Verziók
Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A munka- és szervezetpszichológia specializáción végzett hallgatók egy része olyan szervezeteknél helyezkedik el, akik szolgáltatásokat nyújtanak profitszerzési, vagy non-profit céllal. Sokan saját vállalkozást indítanak, amelyben a képzés során megszerzett szaktudásukra alapozva tanácsadói szolgáltatást nyújtanak. Éppen ezért a tantárgy célja a szolgáltatások piacának, és a szolgáltatásmarketing sajátosságainak bemutatása. Tárgyalásra kerülnek a marketing- eszközök szolgáltatások területén való alkalmazásának specifikumai, a menedzselés technikái.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismeri a marketing, azon belül a szolgáltatásmarketing alkalmazási területeit.
- A hallgató átfogó ismeretet szerez a szolgáltatások nyújtásakor jelentkező feladatokról, azok megoldási, me- nedzselési lehetőségeiről.
- A hallgató tudással rendelkezik a pszichológiai jellegű kérdések (pl. fogyasztó elégedettség, elkötelezettség), problémák elméleti és gyakorlati megközelítéséről.
- A hallgató ismeri a munkapszichológia és a társszakmák (pl. HR, tréning és coaching szakemberek munká- jának) kapcsolódási területeit.
- A hallgató megismeri azokat a munkavégzéssel kapcsolatos, releváns szakmai területeket, ahol marketing tudását és kompetenciáit alkalmazni tudja (pl. tanácsadói, coaching szolgáltatás).
Képesség
- A hallgató képes új szakmai ismeretei és kompetenciái gyakorlati alkalmazására.
- A hallgató képes a munkahelyen felmerülő, szakmai kérdések értelmezésére és megoldására.
- A hallgató képes eredeti módon gondolkodni és megoldási terveket készíteni egy adott munkahelyi témához kapcsoltan.
- A hallgató képes az interdiszciplináris területeken a saját szakmai kompetenciát alkalmazni.
- A hallgató képes a társszakmák (pl. munkavédelmi szakemberek, trénerek, szervezeti tanácsadók) képvise- lőivel közös, szakmai programban együtt gondolkodni és dolgozni.
Attitűd
- Nyitott a legújabb, trendszerűen megjelenő marketing ismeretek iránt.
- Adott kérdésben készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
- Proaktívan lép fel és működik közre a munkáját érintő kérdésekben.
- Hatékonyságra orientált az általa végzett munkával összefüggésben.
- Képes meghallgatni és elfogadni mások nézeteit és véleményét.
- Értéknövelt szemléletet képvisel a szakmájában.
- Igénye van önmaga folyamatos fejlesztése iránt.
Önállóság és felelősség
- Képes önállóan értékelni és döntést hozni a szakmai tevékenységét érintő kérdésekben.
- A társszakmával együttműködve dolgoz ki marketing témájú programokat és terveket.
- Felelősséget vállal az általa tervezett és/vagy vezetett feladatokért, programokért.
- Felelősségteljesen és etikusan képviseli a szakmáját.
Oktatásmódszertan
Előadások, csoportmunkában készített feladatok
Tanulástámogató anyagok
- Kötelező irodalom a tárgyhoz készített jegyzet, a tanuláshoz felhasználandó az előadásokon bemutatott prezentációk.
- A tárgyhoz kapcsolódó jegyzet és a prezentációk a https://edu.gtk.bme.hu/-ról a tárgy neve alatt letölthetőek.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat (rendre 35 és 35 pontos) szolgál, melyek közel azonos nehézségű és súlyú témaköröket tartalmaznak. A fennmaradó 30 pontot további csoportos beadandó – szimulációs gyakorlat – képezi.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat szolgá (35-35 pont)l. A további számonkérés alapját egy csoportos feladat képezi, mely során a hallgatók egy szimulációs szoftver segítségével tehetik próbára a tárgy során szerzett tudásukat. A munka során 30 pontot érhetnek el a csapatok, mely a következőképpen oszlik meg: • 20 pont a szimulációs játék során elért eredmény alapján és • 10 pont szerezhető az írott beadandó dolgozattal.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
- 2. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
- 3. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 30%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 91-100-100 |
Jeles | 87–90 |
Jó | 75–86 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) ZH-k pótlási/javítási lehetősége: 14. oktatási hét 2) A szorgalmi időszak utolsó hetében mindkét zárthelyi pótlását/javítását lehetővé tesszük. 3) Javítás esetén a pótZH-(ko)n elért eredmény számít a végeredménybe. (Rontani is lehet!) 4) Javításnak – az eredeti 2 zh alapján – a legalább elégséges osztályzatot elért hallgatók újbóli ZH írása számít. 5) A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 0 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 40 |
házi feladat elkészítése | 22 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 0 |
vizsgafelkészülés | 0 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta Dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes ……….n, érvényes ……….
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Bevezetés a szolgáltatásmarketingbe |
2. | A szolgáltatások minősége |
3. | Marketingstratégiák a szolgáltatóvállalatoknál |
4. | Fogyasztói magatartás vizsgálata és a vevőmegtartás |
5. | A szolgáltatástermék, az ár-, az értékesítési és a kommunikációs politika |
6. | Az emberi tényező, a tárgyi elemek és a szolgáltatási folyamat menedzselése |
7. | Szolgáltatások tervezése |
8. | A kétoldalú kockázat csökkentését elősegítő egyéb menedzsment módszerek |
9. | Szimulációs gyakorlat |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Kovács István | mesteroktató | kovacs.stefan@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.