és együttműködést igénylő feladatok, felelősségek vállalására.
  3. törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, ebben munkatársaival való együttműködésre.
Önállóság és felelősség
  1. általános szakmai felügyelet mellett, önállóan végzi és szervezi a munkaköri leírásban meghatározott feladatokat.
  2. önállóan szervezi meg a logisztikai folyamatok elemzését, az adatok gyűjtését, rendszerezését, értékelését.
  3. az elemzéseiért, következtetéseiért és döntéseiért felelősséget vállal.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, esettanulmányok, IT eszközök és technikák használata az előadáson és az önállóan vagy csoportosan elkészítendő feladatok során.

Tanulástámogató anyagok

  • Az oktató által kiadott oktatási segédletek a tárgy Moodle oldalán. (letöltés helye: https://edu.gtk.bme.hu)
  • Szegedi Zoltán-Prezenszki József: Logisztika-menedzsment. 4. jav., bővített kiadás, Kossuth Kiadó, 2010
  • Szász Levente, Demeter Krisztina: Ellátásilánc-menedzsment, Akadémiai Kiadó, 2017
  • Dr. Szegedi Zoltán: Ellátásilánc-menedzsment, Kossuth Kiadó, 2012
  • Course materials uploaded to the Moodle page of the course. (available at: https://edu.gtk.bme.hu)
  • Reid, R.D. & Sanders, N.R.: Operations Management: An Integrated Approach, 7th Edition, Wiley, 2020

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két évközi írásbeli teljesítménymérés 80-80 perces. A két írásbeli teljesítményméréssel max. 100 (50-50) pont szerezhető. A félév végi jegy feltétele a két dolgozatból együttesen 51 pont megszerzése.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. zárthelyi: 50%
  • 2. zárthelyi: 50%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerint előírt félévéig érvényes.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 90-100
Jeles 87,5–90
75–87
Közepes 62–74,5
Elégséges 50–61,5
Elégtelen 50

Javítás és pótlás

1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez nem tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, a két zárthelyi dolgozat bármelyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető. 3) Megírt zárthelyi javítására van lehetőség. 4) A két összegző tanulmányi teljesítményértékelés közül bármelyik javítható, de ez esetben a korábbi és az új eredmény közül az új eredményt vesszük figyelembe. 5) Amennyiben az 1) és a 3) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy újabb javításra és pótlásra a hallgatónak az adott félévben nincsen lehetősége. 6) Az 1) pont szerinti pótlásra csak annak a hallgatónak van lehetősége, aki legalább az egyik eredeti zárthe-lyi megírásakor jelen volt. Azon hallgatók, akik mind a két meghirdetett zárthelyit elmulasztották, nem pótolhatják egyik zárthelyit sem.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel az előadásokon 14×2=28
részvétel a gyakorlatokon 14×2=28
felkészülés a teljesítményértékelésekre 2×20=40
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 54
összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes

A félévben sorra vett témák

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége