Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MARKETINGMENEDZSMENT
Azonosító
BMEGT20M300
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Szalkai Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szalkai.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 2

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 2

Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2020.11.25.) az 581.083/2/2020 iktatószámon hozott 10. számú határozatával, amely érvényes 2020.11.25-től

Célkitűzések

A munka- és szervezetpszichológia specializáción végzett hallgatók egy része olyan szervezeteknél helyezkedik el, akik szolgáltatásokat nyújtanak profitszerzési, vagy non-profit céllal. Sokan saját vállalkozást indítanak, amelyben a képzés során megszerzett szaktudásukra alapozva tanácsadói szolgáltatást nyújtanak. Éppen ezért a tantárgy célja a szolgáltatások piacának, és a szolgáltatásmarketing sajátosságainak bemutatása. Tárgyalásra kerülnek a marketing- eszközök szolgáltatások területén való alkalmazásának specifikumai, a menedzselés technikái.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató megismeri a marketing, azon belül a szolgáltatásmarketing alkalmazási területeit.
  2. A hallgató átfogó ismeretet szerez a szolgáltatások nyújtásakor jelentkező feladatokról, azok megoldási, me- nedzselési lehetőségeiről.
  3. A hallgató tudással rendelkezik a pszichológiai jellegű kérdések (pl. fogyasztó elégedettség, elkötelezettség), problémák elméleti és gyakorlati megközelítéséről.
  4. A hallgató ismeri a munkapszichológia és a társszakmák (pl. HR, tréning és coaching szakemberek munká- jának) kapcsolódási területeit.
  5. A hallgató megismeri azokat a munkavégzéssel kapcsolatos, releváns szakmai területeket, ahol marketing tudását és kompetenciáit alkalmazni tudja (pl. tanácsadói, coaching szolgáltatás).
Képesség
  1. A hallgató képes új szakmai ismeretei és kompetenciái gyakorlati alkalmazására.
  2. A hallgató képes a munkahelyen felmerülő, szakmai kérdések értelmezésére és megoldására.
  3. A hallgató képes eredeti módon gondolkodni és megoldási terveket készíteni egy adott munkahelyi témához kapcsoltan.
  4. A hallgató képes az interdiszciplináris területeken a saját szakmai kompetenciát alkalmazni.
  5. A hallgató képes a társszakmák (pl. munkavédelmi szakemberek, trénerek, szervezeti tanácsadók) képvise- lőivel közös, szakmai programban együtt gondolkodni és dolgozni.
Attitűd
  1. Nyitott a legújabb, trendszerűen megjelenő marketing ismeretek iránt.
  2. Adott kérdésben készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
  3. Proaktívan lép fel és működik közre a munkáját érintő kérdésekben.
  4. Hatékonyságra orientált az általa végzett munkával összefüggésben.
  5. Képes meghallgatni és elfogadni mások nézeteit és véleményét.
  6. Értéknövelt szemléletet képvisel a szakmájában.
  7. Igénye van önmaga folyamatos fejlesztése iránt.
Önállóság és felelősség
  1. Képes önállóan értékelni és döntést hozni a szakmai tevékenységét érintő kérdésekben.
  2. A társszakmával együttműködve dolgoz ki marketing témájú programokat és terveket.
  3. Felelősséget vállal az általa tervezett és/vagy vezetett feladatokért, programokért.
  4. Felelősségteljesen és etikusan képviseli a szakmáját.

Oktatásmódszertan

Előadások, csoportmunkában készített feladatok

Tanulástámogató anyagok

  • Kötelező irodalom a tárgyhoz készített jegyzet, a tanuláshoz felhasználandó az előadásokon bemutatott prezentációk.
  • A tárgyhoz kapcsolódó jegyzet és a prezentációk a https://edu.gtk.bme.hu/-ról a tárgy neve alatt letölthetőek.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat (rendre 35 és 35 pontos) szolgál, melyek közel azonos nehézségű és súlyú témaköröket tartalmaznak. A fennmaradó 30 pontot további csoportos beadandó – szimulációs gyakorlat – képezi.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A tárgy folyamatos számonkérésű, az ismeretek felmérésére 2 zárthelyi dolgozat szolgá (35-35 pont)l. A további számonkérés alapját egy csoportos feladat képezi, mely során a hallgatók egy szimulációs szoftver segítségével tehetik próbára a tárgy során szerzett tudásukat. A munka során 30 pontot érhetnek el a csapatok, mely a következőképpen oszlik meg: • 20 pont a szimulációs játék során elért eredmény alapján és • 10 pont szerezhető az írott beadandó dolgozattal.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
  • 2. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 35%
  • 3. összegző teljesítmény-értékelés és részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): 30%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 91-100-100
Jeles 87–90
75–86
Közepes 63–74
Elégséges 50–62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

1) ZH-k pótlási/javítási lehetősége: 14. oktatási hét 2) A szorgalmi időszak utolsó hetében mindkét zárthelyi pótlását/javítását lehetővé tesszük. 3) Javítás esetén a pótZH-(ko)n elért eredmény számít a végeredménybe. (Rontani is lehet!) 4) Javításnak – az eredeti 2 zh alapján – a legalább elégséges osztályzatot elért hallgatók újbóli ZH írása számít. 5) A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 14×2=28
félévközi készülés a gyakorlatokra 0
felkészülés a teljesítményértékelésekre 40
házi feladat elkészítése 22
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 0
vizsgafelkészülés 0
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta Dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes ……….n, érvényes ……….

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Bevezetés a szolgáltatásmarketingbe
2. A szolgáltatások minősége
3. Marketingstratégiák a szolgáltatóvállalatoknál
4. Fogyasztói magatartás vizsgálata és a vevőmegtartás
5. A szolgáltatástermék, az ár-, az értékesítési és a kommunikációs politika
6. Az emberi tényező, a tárgyi elemek és a szolgáltatási folyamat menedzselése
7. Szolgáltatások tervezése
8. A kétoldalú kockázat csökkentését elősegítő egyéb menedzsment módszerek
9. Szimulációs gyakorlat

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Kovács István mesteroktató kovacs.stefan@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.