I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
THESIS WRITING
ID (subject code)
BMEGT52MN37
Type of subject
contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
12
Laboratory
0
Type of assessment
mid-term grade
Number of credits
20
Subject Coordinator
Name
Dr. Kun Ágota
Position
assistant professor
Contact details
kun.agota@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Ergonomics and Psychology
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2015/16/Term 1

Subject Role: Compulsory for the specialisation

Recommended semester: 4

Programme: Work and organisational psychology specialisation

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 4

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of the Faculty of Economic and Social Sciences in 27 May 2020. Valid from 1 Sep 2020.

Objectives

The aim of the course is to support the student's independent research work, as a result of which he / she proves the ability to present the theoretical and methodological knowledge acquired during the training in a written, scientific work.

Academic results

Knowledge
  1. Students know the basic tools of psychological research, the steps of planning and carrying out research in psychology.
  2. Students know the formal and content criteria of scientific works
Skills
  1. They are able to formulate independent questions, plan and carry out independent research.
  2. Thwy are able to create a demanding and authentic scientific work in writing.
Attitude
  1. They are open to expanding methodological knowledge related to his / her field of psychology.
  2. They are open and motivated to apply the acquired knowledge.
  3. They collaborate with the instructor and fellow students to expand knowledge.
  4. They are open to the use of information technology tools
Independence and responsibility
  1. They expect and utilize new knowledge.
  2. They actively participate in the process of acquiring knowledge.
  3. They solve individual and group research tasks responsibly and independently.
  4. They cllaborates with fellow students during group work.

Teaching methodology

Consultations and presentations, use of IT tools and techniques, independent work.

Materials supporting learning

  • Szokolszky Á. (2004) Kutatómunka a pszichológiában. 1-2-3. fejezetek (19-190.old)
  • Babbie, E. (2003) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. 19. fejezet (Használati utasítás a társadalomkutatáshoz)
  • V. Booth, Communicating in Science: Writing a Scientific Paper and Speaking at Scientific Meetings, 2nd Edition, Cambridge University Press, Cambridge, 1993.
  • M. Davis, Scientific Papers and Presentations, Academic Press, San Diego, 1996.
  • A kurzus háttéranyagai letölthetök a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi teljesítménymérés alapján történik.

Performance assessment methods

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés: 1. szóbeli prezentáció 2. Részteljesítmény értékelés: 2. szóbeli prezentáció 3. Félév közben 3 kötelező, egyéni konzultáció. 4. Részteljesítmény értékelés: a diplomamunka elméleti részének határidőre való leadása

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
  • részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
  • részteljesítmény értékelés (diploma elmélet): 50%
  • összesen: 100%

Percentage of exam elements within the rating

Issuing grades

%
Excellent > 95-100
Very good 86–95
Good 75–85
Satisfactory 65–74
Pass 50–64
Fail < 50

Retake and late completion

1) Az írásban leadandó feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
28
28
28
80
200
236
600

Approval and validity of subject requirements

Topics covered during the term

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. Diplomamunka tématerv elkészítése.
2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel.
3. Kötelező, csoportos prezentációkon való részvétel.
4. A diplomamunka elméleti részsének elkészítése.
5. A diplomamunka egészének elkészítése.

Additional lecturers

Name Position Contact details
Gerákné Dr. Krasz Katalin adjunktus krasz.kata@gtk.bme.hu
Dr. Perger Mónika adjunktus perger.monika@gtk.bme.hu
Gadanecz Péter tanársegéd gadanecz.peter@gtk.bme.hu
Takács Veronika tanársegéd takacs.veronika@gtk.bme.hu
Dr. Séllei Beatrix adjunktus sellei.beatrix@gtk.bem.hu
Dr. Szabó Zsolt Péter szabo.zsolt.peter@gtk.bmr.hu

Approval and validity of subject requirements