Szak: Marketing MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Master of Business Administration MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Master of Business Administration MSc 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Master of Business Administration MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
Cél megismerni a hibamód és hatáselemzés (FMEA) módszertanát, annak használhatóságát, korlátait. A kurzus intenzíven foglalkozik az FMEA fejlesztésének és a szakterületspecifikus fejlesztések alkalmazásának lehetőségeivel. A kurzus során a hallgatóság megismeri a páros összehasonlítás szerepét és módszertani lehetőségeit az FMEA elemzésben. Az egyes szakok hallgatói világos képet kapnak arról, hogy hol tudják a módszertant szakspecifikus területeken alkalmazni úgy egyetemi tanulmányaik során, mint gyakorló életükben.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az adatok magas szintű kvantitatív elemzésének (közgazdasági, ökonometriai, matematikai-statisztikai) módszereit,
- Ismeri a komplex problémák megoldásának technikáit
- Ismeri a vonatkozó szakirodalmat
Képesség
- Képes szervezetközi együttműködésben való részvételre, illetve szervezetközi projektek irányítására
- Képes az üzleti folyamatok menedzselésével kapcsolatos feladatok megoldására, elemzések, jelentések, felmérések elkészítésére, önálló és csoportmunka végzésére.
- Képes az üzleti problémák felismerésére és a megoldásukra irányuló döntések előkészítésére, a szükséges információk beszerzésére és elemzésére.
Attitűd
- Fejlett konfliktusmegoldó képességgel rendelkezik.
- Nyitott az együttműködésre és a csapatmunkára.
- Erős vezetői képességgel objektív módon megalapozottan irányít.
- Elkötelezett a szakmai igényesség iránt.
- Fejlett innovációs készsége segítségével felismeri a módszertani szinergiák lehetőségét az üzleti életben.
Önállóság és felelősség
- Erősödő felelősségvállalás a saját és mások teljesítményéért
- Önálló problémafelismerő és megoldó készséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.
Oktatásmódszertan
Előadások, csoportmunkában végzett feladatok, opcionálisan egyéni, otthon elvégzendő feladatok. A kurzus nagymértékben épít az aktív hallgatói jelenlétre
Tanulástámogató anyagok
- Kötelező irodalom a tárgyhoz készített jegyzet, a tanuláshoz felhasználandó az előadásokon bemutatott prezentációk.
- A tárgyhoz kapcsolódó jegyzet és prezentáció: https://edu.gtk.bme.hu
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése A tantárgy vizsgával zárul
Teljesítményértékelési módszerek
A. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga vagy szigorlat): A vizsga három részből áll. 1. Az első rész az adott témakör fogalmaira, alapismereteire kérdez rá. Ez jellemzően tesztjellegű, esetleg rövid, néhány szavas válaszokat igénylő teszt feladatokból, kérdésekből, illetve igaz-hamis állításokból áll. 2. A második rész az adott témakör átfogóbb, alaposabb ismeretét igyekszik felmérni. Ez a rész kifejtős, esszé jelleggel épül fel. Az ellenőrző kérdéseket ehhez a részhez a hallgatók rendelkezésére bocsátjuk. 3. A harmadik rész számolási típusfeladat megoldásából épül fel. Mindhárom vizsgarészből 5-5 pont szerezhető, így a vizsgán elérhető maximálisan 15 pont. A sikeres vizsgateljesítés feltétele összesen legalább 7 pont megszerzése. A vizsga megírására 45 perc áll rendelkezésre. A félév során külön feladatok teljesítésével extra pontok szerezhetők (melyek beszámítása automatikusan történik a minimális 7 pont felett). Ezen lehetőség fennállása esetén az oktató transzparens módon szóban és írásban is felhívja a hallgatóság figyelmét.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- írásbeli részvizsga: 100+%
- összesen: 100+%
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 15-100 |
Jeles | 14 |
Jó | 12-13 |
Közepes | 9-11 |
Elégséges | 7-8 |
Elégtelen | 0-6 |
Javítás és pótlás
A vizsga javítása a TVSz szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6×2=12 |
folyamatos felkészülés | 6×3=18 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 0 |
házi feladat elkészítése | 0 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 0 |
vizsgafelkészülés | 1×60=60 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2019. január 22-én, érvényes 2019. január 22-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A tradicionális FMEA módszertan megismerése |
2. | Az FMEA módszertanának kritikája és fejlesztésének fő irányai a nemzetközi szakirodalmi bázis alapján. |
3. | A bemutatandó módszertan kvantitatív értelmezése |
4. | A DOFMEA módszertan alkalmazása csoportmunkában |
5. | A DOFMEA módszertan alkalmazása csoportmunkában |
6. | A bemutatott módszertan kritikai elemzése és a vizsgára felkészítő gyakorló számpélda megoldása. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.