Verziók
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a résztvevőinek mind az általános angol nyelvi szintje, mind pedig az idegen nyelvi képzéshez szükséges képességeik és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk tovább fejlődjön. Az általános nyelvi hiányosságok pótlásán túl a tantárgy az olyan speciális feladatok megoldására koncentrál, mint a laborjelentés-írás, szakmai tartalmú szövegek olvasása és az tanulmányokhoz kapcsolódó szókincsfejlesztés, ami tovább mélyíti az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez szükséges alapvető ismereteket (EAP). Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- ismeri a szövegszervező elveket mind szóban, mind írásban
- ismeri a komplex nyelvtani szerkezetekről
- tisztában van a plágium fogalmával
- ismeri a hivatkozások fajtáit
- ismeri az esszék és tudományos cikkek struktúráját
Képesség
- magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
- magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
- képes információt precízen átfogalmazni, illetve összegezni
- egyetemi igényű rövid prezentációt készít az érdeklődési köréből merített témában
- képes motivációs levelet írni továbbtanuláshoz, illetve munkavállaláshoz
- képes igényes tudományos szövegek megírására
- viszonylagos biztonsággal alkalmazza a hivatkozás szabályait
Attitűd
- egyre jobban felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és egyre nyi-tottabb a tanulási folyamatra
- egyre inkább igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
- egyre tudatosabb kritikával értékeli a különböző forrásokból származó információkat
- egyre tudatosabban törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
- egyre inkább felelősséget érez önálló tanulási stratégia kialakítására
- tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
- egyre inkább felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
- egyre inkább törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni. Ha a hallgató teljesítménye úgy kívánja, akár egyéni konzultációra is sor kerülhet az oktatóval.
Tanulástámogató anyagok
- The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Grammar in Context.
- www.uefap.com
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact lessons | 56 |
preparation for practice sessions | 10 |
preparation for qualification proce-dures | 5 |
preparation of home assignments | 10 |
autonomous acquisition of self-access materials | 5 |
preparation for tests | 4 |
total | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Pre-2017, next review September 2021
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | The structure of essays, scientific articles, lab reports, thesis |
2. | Paragraphs, paraphrasing, summary writing, |
3. | Plagiarism (defining and categorising of plagiarism) |
4. | Referencing in-text citation and list of references |
5. | Professional writing: motivational letter/personal statement for future studies/career |
6. | Advanced chemical engineering vocabulary and terminology |
7. | Advanced Grammar development: diagnosing typical grammar mistakes, organizing texts, coherence, cohesion |
8. | Presentations: Graphs, diagrams, numbers, explaining processes, structuring speeches, body language, Academic expectations |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|