Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2020/21/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 2
Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2015/16/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 2
Programme: Work and organisational psychology specialisation
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 2
Objectives
Some of the students graduating in the specialization of work and organizational psychology are working in company where provide services for profit or non-profit. Some of them start their own businesses, providing consultancy services based on the expertise from university training. Therefore, the aim of the course is to present the market of services and the specialities of service marketing. The specifics of the application of marketing tools in the field of services and the techniques of management are discussed.
Academic results
Knowledge
- The student knows the application areas of marketing, including service marketing.
- The student acquires a comprehensive knowledge of the tasks which arise when providing services, their solution and management possibilities.
- The student has knowledge of theoretical and practical approaches to psychological issues (e.g. consumer satisfaction, commitment).
- The student knows the connection areas of work psychology and other professions (e.g. work of HR, training and coaching specialists).
- The student knows the relevant professional areas related to work, where he / she can apply his / her marketing knowledge and competencies (e.g. consulting, coaching services).
Skills
- The student is able to apply her/his new professional knowledge and competencies in practice.
- The student is able to interpret and resolve professional issues that arise in her/his workplace.
- The student is able to think in an original way and make solution plans related to a specific workplace topic.
- The student is able to apply their own professional competence in interdisciplinary fields.
- The student is able to think and work together with the representatives of other professions (e.g. occupational safety specialists, trainers, organizational consultants) in a joint, professional program.
Attitude
- Are open to the latest, trend-setting marketing knowledge.
- Are willing to cooperate with the representatives of the other professions on a given issue.
- Act proactively and contribute to issues affecting their work.
- Are oriented to efficiency in the context of their work.
- Are able to listen and accept the views and opinions of others.
- Represent a value-added approach in their profession.
- Need to continually improve themselves.
Independence and responsibility
- Are able to independently evaluate and make decisions on issues affecting their professional activity.
- Develop marketing-themed programs and plans in collaboration with associates.
- Take responsibility for the tasks and programs planned and / or managed by them.
- Represent their profession responsibly and ethically.
Teaching methodology
Lectures, teamwork exercises
Materials supporting learning
- Kötelező irodalom a tárgyhoz készített jegyzet, a tanuláshoz felhasználandó az előadásokon bemutatott prezentációk.
- A tárgyhoz kapcsolódó jegyzet és a prezentációk a https://edu.gtk.bme.hu/-ról a tárgy neve alatt letölthetőek.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat (rendre 35 és 35 pontos) szolgál, melyek közel azonos nehézségű és súlyú témaköröket tartalmaznak. A fennmaradó 30 pontot további csoportos beadandó – szimulációs gyakorlat – képezi.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat szolgá (35-35 pont)l. A további számonkérés alapját egy csoportos feladat képezi, mely során a hallgatók egy szimulációs szoftver segítségével tehetik próbára a tárgy során szerzett tudásukat. A munka során 30 pontot érhetnek el a csapatok, mely a következőképpen oszlik meg: • 20 pont a szimulációs játék során elért eredmény alapján és • 10 pont szerezhető az írott beadandó dolgozattal.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
- 2. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
- 3. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 30%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 91-100-100 |
Very good | 87–90 |
Good | 75–86 |
Satisfactory | 63–74 |
Pass | 50–62 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
1) ZH-k pótlási/javítási lehetősége: 14. oktatási hét 2) A szorgalmi időszak utolsó hetében mindkét zárthelyi pótlását/javítását lehetővé tesszük. 3) Javítás esetén a pótZH-(ko)n elért eredmény számít a végeredménybe. (Rontani is lehet!) 4) Javításnak – az eredeti 2 zh alapján – a legalább elégséges osztályzatot elért hallgatók újbóli ZH írása számít. 5) A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 0 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 40 |
házi feladat elkészítése | 22 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 0 |
vizsgafelkészülés | 0 |
összesen | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Bevezetés a szolgáltatásmarketingbe |
2. | A szolgáltatások minősége |
3. | Marketingstratégiák a szolgáltatóvállalatoknál |
4. | Fogyasztói magatartás vizsgálata és a vevőmegtartás |
5. | A szolgáltatástermék, az ár-, az értékesítési és a kommunikációs politika |
6. | Az emberi tényező, a tárgyi elemek és a szolgáltatási folyamat menedzselése |
7. | Szolgáltatások tervezése |
8. | A kétoldalú kockázat csökkentését elősegítő egyéb menedzsment módszerek |
9. | Szimulációs gyakorlat |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Kovács István | mesteroktató | kovacs.stefan@gtk.bme.hu |