Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZERVEZETPSZICHOLÓGIA SPECIÁLIS KÉRDÉSEI III.
Azonosító
BMEGT52S183
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
12
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Gerákné dr. Krasz Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
krasz.kata@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Munka és szervezet szakpszichológus 2010

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.09.06-tól).

Célkitűzések

A tantárgy célja aktuális szervezetpszichológiai módszerekkel, alkalmazási lehetőségeikkel, eszközeikkel megismerkedni és ezekben saját élményt szerezni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató átfogó ismeretet szerez egy adott szervezetpszichológiai módszer elméleti hátteréről, gyakorlati alkalmazási lehetőségeiről.
  2. A hallgató megismeri egy adott szervezetpszichológiai módszer folyamatát, módszertanát és saját élményt szerez benne.
Képesség
  1. Képes arra, hogy megítélje az adott szervezetpszichológiai módszer alkalmazásának szükségességét, fel-tételeit.
  2. Képes a módszer szervezeti alkalmazásának előkészítésére, a módszer szervezeti környezetben való alkalmazásának támogatására.
Attitűd
  1. Nyitott a legújabb, trendszerű szervezetpszichológiai módszerekkel kapcsolatos ismeretek iránt.
  2. Adott kérdésben készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
  3. Proaktívan lép fel és működik közre a munkáját érintő kérdésekben.
  4. Képes meghallgatni és elfogadni mások nézeteit és véleményét.
  5. Értéknövelt szemléletet képvisel a szakmájában.
  6. Igénye van önmaga folyamatos fejlesztése iránt.
Önállóság és felelősség
  1. Képes önállóan értékelni és döntést hozni a szakmai tevékenységét érintő kérdésekben.
  2. Felelősséget vállal az általa tervezett és/vagy vezetett feladatokért, programokért.
  3. Felelősségteljesen és etikusan képviseli a szakmáját.

Oktatásmódszertan

Előadás, interaktív órai feladatok, módszer kipróbálása – saját élmény szerzése.

Tanulástámogató anyagok

  • Conte, M. J., Landy J. F. (2019): Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, Wiley

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az egyéni házi dolgozat alapján.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása – kötelező részvétel a gyakorlati fel-adatokon. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés. A megismert módszerrel kapcsolatos saját élményeknek és a módszer saját munkahelyi gyakorlatban való alkalmazási lehetőségeinek és feltételeinek írásos összefoglalása.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • részteljesítmény értékelése –aktív részvétel a gyakorlati foglalkozáson : 20%
  • összesen: 20%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • házi dolgozat elkészítése – a saját élmények és a módszer alkalmazási lehetőségeinek összefoglalása : 80%
  • összesen: 80%

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerinti feladat teljesítése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles > 90
80–89
Közepes 70–79
Elégséges 50–69
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A hallgató pótolhatja az egyéni házi dolgozatot.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel az előadásokon - participation in lectures
részvétel a gyakorlati foglalkozáson - participation in the practical session
házi dolgozat elkészítése - preparation and presentation of homework
összesen - sum

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Egy adott szervezetpszichológiai módszer elméleti háttere
2. A szervezetpszichológiai módszer célja, alkalmazási lehetőségei és feltételei
3. A szervezetpszichológiai módszer gyakorlata – módszertana, eszközrendszere
4. Saját élmény szerzése a módszer alkalmazásában

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Torma Kálmán megbízott tanszéki munkatárs tormak@tmtconsulting.hu
Németh Gergely megbízott tanszéki munkatárs nemeth.gergely@cova.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.