Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciával lássa el a tanulókat, hogy lehetőségük legyen fejleszteni általános és a tanulmányaikhoz kapcsolódó angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek tanulmányaik során elvégzendő kötelességeikhez.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Általános nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
- Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges alapvető szókincset, szócsaládokat
- Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó alapvető szókincset
- Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
- Ismer alapvető tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
- Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterületének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
- Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, hogy az egyik félnek sem megterhelő.
- Világos, részletes szöveget tud alkotni különböző témák széles körében, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrányokat.
Attitűd
- Nyitott a tanulmányaihoz kapcsolódó nyelvhasználat iránt
- Folyamatos fejlődésre törekszik
- Kritikus gondolkodása kialakul
Önállóság és felelősség
- Igénye van az autonóm tanulási stratégiákra
- Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
- Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
- Törekszik a minőségi munka készítésére
Oktatásmódszertan
tanulmányi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önálló tanulás során sajátítható el.
Tanulástámogató anyagok
- Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
● Signed 60-100% ● Not accepted 0-59%
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | |
Jó | |
Közepes | |
Elégséges | |
Elégtelen |
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact lessons | 84 |
preparation for practice sessions | 20 |
preparation for qualification procedures | 20 |
preparation of home assignments | 26 |
autonomous acquisition of self-access materials | 20 |
preparation for tests | 10 |
total | 180 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Communication |
2. | Environment |
3. | Sport |
4. | Medicine |
5. | Transport |
6. | Literature |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|