Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2015/16/Term 1
Subject Role: Compulsory for the specialisation
Recommended semester: 4
Programme: Work and organisational psychology specialisation
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to form the students' professional identity, development of their professional competen-cies and self-knowledge with the help of consultations. Another aim of the course is to promote students to find a field for the implementation of their thesis, for their autonomous research within the company which is suitab-le for the topic of their thesis.
Academic results
Knowledge
- Students know the applied fields of work and organizational psychology.
- Students know the applied methods of work and organizational psychology.
- Students know the psychological explanatory concepts and models of various workplace and organizati-onal processes, typical phenomena and problems.
Skills
- Students are able to integrate into a given organizational culture.
- Students are able to design and execute independent fieldwork.
- Students are able to perform independent, professional tasks.
- Students are able to process a specific workplace, organizational case and document it in writing.
Attitude
- Students open to the acquisition, acquaintance and authentic transmission of professional knowledge in the field.
- They seek to integrate his psychological knowledge into practice.
- They consciously plan and build professional relationships.
- They strive to apply the acquired knowledge and acquired skills confidently and effectively in order to develop others.
- They willingly cooperates with representatives of other professions.
- They represent and cultivates the acquired theoretical and practical knowledge authentically and ethically.
Independence and responsibility
- They think constructively and solution-centered using acquired psychological knowledge, tools and prac-tices.
- They are able to design, develop and implement workplace/organizational programs with different content using the learned knowledge.
- They apply a systematic approach in your thinking, adapted to the organizational environment.
- They are able to take responsibility for the professional content of the programs they develop.
- They cooperate with representatives of other professions in solving various tasks, planning and imple-menting programs
Teaching methodology
Guided consultation on the experiences of the field work. Group, career socialization consultation, written as-signment using given aspects. Use of IT tools and techniques.
Materials supporting learning
- Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United King-dom: SAGE Publications, Ltd.
- A kurzushoz kapcsolódó anyagok letölthetők a tanszéki oktatástámogató portálról (https://edu.gtk.bme.hu/) – Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kötelező, kiscsoportos, pályaszocializáció fókuszú konzultációkon való részvétel és egy egyéni dolgozat értékelése mentén történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés (kiscsoportos, pályaszocializációs konzultáció): kötelező részvétellel. 2. Részteljesítmény értékelés (egyéni karrierút-terv készítése): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája a prezentáció formájában készített szakmai gyakorlati beszámoló; a feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját az oktató határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Részteljesítmény értékelés (konzultáció): 50%
- Részteljesítmény értékelés (karrierút-terv): 50%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 85–100 |
Good | 70–85 |
Satisfactory | 55–70 |
Pass | 40–55 |
Fail | < 40 |
Retake and late completion
1) Az írásbeli feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási idő-szak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg. 2) A beadott és elfogadott írásbeli feladat a megadott határidőig és módon díjmentesen javítható. 3) Amennyiben a pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – a szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
80 | |
84 | |
16 | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Csoportos konzultáció a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munka bemutatásával. |
2. | Pályaszocializációs csoportfoglalkozás. |
3. | Az egyéni karrier-terv írásbeli dokumentációja elkészítésének szempontjai. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Nagy Eszter | tanársegéd | nagy.eszter@gtk.bme.hu |