I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
CONSUMER BEHAVIOUR
ID (subject code)
BMEGT20ML51
Type of subject
contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
2
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
exam grade
Number of credits
5
Subject Coordinator
Name
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
Position
associate professor
Contact details
szigeti.szilvia@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Management and Business Economics
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Marketing MSc from 2017/18/Term 1

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Programme: Marketing MSc from 2019/20/Term 1

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 4th decision on the 580.450-2/2018 registration number. Valid from: 29.08.2018.

Objectives

Present new patterns of consumer behaviour and their marketing implications in the context of environmental change. To provide a complex overview of the factors influencing the behaviour of today's consumers, as well as the mechanism and new phenomena of the purchasing decision process.

Academic results

Knowledge
  1. Upon successful completion of the course, students will gain insight into the analytical aspects of consumer and customer behaviour. They will be able to approach and examine the external and internal factors influencing consumer decisions in a structured way, and to adapt modern marketing research methods to this.
Skills
  1. Students will see the possibilities of applying the knowledge and models of other disciplines (eg psychology, sociology) in order to better understand consumer behaviour.
Attitude
  1. Students become open to incorporating customer knowledge into marketing decisions at both the strategic and operational levels.
Independence and responsibility
  1. Students will be able to make suggestions for state-of-the-art marketing solutions based on customer knowledge.

Teaching methodology

Lectures, independent and group work.

Materials supporting learning

  • Dr. Petruska Ildikó: Fogyasztói és vásárlói magatartás. Oktatási segédanyag. 2019.
  • Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
  • Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu weboldalon

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.

Performance assessment methods

A. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így mind elméleti tesztfeladatokat, mind a problémafelismerő és -megoldó feladatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg, a rendelkezésre álló munkaidő 60 perc.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • összegző tanulmányi teljesítményértékelés (vizsga): 100%
  • összesen: 100%

Percentage of exam elements within the rating

Issuing grades

%
Excellent 95-100
Very good 87–94
Good 75–86
Satisfactory 63–74
Pass 50–62
Fail 49

Retake and late completion

1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel a kontakt tanórákon 12×2=24
vizsgafelkészülés 126
összesen 150

Approval and validity of subject requirements

Topics covered during the term

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. Napjaink fogyasztói
2. A trendhatások szerepe
3. Kulturális befolyásoló tényezők
4. Társadalmi és csoporthatások, személyes interakciók
5. Személyes befolyásoló tényezők
6. Motiváció és fogyasztói magatartás
7. A személyiség és énkép szerepe
8. Attitűd és értékek
9. Észlelés és tanulás
10. A vásárlási döntési folyamat változásai
11. A vásárlási döntési folyamat elemei I.
12. A vásárlási döntési folyamat elemei II.

Additional lecturers

Name Position Contact details
Dr. Petruska Ildikó egyetemi docens petruska.ildiko@gtk.bme.hu

Approval and validity of subject requirements