Verziók
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 6
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók - a tárgy elsajátítása során olyan témaköröket feldolgozva, melyek az alapmarketing ismertekre építenek - a legújabb marketingkommunikációs elméleti megközelítéseket és gyakorlati megvalósításokat ismerve, felismerve, majd alkalmazva legyenek döntés- és cselekvésképesek.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Rendelkezik a gazdaságtudomány alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek, tényeinek, nemzetgazdasági és nemzetközi összefüggéseinek ismeretével, a releváns gazdasági szereplőkre, funkciókra és folyamatokra vonatkozóan.
- Ismeri és érti a gazdálkodási folyamatok irányításának, szervezésének és működtetésének alapelveit és módszereit, a gazdálkodási folyamatok elemzésének módszertanát, a döntés-előkészítés, döntéstámogatás módszertani alapjait.
- Elsajátította a szakszerű és hatékony kommunikáció írásbeli és szóbeli formáit, az adatok bemutatásának táblázatos és grafikus módjait.
Képesség
- A tanult elméletek és módszerek alkalmazásával tényeket és alapvető összefüggéseket tár fel, rendszerez és elemez, önálló következtetéseket, kritikai észrevételeket fogalmaz meg, döntés-előkészítő javaslatokat készít, döntéseket hoz rutin- és részben ismeretlen - hazai, illetve nemzetközi - környezetben is.
- Követi és értelmezi a világgazdasági, nemzetközi üzleti folyamatokat, a gazdaságpolitika és a szakterület szerint releváns, kapcsolódó szakpolitikák, jogszabályok változásait, azok hatásait, ezeket figyelembe veszi elemzései, javaslatai, döntései során.
- Képes a gazdasági folyamatok, szervezeti események komplex következményeinek meghatározására.
- Képes együttműködni más szakterületek képviselőivel.
- Projektben, csoportos feladatmegoldásban vesz részt, a gyakorlati tudás, tapasztalatok megszerzését követően azokban vezetőként a tevékenységet vezeti, szervezi, értékeli, ellenőrzi.
- A fogalmi és elméleti szempontból szakszerűen megfogalmazott szakmai javaslatot, álláspontot szóban és írásban, a szakmai kommunikáció szabályai szerint prezentálja.
Attitűd
- A minőségi munkavégzés érdekében problémaérzékeny, proaktív magatartást tanúsít, projektben, csoportos feladatvégzés esetén konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Fogékony az új információk befogadására, az új szakmai ismeretekre és módszertanokra, nyitott az új, önálló és együttműködést igénylő feladatok, felelősségek vállalására. Törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, ebben munkatársaival való együttműködésre.
- Nyitott az adott munkakör, munkaszervezet, vállalkozás tágabb gazdasági, társadalmi környezetének változásai iránt, törekszik a változások követésére és megértésére.
- Törekszik az életen át tartó tanulásra a munka világában és azon kívül is.
Önállóság és felelősség
- Általános szakmai felügyelet mellett, önállóan végzi és szervezi a munkaköri leírásban meghatározott feladatokat.
- Az elemzésekért, következtetéseiért és döntéseiért felelősséget vállal.
- Felelősséget vállal a munkával és magatartásával kapcsolatos szakmai, jogi, etikai normák és szabályok betartása terén.
- Projektek, csoportmunkák, szervezeti egységek tagjaként a rá eső feladatokat önállóan, felelősséggel végzi
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, munkaszervezési technikák.
Tanulástámogató anyagok
- Kovács I., Magyar M.: Marketingkommunikáció, oktatási segédanyag
- Bauer A., Horváth D. (szerk.): Marketingkommunikáció, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2013
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), házi feladatok illetve kettő évközi teljesítménymérés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két évközi írásbeli teljesítménymérés 45-45 percesek, előre ismertetett turnusok szerinti bontásban. A két írásbeli teljesítményméréssel max. 200 (100-100) pont szerezhető. Az aláírás feltétele a két dolgozat egyenkénti eredményes, 50-50%-os teljesítése (50-50 pont). 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a házi feladat opcionális, a szorgalmi időszakban, az előadásokon meghirdetettek szerint teljesíthető, nem pótolható és az általuk megszerzett pontszám csak akkor vehető figyelembe, ha a hallgató a házi feladat és az aktív részvétel nélkül is legalább elégségesre teljesítette volna a tárgyat. A házi feladat témája az előadáson kerül ismertetésre. Az elkészített házi feladatot a hallgatónak prezentálnia is kell (lásd. 3.2 pont aktív részvétel része). 3. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a hallgatónak az opcionális házi feladatot prezentálnia kell az utolsó előadás során. 4. A 2. és 3. Pontban részletezett házi feladat és aktív részvétellel együttesen 20 pont (10%) szerezhető meg, amelyet a két zárthelyi legalább elégséges érdemjegyre való teljesítése esetén számítunk csak bele a pontszámba.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50%
- 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat és aktív részvétel): 10%
- összesen: 100%+10%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 87,5–90 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74,5 |
Elégséges | 50–61,5 |
Elégtelen | 50 |
Javítás és pótlás
1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez külön-külön tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, ezért a két zárthelyi dolgozat mindegyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) A két összegző tanulmányi teljesítményértékelés javítása esetén a korábbi és az új eredmény közül az új eredményt vesszük figyelembe. 3) Amennyiben az 1) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, ismételt kísérletet tehet az egyik zárthelyi pótlására, azonban ekkor mind a két zárthelyi már nem pótolható. 4) Az opcionális házi feladat, mivel az érdemjegy meghatározásánál a 100% feletti részhez tartozik, ezért nem pótolható, a beadási határidő és a feladat ismertetése az órán kerül meghirdetésre. 5) A beadott és elfogadott házi feladat nem javítható. 6) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14×2=28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 2×15=30 |
házi feladat elkészítése | 17 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 15 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2019. ….-n, érvényes 2019. -től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Kommunikációs célok és hatások |
2. | Marketingkommunikációs stratégia és célcsoport meghatározás |
3. | Pozícionálás és kommunikáció |
4. | ATL eszközök |
5. | Reklámköltségvetés és -hatékonyság |
6. | 1.ZH |
7. | Tavaszi szünet |
8. | BTL eszközök |
9. | Termékelhelyezés |
10. | Társadalmi kommunikáció |
11. | Online kommunikáció |
12. | Kreatív reklám |
13. | 2.Zh |
14. | PótZH |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Szalkai Zsuzsanna | egyetemi docens | szalkai.zsuzsanna@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.