Célkitűzések
A hallgatók korszerű, a gyakorlatban alkalmazható ismereteket szereznek a fogyasztói igényeket középpontba állító termékinnovációs döntésekről, a döntések marketing tevékenységeiről és módszereiről.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A tantárgy sikeres teljesítésével a hallgató megismeri a terméktervezői szakterülethez szervesen kapcsolódó marketing és menedzsment szakterületek alapjait, azok határait és követelményeit, adatgyűjtési módszereket, a csoportmunka etikáját és módszereit.
Képesség
- A hallgató képessé válik gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, képes projektek kezdeményezésére, összeállítására és kivitelezésére team munkában, elsősorban multidiszciplináris környezetben.
Attitűd
- A hallgató a témák elsajátításával piac-, környezet- és vevőorientált módon közelít meg egy tervezési folyamatot. Nyitott saját tudásának a munkatársai felé való átadására.
Önállóság és felelősség
- A tantárgy sikeres teljesítésével felkészül az innovációs és terméktervezési folyamatok koordinálására, és arra, hogy a workshopokon, meetingeken felmerülő ötleteket közös eredményként értékeli és használja fel.
Oktatásmódszertan
Előadások, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Vágási Mária: Újtermék marketing. Nemzeti Tankönyvkiadó. 2001
- Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
- Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu weboldalon –
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése kettő évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és egy részteljesítmény értékelés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja zárthelyi dolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek alkalmazására fókuszál, így a problémafelismerést és -megoldást helyezi a középpontba, azaz gyakorlati feladatokat kell megoldani a teljesítményértékelés során, az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg a gyakorlatvezetőkkel egyetértésben, a rendelkezésre álló munkaidő 40 perc. 2. részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg vagy csoportosan készített házi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a gyakorlatvezető határozza meg; B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsga formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek alkalmazására fókuszál, így a problémafelismerést és -megoldást helyezi a középpontba, azaz gyakorlati feladatokat kell megoldani a teljesítményértékelés során, az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg a gyakorlatvezetőkkel egyetértésben, a rendelkezésre álló munkaidő 40 perc.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (zárthelyi): 40%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 40%
- összesen: 80%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (zárthelyi): 40%
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (vizsga): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 40%
- összesen: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele hogy összegző tanulmányi teljesítményértékelés (zárthelyi) és részteljesítmény értékelés (házi feladat) minimum 50% eredménnyel szerepeljen a hallgató teljesítményénél.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 87–94 |
Jó | 75–86 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik. 3. A házi feladat nem pótolható, a beadási határidő és a feladat ismertetése az órán kerül meghirdetésre.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14×3=42 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 0 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 2×10=20 |
házi feladat elkészítése | 18 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 0 |
vizsgafelkészülés | 10 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.10.04-én. Érvényes 2021.10.04-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az innováció és termékfejlesztés alapfogalmai. |
2. | Az újtermék-marketing tárgya. |
3. | Piacelemzés alapjai. |
4. | A termékfejlesztés és -koncepcióalkotást támogató piacelemzési módszerek. |
5. | Keresletelemzés, piacszegmentálás, célpiacválasztás és pozicionálás. |
6. | Márkázás alapjai. |
7. | Márkamenedzsment. |
8. | A termék-életciklus menedzsment. |
9. | A termék fogyasztói elfogadása. |
10. | Új termék tervezésének folyamata. |
11. | Új termék piaci bevezetése. |
12. | Termék- és márkastratégiai döntéseket támogató eszközök. |
13. | Hallgatói prezentációk. |
14. | Összefoglaló előadás. Vizsgafelkészítés. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt External department vezetője hagyja jóvá.