Programme: Business administration and management Bachelor’s Programme from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 6
Objectives
The aim of the course is to present the newest theories and practice in the field of marketing communication, and with the help of this the students will be able to implement the methods in practice, be able to decide and act.
Academic results
Knowledge
- Know all the important element, concepts, facts, theories and contexts of economy, concerned the relevant economic operators, functions and processes.
- Know and understand the fundamentals and methods of planning, controllink and operating of economic processes, and the methodological basis of analysing, decision making and decision supporting.
- Master in the professional and efficient communication in writing and in words, the methods of presenting data in sheets and graphically.
Skills
- Are able to notice basic facts and correlations, systematize and analyse, able to conclude and criticize. Create decision making suggestions, and make decisions in familiar and partly-familiar international environment.
- Will follow and understand the events in international business processes, the changes in economic policy, relevant other policies, legislations, and the effect of them, and implement these into the analysis and decision making.
- Will be able to conclude from economic and organizational processes.
- Will be able to cooperate with specialists from other professions.
- Will be able to take part, and - after gaining practical experience - able to lead, control, organize projects, groupworks.
- Will be able to professionally present professional suggestions in writing and in words.
Attitude
- Will behave problem-sensitively, proactively, and constructive, cooperative and originator in projects, groupworks - in favor of providing quality work
- Will be open to accept new information, new professional knowledge and methods, open to take on tasks and responsibility. strive to develop knowledge andrelationships at work, and cooperate woth coworkers
- Will be open to accept the changing environment of the job, organization, social environment, strive to follow and understand the changes.
- Strive to lifelong learning in and out of the job.
Independence and responsibility
- Will be able to independently manage and plan the jobs detailed in the job description.
- Will be able to take the responsibility for the consequences, suggestions, decisions.
- Will be able to take responsibility for comply with professional, legal, ethical norm and rules.
- Will be able to work in projects, groupworks, organizational units, and be able to work independently and responsibly.
Teaching methodology
Lectures, communication in writing and in words, usage of IT, optional indepentend and group work assignments
Materials supporting learning
- Kovács I., Magyar M.: Marketingkommunikáció, oktatási segédanyag
- Bauer A., Horváth D. (szerk.): Marketingkommunikáció, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2013
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), házi feladatok illetve kettő évközi teljesítménymérés alapján történik.
Performance assessment methods
1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két évközi írásbeli teljesítménymérés 45-45 percesek, előre ismertetett turnusok szerinti bontásban. A két írásbeli teljesítményméréssel max. 200 (100-100) pont szerezhető. Az aláírás feltétele a két dolgozat egyenkénti eredményes, 50-50%-os teljesítése (50-50 pont). 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a házi feladat opcionális, a szorgalmi időszakban, az előadásokon meghirdetettek szerint teljesíthető, nem pótolható és az általuk megszerzett pontszám csak akkor vehető figyelembe, ha a hallgató a házi feladat és az aktív részvétel nélkül is legalább elégségesre teljesítette volna a tárgyat. A házi feladat témája az előadáson kerül ismertetésre. Az elkészített házi feladatot a hallgatónak prezentálnia is kell (lásd. 3.2 pont aktív részvétel része). 3. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a hallgatónak az opcionális házi feladatot prezentálnia kell az utolsó előadás során. 4. A 2. és 3. Pontban részletezett házi feladat és aktív részvétellel együttesen 20 pont (10%) szerezhető meg, amelyet a két zárthelyi legalább elégséges érdemjegyre való teljesítése esetén számítunk csak bele a pontszámba.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50%
- 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat és aktív részvétel): 10%
- összesen: 100%+10%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 90-100 |
Very good | 87,5–90 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–74,5 |
Pass | 50–61,5 |
Fail | 50 |
Retake and late completion
1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez külön-külön tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, ezért a két zárthelyi dolgozat mindegyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) A két összegző tanulmányi teljesítményértékelés javítása esetén a korábbi és az új eredmény közül az új eredményt vesszük figyelembe. 3) Amennyiben az 1) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, ismételt kísérletet tehet az egyik zárthelyi pótlására, azonban ekkor mind a két zárthelyi már nem pótolható. 4) Az opcionális házi feladat, mivel az érdemjegy meghatározásánál a 100% feletti részhez tartozik, ezért nem pótolható, a beadási határidő és a feladat ismertetése az órán kerül meghirdetésre. 5) A beadott és elfogadott házi feladat nem javítható. 6) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 2×15=30 |
házi feladat elkészítése | 17 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 15 |
összesen | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Kommunikációs célok és hatások |
2. | Marketingkommunikációs stratégia és célcsoport meghatározás |
3. | Pozícionálás és kommunikáció |
4. | ATL eszközök |
5. | Reklámköltségvetés és -hatékonyság |
6. | 1.ZH |
7. | Tavaszi szünet |
8. | BTL eszközök |
9. | Termékelhelyezés |
10. | Társadalmi kommunikáció |
11. | Online kommunikáció |
12. | Kreatív reklám |
13. | 2.Zh |
14. | PótZH |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Szalkai Zsuzsanna | egyetemi docens | szalkai.zsuzsanna@gtk.bme.hu |