Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
TEREPGYAKORLAT II
Azonosító
BMEGT52MN22
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
6
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
6
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kun Ágota
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kun.agota@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező

Ajánlott félév: 4

Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Terepgyakorlat I. – Field Work I
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2020. május 27-én, érvényes 2020. szept. 1-től.

Célkitűzések

A tárgy célja, hogy a kurzushoz kapcsolt konzultációk segítségével formálódjon a hallgatók szakmai identitása, szakmai kompetenciáik és önismeretük fejlődése mentén. A kurzus másik célja, hogy a hallgatók terepet találjanak maguknak a diplomamunkájuk kivitelezésére, a diplomamunka témájának megvalósításához alkalmas cégen belüli, önálló kutatásukhoz.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott területeit.
  2. Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott módszereit.
  3. Ismeri a különböző munkahelyi, szervezeti folyamatok, tipikus jelenségek és problémák pszichológiai magyarázó fogalmait, modelljeit.
Képesség
  1. Képes egy adott szervezeti kultúrába integrálódni, beilleszkedni.
  2. Képes önálló terepmunka megtervezésére és kivitelezésére.
  3. Képes önálló, szakmai feladatokat ellátni.
  4. Képes egy adott munkahelyi, szervezeti eset feldolgozására és annak írásos dokumentálására.
Attitűd
  1. Nyitott a szakterület szakmai ismereteinek elsajátítására, megismerésére és hiteles közvetítésére.
  2. Törekszik a pszichológiai tudását a gyakorlatba integrálni.
  3. Tudatosan tervez és épít szakmai kapcsolatokat.
  4. Törekszik arra, hogy a megszerzett ismereteket és az elsajátított készségeket magabiztosan és hatéko-nyan alkalmazza mások fejlődése, fejlesztése érdekében.
  5. Készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
  6. Hitelesen és etikusan képviseli és műveli az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteit.
Önállóság és felelősség
  1. Konstruktívan és megoldás-központúan gondolkodik az elsajátított pszichológiai ismeretek, eszközök és gyakorlatok felhasználásával.
  2. A tanult ismeretek alkalmazásával képes különböző tartalmú munkahelyi/szervezeti programok megter-vezésére, kialakítására és lebonyolítására.
  3. Gondolkodásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza szervezeti közegre adaptálva.
  4. Képes felelősséget vállalni az általa kialakított programok szakmai tartalmáért.
  5. Együttműködik a társszakmák képviselőivel a különböző feladatok megoldásában, programok tervezésében és kivitelezésében.

Oktatásmódszertan

Konzultációs alkalmak a vezetett, külső gyakorlat tapasztalatairól. Csoportos, pályaszocializációs konzultáció, önállóan készített, írásbeli feladat megadott szempontok felhasználásával. IT eszközök és technikák használata.

Tanulástámogató anyagok

  • Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United King-dom: SAGE Publications, Ltd.
  • A kurzushoz kapcsolódó anyagok letölthetők a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kötelező, kiscsoportos, pályaszocializáció fókuszú konzultációkon való részvétel és egy egyéni dolgozat értékelése mentén történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés (kiscsoportos, pályaszocializációs konzultáció): kötelező részvétellel. 2. Részteljesítmény értékelés (egyéni karrierút-terv készítése): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája a prezentáció formájában készített szakmai gyakorlati beszámoló; a feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját az oktató határozza meg.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Részteljesítmény értékelés (konzultáció): 50%
  • Részteljesítmény értékelés (karrierút-terv): 50%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 85–100
70–85
Közepes 55–70
Elégséges 40–55
Elégtelen < 40

Javítás és pótlás

1) Az írásbeli feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási idő-szak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg. 2) A beadott és elfogadott írásbeli feladat a megadott határidőig és módon díjmentesen javítható. 3) Amennyiben a pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – a szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
terepen (adott cégnél) végzett gyakorlati munka
részvétel a csoportos konzultációkon
karrier-terv elkészítése
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. május 27-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Csoportos konzultáció a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munka bemutatásával.
2. Pályaszocializációs csoportfoglalkozás.
3. Az egyéni karrier-terv írásbeli dokumentációja elkészítésének szempontjai.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Nagy Eszter tanársegéd nagy.eszter@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.