Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tárgy célja, hogy a kurzushoz kapcsolt konzultációk segítségével formálódjon a hallgatók szakmai identitása, szakmai kompetenciáik és önismeretük fejlődése mentén. A kurzus másik célja, hogy a hallgatók terepet találjanak maguknak a diplomamunkájuk kivitelezésére, a diplomamunka témájának megvalósításához alkalmas cégen belüli, önálló kutatásukhoz.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott területeit.
- Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott módszereit.
- Ismeri a különböző munkahelyi, szervezeti folyamatok, tipikus jelenségek és problémák pszichológiai magyarázó fogalmait, modelljeit.
Képesség
- Képes egy adott szervezeti kultúrába integrálódni, beilleszkedni.
- Képes önálló terepmunka megtervezésére és kivitelezésére.
- Képes önálló, szakmai feladatokat ellátni.
- Képes egy adott munkahelyi, szervezeti eset feldolgozására és annak írásos dokumentálására.
Attitűd
- Nyitott a szakterület szakmai ismereteinek elsajátítására, megismerésére és hiteles közvetítésére.
- Törekszik a pszichológiai tudását a gyakorlatba integrálni.
- Tudatosan tervez és épít szakmai kapcsolatokat.
- Törekszik arra, hogy a megszerzett ismereteket és az elsajátított készségeket magabiztosan és hatéko-nyan alkalmazza mások fejlődése, fejlesztése érdekében.
- Készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
- Hitelesen és etikusan képviseli és műveli az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteit.
Önállóság és felelősség
- Konstruktívan és megoldás-központúan gondolkodik az elsajátított pszichológiai ismeretek, eszközök és gyakorlatok felhasználásával.
- A tanult ismeretek alkalmazásával képes különböző tartalmú munkahelyi/szervezeti programok megter-vezésére, kialakítására és lebonyolítására.
- Gondolkodásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza szervezeti közegre adaptálva.
- Képes felelősséget vállalni az általa kialakított programok szakmai tartalmáért.
- Együttműködik a társszakmák képviselőivel a különböző feladatok megoldásában, programok tervezésében és kivitelezésében.
Oktatásmódszertan
Konzultációs alkalmak a vezetett, külső gyakorlat tapasztalatairól. Csoportos, pályaszocializációs konzultáció, önállóan készített, írásbeli feladat megadott szempontok felhasználásával. IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United King-dom: SAGE Publications, Ltd.
- A kurzushoz kapcsolódó anyagok letölthetők a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kötelező, kiscsoportos, pályaszocializáció fókuszú konzultációkon való részvétel és egy egyéni dolgozat értékelése mentén történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés (kiscsoportos, pályaszocializációs konzultáció): kötelező részvétellel. 2. Részteljesítmény értékelés (egyéni karrierút-terv készítése): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája a prezentáció formájában készített szakmai gyakorlati beszámoló; a feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját az oktató határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Részteljesítmény értékelés (konzultáció): 50%
- Részteljesítmény értékelés (karrierút-terv): 50%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 85–100 |
Jó | 70–85 |
Közepes | 55–70 |
Elégséges | 40–55 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
1) Az írásbeli feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási idő-szak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg. 2) A beadott és elfogadott írásbeli feladat a megadott határidőig és módon díjmentesen javítható. 3) Amennyiben a pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – a szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
terepen (adott cégnél) végzett gyakorlati munka | |
részvétel a csoportos konzultációkon | |
karrier-terv elkészítése | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. május 27-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Csoportos konzultáció a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munka bemutatásával. |
2. | Pályaszocializációs csoportfoglalkozás. |
3. | Az egyéni karrier-terv írásbeli dokumentációja elkészítésének szempontjai. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Nagy Eszter | tanársegéd | nagy.eszter@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.