Programme: Teacher of Economics (2 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Engineering (2 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Economics (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Economics (4 terms) - with a business instructor qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - with a technical instructor qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a társadalmi kommunikációra jellemző verbális és nonverbális kommunikációs kifejezéseket.
- Tapasztalatot szerez a leggyakrabban előforduló pedagógiai szituációk terén.
- Különböző pedagógiai helyzetekben helyesen alkalmazza a nonverbális kommunikáció- és a paralingvisztika kifejezőeszközeit.
- Tud egy tanórát a pedagógiai kommunikáció szempontjából elemezni.
Skills
- Képes a másikra odafigyelni, képes az értő hallgatásra.
- Képes elkerülni az agresszív és a passzív kommunikációt.
- Képes a problémák hatékony megoldására.
- Fejlődik konfliktusmegoldó készsége.
Attitude
- A gyakorlatok során együttműködik az oktatóval és hallgató társaival.
- Kommunikációjában az asszertivitást helyezi előtérbe.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
- Törekszik a fejlődésre az ismereteinek bővítése és a saját kommunikációs stílusa terén egyaránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és megoldását.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Fontosnak érzi a reflektív gondolkodásmódot saját munkavégzésében.
- Elméleti tudásának birtokában képes a gyakorlatban az önálló alkalmazásra, s ezáltal szakmájának felelősségteljes képviselőjévé válni.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- 1. BALÁZS László - H. TOMESZ Tímea - H. VARGA Gyula (2013): A kommunikáció elmélete és gyakorlata, Gramma Kiadó Eger, http://magyar.uni-eger.hu/public/uploads/a-kom-elmelete-es-gyak-teljes-uj-1-_56616f9699242.pdf
- 2. Buda Béla. A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei. - Budapest : Tömegkommunikációs Kutatóközpont, 1988. - 296 s. - ISBN 963 333 043
- 3. Dr. BUDAVÁRI, TAKÁCS Ildikó (2011): A konfliktuskezelés technikái, Copyright 2011, Szent István Egyetem, file:///C:/Users/user/Downloads/2010-0019_konfliktus_kezeles.pdf
- 4. HORVÁTHOVÁ Kinga - SZŐKÖL István (2016): A pedagógiai kommunikáció, Selye János Egyetem, Komárom
- 5. Dr. HOLIK Ildikó – Dr. SANDA István Dániel (2015): Tanári kommunikáció, Óbudai Egyetem, TMPK https://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop412b2/2013-0002_tanari_kommunikacio/tananyag/00-borito-150604a-halvanysarga-09-Holik.Ildiko.html
- 6. GORDON, Thomas (1990): T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése, Gondolat Kiadó, Budapest, https://mandadb.hu/common/file-servlet/document/793556/default/doc_url/IMG.pdf
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy beadandó dolgozat, egy sikeresen megírt zárthelyi dolgozat és a laboratóriumi gyakorlatokon tanúsított aktivitás összesített eredménye alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Beadandó dolgozat, melyben a hallgató egy iskolai kommunikációs szituációt elemez az általa összegyűjtött, legalább 4, releváns szakirodalom értő felhasználásával. 2. Zárthelyi dolgozat a félév végén, melyben a hallgató az órákon szerzett ismereteiről, szemléletéről és a szakirodalomból megtanultakról ad számot. 3. Órai aktivitás értékelése: a laboratóriumi gyakorlatokon végzett különböző szituációs és kommunikációs játékokban, feladatokban való részvétel intenzitásának figyelembevétele. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Beadandó dolgozat: 40%
- Zárthelyi dolgozat: 40%
- Órai aktivitás: 20%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–75 |
Pass | 41–62 |
Fail | < 40 |
Retake and late completion
1) A zárthelyi dolgozat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
42 | |
32 | |
16 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|