Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A kurzus célja a hallgató önálló kutatási munkájának támogatása, melynek eredményeként bizonyítja a képzés során elsajátított elméleti és módszertani tudásának írott, tudományos műben való megjelenítés képességét.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az alapvető, pszichológiai kutatási eszközöket, a pszichológia tárgyú kutatás megtervezésének és kivitelezésének lépéseit.
- Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
Képesség
- Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására, önálló kutatás megtervezésére és kivitelezésére.
- Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
Attitűd
- Nyitott a pszichológiai szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
- Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
- Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
- Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
- Felelősen és önállóan old meg egyéni és csoportos kutatási feladatokat.
- Csoportmunka során együttműködik hallgatótársaival.
Oktatásmódszertan
Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladat.
Tanulástámogató anyagok
- Szokolszky Á. (2004) Kutatómunka a pszichológiában. 1-2-3. fejezetek (19-190.old)
- Babbie, E. (2003) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. 19. fejezet (Használati utasítás a társadalomkutatáshoz)
- V. Booth, Communicating in Science: Writing a Scientific Paper and Speaking at Scientific Meetings, 2nd Edition, Cambridge University Press, Cambridge, 1993.
- M. Davis, Scientific Papers and Presentations, Academic Press, San Diego, 1996.
- A kurzus háttéranyagai letölthetök a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi teljesítménymérés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés: 1. szóbeli prezentáció 2. Részteljesítmény értékelés: 2. szóbeli prezentáció 3. Félév közben 3 kötelező, egyéni konzultáció. 4. Részteljesítmény értékelés: a diplomamunka elméleti részének határidőre való leadása
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
- részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
- részteljesítmény értékelés (diploma elmélet): 50%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 95-100 |
Jeles | 86–95 |
Jó | 75–85 |
Közepes | 65–74 |
Elégséges | 50–64 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) Az írásban leadandó feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel csoportos tájékoztatón | |
részvétel a kötelező konzultációkon | |
részvétel a prezentációkon | |
prezentációkra készülés | |
diplomamunka elméleti részének megírása | |
diplomamunka empirikus részének megírása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. május 27-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Diplomamunka tématerv elkészítése. |
2. | Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel. |
3. | Kötelező, csoportos prezentációkon való részvétel. |
4. | A diplomamunka elméleti részsének elkészítése. |
5. | A diplomamunka egészének elkészítése. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Gerákné Dr. Krasz Katalin | adjunktus | krasz.kata@gtk.bme.hu |
Dr. Perger Mónika | adjunktus | perger.monika@gtk.bme.hu |
Gadanecz Péter | tanársegéd | gadanecz.peter@gtk.bme.hu |
Takács Veronika | tanársegéd | takacs.veronika@gtk.bme.hu |
Dr. Séllei Beatrix | adjunktus | sellei.beatrix@gtk.bem.hu |
Dr. Szabó Zsolt Péter | szabo.zsolt.peter@gtk.bmr.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.