Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Cél, hogy a második féléves tantárgy végére a hallgatók tudjanak kommunikálni közvetlen információcserét igénylő ismerős, egyszerű és begyakorolt helyzetekben: elsősorban saját magukról, környezetükről, lakóhelyükről és tanulmányaikról. Cél továbbá, hogy alapvető ismeretekkel rendelkezzenek a magyar kultúráról és társadalomról.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A magyar nyelvet tanuló hallgató egyre elmélyültebb ismeretekkel rendelkezik a magyar nyelv gram-matikai rendszeréről. Tisztában van a tárgyasság fogalmával, ismeri a tárgy típusait, az igekötők alap-vető funkcióit, a múlt idő szabályos alakjait és a névutókat.
- Egyre szélesebb ismeretanyaggal rendelkezik a magyar kultúra tárgyi elemeiről és a magyar kultúra ismert alakjairól (írók, művészek feltalálók, történelmi személyiségek stb.).
Képesség
Attitűd
- A magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságok ismeretében szervesebben illeszkedik be a magyar társadalomba.
Önállóság és felelősség
- Aktív részvevője saját tanulási folyamatának és képes annak hosszú távú fenntartására.
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.
Tanulástámogató anyagok
- Kurzuskönyv: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (5.-8. fejezet)
- http://magyar-ok.hu/hu/home.html
- aktiv-magyar-ok.hu
Általános szabályok
Learning outcomes (as indicated in 2.2.) are evaluated on the basis of participation/class work in contact-hour classes, completion of written assignments, two mid-term tests and an oral and written exam in the end of the course.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Evaluation methods during the study period The competence elements ability and knowledge are evaluated in the 5th and 10th weeks in the form of two mid-term tests. The tests are designed to evaluate the acquired knowledge and the ability to apply it. The evaluation is based on the learning materials provided by the teacher of the course. At least 50-50% of the total score must be achieved in both mid-term tests. B. Evaluation methods during the exam period The final exam comprises an oral and a written part. At least 50-50% of the total score must be achieved in both exams. The results of both exams count in the final grade in a ratio of 50-50
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- written exam: 50%
- oral exam: 50%
- total: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
In order to obtain the signature and pass the exam, students are required to meet the following requirements: a minimum of 70% participation in the contact-hour classes, the completion of written assignments and a minimum of 50-50% of the total score in the two mid-term tests. The results of the two mid-term tests do not count in the final exam .
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 86-100 |
Jó | 71-85 |
Közepes | 61-70 |
Elégséges | 50-60 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
as laid down in the BME Code of Studies
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact-hour classes | 14*1,5=21 |
preparation for mid-term tests | 8 |
preparation for the final exam | 10 |
autonomous learning based on material | 14*1,5=21 |
total | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Approved by dr. Lógo Emma Deputy Dean of Academic Affairs after the evaluation of the University Students’ and Doctoral Students’ Representation on 21/ 01/ 2021.
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Thematic units |
2. | Shopping, services |
3. | Cultural events, holidays |
4. | Leisure, hobby |
5. | Weather |
6. | Health, disease |
7. | Learning, language learning |
8. | Living environment |
9. | Cultural content |
10. | Hungarian food, drinks, ingredients |
11. | Hungaricums |
12. | Well-known Hungarians |
13. | Hungarian holidays: presentation of the Easter holiday |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|