Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
PROJEKTMENEDZSMENT
Azonosító
BMEGT20M420
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Sebestyén Zoltán
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
sebestyen.zoltan@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.03.29.) az 580251/13/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.03.29-től.

Célkitűzések

A tantárgy megismerteti a hallgatókkal a projektmenedzsmenttel kapcsolatos terminológiát, alapvető eszközöket és technikákat. A tananyag röviden, strukturáltan, a tárgy kereteihez mérten összefoglalja egy projekt menedzseléséhez szükséges tudást. A kurzus hangsúlyt fektet a gyakorlati megoldások ismertetésére is.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a problémafelismerés, -megfogalmazás és -megoldás, az információgyűjtés és feldolgozás korszerű, elméletileg is igényes matematikai-statisztikai, modellezési módszereit, valamint azok korlátait is.
  2. Ismeri a vállalkozás, gazdálkodó szervezet tervezési és vezetési szabályait.
Képesség
  1. Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg, képes az igényes elemzési, modellezési módszerek alkalmazására, komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, döntések meghozatalára.
  2. Képes sokoldalú, interdiszciplináris megközelítéssel speciális szakmai problémákat azonosítani, továbbá feltárni és megfogalmazni az azok megoldásához szükséges részletes elméleti és gyakorlati hátteret.
  3. Saját elemzésen alapuló egyéni álláspontot alakít ki és azt vitában is megvédi és képes komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, a megoldás megtervezésére, döntések meghozatalára.
  4. Gazdálkodási folyamatokban, projektekben, csoportos feladatmegoldásokban vesz részt, vezetőként a tevékenységet tervezi, irányítja, szervezi, koordinálja, értékeli. Képes a tanult ismeretek és megszerzett tapasztalatok birtokában saját vállalkozás irányítására és működtetésére.
Attitűd
  1. Kritikusan viszonyul saját, illetve a beosztottak munkájához és magatartásához, innovatív és proaktív magatartást tanúsít a gazdasági problémák kezelésében. Nyitott és befogadó a gazdaságtudomány és gyakorlat új eredményei iránt.
  2. Törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, erre munkatársait és beosztottait is ösztönzi, segíti, támogatja.
Önállóság és felelősség
  1. Szervezetpolitikai, stratégiai, irányítási szempontból jelentős területeken is önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldási módszereket.
  2. Felelősséget vállal saját munkájáért, az általa irányított szervezetért, vállalkozásáért, az alkalmazottakért.
  3. Önállóan lát el gazdasági elemző, döntés előkészítő, tanácsadói feladatokat.
  4. Bekapcsolódik kutatási és fejlesztési projektekbe, a projektcsoportban a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Oktatásmódszertan

Előadások, számítási gyakorlatok, esettanulmányok, vendégelőadók, szorgalmi házifeladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Sebestyén Z.: Projektmenedzsment, oktatási segédlet, 2018
  • Egyéb, az oktató által kiadott oktatási segédletek (letölthető: https://edu.gtk.bme.hu)

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), egy esettanulmány feldolgozása (részteljesítmény-mérés) és órai munka alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Részteljesítmény értékelés: az elsajátított tanagyag gyakorlati alkalmazásának felmérésére szolgáló jellemzően számítási feladatokból, kisebb részben elméleti kérdésekből és/vagy tesztkérdésekből álló írásbeli dolgozatok. (zárthelyik) B. Részteljesítmény-mérés: az elsajátított tanagyag gyakorlati alkalmazásának felmérésére szolgáló beadandó írásbeli dolgozat (esettanulmány) és annak prezentálása. C. Órai munka.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. részteljesítmény-mérés (feladat, esettanulmány): 10
  • 2. órai munka: 10
  • 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 40
  • 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 40
  • összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 94-100
Jeles 90–94
75–89
Közepes 60–74
Elégséges 50–59
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A TVSZ szabályainak megfelelően.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 0
felkészülés a teljesítményértékelésekre 20
házi feladat elkészítése 30
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 12
vizsgafelkészülés 0
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.

A félévben sorra vett témák

The learning outcomes of 2.2 can be achieved by studying the following areas and topics

Előadások témái
1. Projektfázisok jellemzői, a projektéletciklus és a termékéletciklus kapcsolata.
2. Folyamatok, folyamatcsoportok.
3. Projektsiker.
4. Főbb dokumentumok: projektalapító okirat, előzetes projektterjedelem-leírás, projektmenedzsmentterv.
5. Életciklus szerinti elemzés.
6. Szereplők, szerepek.
7. Szervezeti kérdések: személyzetmenedzsment-terv, szervezeti formák, emberi erőforrás tervezés eszközei.
8. Hálótervezés: hálóelméleti alapok, munkalebontási szerkezet, függőség meghatározása, megelőzési és követési listák, hálók felrajzolása és elemzése.
9. CPM
10. PERT
11. MPM
12. Becslés: hibák, szabályok, pontosság, három szintje, általános technikák.
13. Erőforrások: terhelés, S-görbe, erőforrás-allokálás.
14. Nyomon követés: EVM, ES.
15. Kockázat: kvalitatív és kvantitatív kockázatelemzés.
16. Szerződéstípusok.
17. Versenyeztetés.
18. Projektportfólió-menedzsment: definíció, lépések, rangsorolás.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.