Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
DIPLOMAMUNKA
Azonosító
BMEGT52MN37
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
12
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
20
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kun Ágota
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kun.agota@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező

Ajánlott félév: 4

Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2020. május 27-én, érvényes 2020. szept. 1-től.

Célkitűzések

A kurzus célja a hallgató önálló kutatási munkájának támogatása, melynek eredményeként bizonyítja a képzés során elsajátított elméleti és módszertani tudásának írott, tudományos műben való megjelenítés képességét.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri az alapvető, pszichológiai kutatási eszközöket, a pszichológia tárgyú kutatás megtervezésének és kivitelezésének lépéseit.
  2. Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
Képesség
  1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására, önálló kutatás megtervezésére és kivitelezésére.
  2. Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
Attitűd
  1. Nyitott a pszichológiai szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
  2. Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
  4. Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
  1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
  3. Felelősen és önállóan old meg egyéni és csoportos kutatási feladatokat.
  4. Csoportmunka során együttműködik hallgatótársaival.

Oktatásmódszertan

Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladat.

Tanulástámogató anyagok

  • Szokolszky Á. (2004) Kutatómunka a pszichológiában. 1-2-3. fejezetek (19-190.old)
  • Babbie, E. (2003) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. 19. fejezet (Használati utasítás a társadalomkutatáshoz)
  • V. Booth, Communicating in Science: Writing a Scientific Paper and Speaking at Scientific Meetings, 2nd Edition, Cambridge University Press, Cambridge, 1993.
  • M. Davis, Scientific Papers and Presentations, Academic Press, San Diego, 1996.
  • A kurzus háttéranyagai letölthetök a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi teljesítménymérés alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés: 1. szóbeli prezentáció 2. Részteljesítmény értékelés: 2. szóbeli prezentáció 3. Félév közben 3 kötelező, egyéni konzultáció. 4. Részteljesítmény értékelés: a diplomamunka elméleti részének határidőre való leadása

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
  • részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
  • részteljesítmény értékelés (diploma elmélet): 50%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles > 95-100
Jeles 86–95
75–85
Közepes 65–74
Elégséges 50–64
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

1) Az írásban leadandó feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel csoportos tájékoztatón
részvétel a kötelező konzultációkon
részvétel a prezentációkon
prezentációkra készülés
diplomamunka elméleti részének megírása
diplomamunka empirikus részének megírása
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. május 27-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Diplomamunka tématerv elkészítése.
2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel.
3. Kötelező, csoportos prezentációkon való részvétel.
4. A diplomamunka elméleti részsének elkészítése.
5. A diplomamunka egészének elkészítése.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Gerákné Dr. Krasz Katalin adjunktus krasz.kata@gtk.bme.hu
Dr. Perger Mónika adjunktus perger.monika@gtk.bme.hu
Gadanecz Péter tanársegéd gadanecz.peter@gtk.bme.hu
Takács Veronika tanársegéd takacs.veronika@gtk.bme.hu
Dr. Séllei Beatrix adjunktus sellei.beatrix@gtk.bem.hu
Dr. Szabó Zsolt Péter szabo.zsolt.peter@gtk.bmr.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.