Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Hungarian Language and Culture for SH Students 2.
Azonosító
BMEGT65HSH2
A tantárgy jellege
online és kontaktórás (blended) tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
Vizsgaérdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Számelyné Dr. Jámbor Emőke
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
jambor.emoke@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar (angol közvetítő nyelvvel)/ Hungiaran (along with English as mediation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
BMEGT65SHS1 teljesítése / completion of BMEGT65SHS1
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2021. 02. 21/10 számú határozatával, érvényes 2021.02. 21- től.

Célkitűzések

A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Cél, hogy a második féléves tantárgy végére a hallgatók tudjanak kommunikálni közvetlen információcserét igénylő ismerős, egyszerű és begyakorolt helyzetekben: elsősorban saját magukról, környezetükről, lakóhelyükről és tanulmányaikról. Cél továbbá, hogy alapvető ismeretekkel rendelkezzenek a magyar kultúráról és társadalomról.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A magyar nyelvet tanuló hallgató egyre elmélyültebb ismeretekkel rendelkezik a magyar nyelv gram-matikai rendszeréről. Tisztában van a tárgyasság fogalmával, ismeri a tárgy típusait, az igekötők alap-vető funkcióit, a múlt idő szabályos alakjait és a névutókat.
  2. Egyre szélesebb ismeretanyaggal rendelkezik a magyar kultúra tárgyi elemeiről és a magyar kultúra ismert alakjairól (írók, művészek feltalálók, történelmi személyiségek stb.).
Képesség
Attitűd
  1. A magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságok ismeretében szervesebben illeszkedik be a magyar társadalomba.
Önállóság és felelősség
  1. Aktív részvevője saját tanulási folyamatának és képes annak hosszú távú fenntartására.

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.

Tanulástámogató anyagok

  • Kurzuskönyv: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (5.-8. fejezet)
  • http://magyar-ok.hu/hu/home.html
  • aktiv-magyar-ok.hu

Általános szabályok

Learning outcomes (as indicated in 2.2.) are evaluated on the basis of participation/class work in contact-hour classes, completion of written assignments, two mid-term tests and an oral and written exam in the end of the course.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Evaluation methods during the study period The competence elements ability and knowledge are evaluated in the 5th and 10th weeks in the form of two mid-term tests. The tests are designed to evaluate the acquired knowledge and the ability to apply it. The evaluation is based on the learning materials provided by the teacher of the course. At least 50-50% of the total score must be achieved in both mid-term tests. B. Evaluation methods during the exam period The final exam comprises an oral and a written part. At least 50-50% of the total score must be achieved in both exams. The results of both exams count in the final grade in a ratio of 50-50

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • written exam: 50%
  • oral exam: 50%
  • total: 100%

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

In order to obtain the signature and pass the exam, students are required to meet the following requirements: a minimum of 70% participation in the contact-hour classes, the completion of written assignments and a minimum of 50-50% of the total score in the two mid-term tests. The results of the two mid-term tests do not count in the final exam .

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 100-100
Jeles 86-100
71-85
Közepes 61-70
Elégséges 50-60
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

as laid down in the BME Code of Studies

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
participation in contact-hour classes 14*1,5=21
preparation for mid-term tests 8
preparation for the final exam 10
autonomous learning based on material 14*1,5=21
total 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

Approved by dr. Lógo Emma Deputy Dean of Academic Affairs after the evaluation of the University Students’ and Doctoral Students’ Representation on 21/ 01/ 2021.

A félévben sorra vett témák

-

Előadások témái
1. Thematic units
2. Shopping, services
3. Cultural events, holidays
4. Leisure, hobby
5. Weather
6. Health, disease
7. Learning, language learning
8. Living environment
9. Cultural content
10. Hungarian food, drinks, ingredients
11. Hungaricums
12. Well-known Hungarians
13. Hungarian holidays: presentation of the Easter holiday

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége