Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2015/16/Term 1
Subject Role: Compulsory for the specialisation
Recommended semester: 4
Programme: Work and organisational psychology specialisation
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to support the student's independent research work, as a result of which he / she proves the ability to present the theoretical and methodological knowledge acquired during the training in a written, scientific work.
Academic results
Knowledge
- Students know the basic tools of psychological research, the steps of planning and carrying out research in psychology.
- Students know the formal and content criteria of scientific works
Skills
- They are able to formulate independent questions, plan and carry out independent research.
- Thwy are able to create a demanding and authentic scientific work in writing.
Attitude
- They are open to expanding methodological knowledge related to his / her field of psychology.
- They are open and motivated to apply the acquired knowledge.
- They collaborate with the instructor and fellow students to expand knowledge.
- They are open to the use of information technology tools
Independence and responsibility
- They expect and utilize new knowledge.
- They actively participate in the process of acquiring knowledge.
- They solve individual and group research tasks responsibly and independently.
- They cllaborates with fellow students during group work.
Teaching methodology
Consultations and presentations, use of IT tools and techniques, independent work.
Materials supporting learning
- Szokolszky Á. (2004) Kutatómunka a pszichológiában. 1-2-3. fejezetek (19-190.old)
- Babbie, E. (2003) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. 19. fejezet (Használati utasítás a társadalomkutatáshoz)
- V. Booth, Communicating in Science: Writing a Scientific Paper and Speaking at Scientific Meetings, 2nd Edition, Cambridge University Press, Cambridge, 1993.
- M. Davis, Scientific Papers and Presentations, Academic Press, San Diego, 1996.
- A kurzus háttéranyagai letölthetök a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi teljesítménymérés alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés: 1. szóbeli prezentáció 2. Részteljesítmény értékelés: 2. szóbeli prezentáció 3. Félév közben 3 kötelező, egyéni konzultáció. 4. Részteljesítmény értékelés: a diplomamunka elméleti részének határidőre való leadása
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
- részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
- részteljesítmény értékelés (diploma elmélet): 50%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 86–95 |
Good | 75–85 |
Satisfactory | 65–74 |
Pass | 50–64 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) Az írásban leadandó feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
28 | |
28 | |
28 | |
80 | |
200 | |
236 | |
600 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Diplomamunka tématerv elkészítése. |
2. | Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel. |
3. | Kötelező, csoportos prezentációkon való részvétel. |
4. | A diplomamunka elméleti részsének elkészítése. |
5. | A diplomamunka egészének elkészítése. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Gerákné Dr. Krasz Katalin | adjunktus | krasz.kata@gtk.bme.hu |
Dr. Perger Mónika | adjunktus | perger.monika@gtk.bme.hu |
Gadanecz Péter | tanársegéd | gadanecz.peter@gtk.bme.hu |
Takács Veronika | tanársegéd | takacs.veronika@gtk.bme.hu |
Dr. Séllei Beatrix | adjunktus | sellei.beatrix@gtk.bem.hu |
Dr. Szabó Zsolt Péter | szabo.zsolt.peter@gtk.bmr.hu |