Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelv-tudásuk és a képzési területükkel, az építőmérnöki tudománnyal kapcsolatos nyelvtudásuk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és a szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy a tanulmányi kötelezettségeit teljesíteni tudja.
- Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat bővebb nyelvi sajátosságait.
Képesség
- A kurzus végére a hallgatók a nyelvi képességei kimagasló szintre emelkednek. Szóhasználatuk mind az általános nyelvet, mind pedig a szakmai nyelvet illetően tovább bővül.
- Magabiztosan értenek meg és tudnak alkotni hosszabb szakmai szövegeket, írásban és szóban.
- A szakmai területükhöz kapcsolódó tudományos szövegeket kritikusan képesek értékelni.
- Hallott szöveg alapján képesek jegyzeteket készíteni, az információkat magabiztosan összefoglalni
- Magabiztosan képesek hosszabb prezentációkat tartani az érdeklődési területükhöz tartozó témákból
Attitűd
- A hallgatók nyitottan fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
- Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
- Továbbfejlesztik a kritikai gondolkodás képességét.
Önállóság és felelősség
- Az önálló tanulási stratégiákat tudatosabban használják.
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tan-anyag egy részét egyénileg kell megszerezni.
Tanulástámogató anyagok
- Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhető el.
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact lessons | 56 |
preparation for practice sessions | 20 |
preparation for qualification procedures | 6 |
preparation of home assignments | 20 |
autonomous acquisition of self-access materials | 10 |
preparation for tests | 8 |
120 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | The structure of essays, scientific articles, thesis |
2. | Paragraphs, paraphrasing, summary writing, |
3. | Plagiarism (defining and categorising of plagiarism) |
4. | Referencing in-text citation and list of references |
5. | Professional writing: motivational letter/personal statement for future studies/career |
6. | Advanced civil engineering vocabulary and terminology |
7. | Advanced Grammar development: diagnosing typical grammar mistakes, organizing texts, coherence, cohesion |
8. | Presentations: Graphs, diagrams, numbers, explaining processes, structuring speeches, body language, Academic expectations |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|