Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciával lássa el a tanulókat, hogy lehetőségük legyen fejleszteni általános és a tanulmányaikhoz kapcsolódó angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek tanulmányaik során elvégzendő kötelességeikhez.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Általános nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
 - Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges alapvető szókincset, szócsaládokat
 - Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó alapvető szókincset
 - Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
 - Ismer alapvető tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
 
Képesség
- Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterületének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
 - Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, hogy az egyik félnek sem megterhelő.
 - Világos, részletes szöveget tud alkotni különböző témák széles körében, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrányokat.
 
Attitűd
- Nyitott a tanulmányaihoz kapcsolódó nyelvhasználat iránt
 - Folyamatos fejlődésre törekszik
 - Kritikus gondolkodása kialakul
 
Önállóság és felelősség
- Igénye van az autonóm tanulási stratégiákra
 - Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
 - Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
 - Törekszik a minőségi munka készítésére
 
Oktatásmódszertan
tanulmányi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önálló tanulás során sajátítható el.
Tanulástámogató anyagok
- Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.
 
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
 
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
● Signed 60-100% ● Not accepted 0-59%
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | -100 | 
| Jeles | |
| Jó | |
| Közepes | |
| Elégséges | |
| Elégtelen | 
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma | 
|---|---|
| participation in contact lessons | 84 | 
| preparation for practice sessions | 20 | 
| preparation for qualification procedures | 20 | 
| preparation of home assignments | 26 | 
| autonomous acquisition of self-access materials | 20 | 
| preparation for tests | 10 | 
| total | 180 | 
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
-
| Előadások témái | |
|---|---|
| 1. | Communication | 
| 2. | Environment | 
| 3. | Sport | 
| 4. | Medicine | 
| 5. | Transport | 
| 6. | Literature | 
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség | 
|---|---|---|