Programme: Marketing MSc from 2019/20/Term 1
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Master of Business Administration MSc from 2019/20 Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
The aim of the course is to provide (potential) leaders with a novel, effective, and modern personal framework on how to act effectively as a leader, how to participate in and shape human relationships, primarily by integrat-ing practical knowledge and experiential learning. We consider it very important to emphasize that students adopt and develop a positive leadership attitude that they can form and communicate an authentic image of themselves. During the course, we want to convey to students the message of how to make a positive difference in their own lives, work roles, groups, organizations, and society, because this approach must characterize 21st century leaders.
Academic results
Knowledge
- They know the conceptual system, the most important contexts, and theories related to organizational psychology and leadership.
Skills
- They can understand the typical literature on topics related to organizational and management psychol-ogy, and are able to independently search for literature sources.
- They are able to communicate in a professionally adequate manner, orally and in writing, on a variety of topics in organizational psychology and leadership.
Attitude
- They are open to expanding knowledge related to their field.
- They are open and motivated to apply the acquired knowledge.
- They collaborate with the instructor and fellow students to expand knowledge.
- They are open to the use of information technology tools used in the course.
Independence and responsibility
- They expect and utilize new knowledge.
- They actively participate in the process of acquiring knowledge.
- They can solve individual and team tasks with responsibly and autonomy.
- They collaborate with fellow students during group work.
- They use system approach in their thinking.
Teaching methodology
Lectures, oral and written communication, use of IT tools and techniques.
Materials supporting learning
- Belbin, M. (2003). A team, avagy az együttműködő csoport. Edge 2000 Kft.
- Heidrich B. (2001) Szervezeti kultúra és interkulturális menedzsment, Humán Telex Consulting, Budapest. 5-37.old. 60-93.old.
- Tarnai Márta (2003): A bizalom szerepe a gazdasági kapcsolatokban In: Hunyady Gy., Székely M.(szerk): Gazda-ságpszichológia, Osiris Kiadó, Budapest, 694-703.
- Block, P (2005). Makulátlan tanácsadás, HVG Kiadó
- Poór József at al (2016): Menedzsment tanácsadási kézikönyv, Közgazdasági és Jogi Kiadó, KJK-Kerszöv, Buda-pest,
- De Rue, D.S., NAHRGANG, J.D., WELLMAN, N., HUMPHREY, S.E. (2011). Trait and behavioral theories of le-adership: An integration and meta-analytic test of their relative validity. Personnel Psychology 2011, 64, 7–52
- Hamlin, Patel, Ruiz, Withford – Towards a Universal Taxonomy of Percieved Managerial and Leadership Effectiveness: A multiple cross-case/cross-nation study of effective and ineffective managerial behaviour (2013)
- Locke, E.A., Latham, G.P. (2002). Building a Practically Useful Theory of Goal Setting and Task Motivation, A 35-year Odyssey, American Psychologist Association, Vo. 57, No. 9. (705-717)
- Pearce, C.L. (2004). The future of leadership: Combining vertical and shared leadership to transform knowledge work. Academy of Management Executive, 2004, Vol. 18, No. 1.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli teljesítményméréssel és a vezetői önreflexiót erősítő feladat elvégzésével.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Zárthelyi dolgozat: A félév végén egy zárthelyi dolgozat megírása, amely két alfeladatból áll. A) feladat: az elméleti tudás felmérésére szolgáló 30 tesztkérdés; B) az elméleti tudás gyakorlati alkalmazása céljából mindenki kap egy esettanulmányt vezetési problémával kapcsolatban, amelyre megoldási javaslatokat kell írni a megtanult elméleti anyagok alapján. A két feladatra kapott pontszám alapja képezi a megaján-lott vizsgajegyet, amelyet, ha nem fogadnak el, akkor szóban lehet vizsgázni. 2. Önálló egyéni feladat a vezetői identitás elmélyítésére: Minden órán számos vezetői kérdőív és teszt kitöltésé-re lesz lehetőség, amelyeket a hallgatóknak ki kell tölteni és a kurzus elején átadott elektronikus napló-ban az ezekre kapott pontszámokat vezetni kell. A napló egyéb, elgondolkodtató, az önreflexiót elmélyítő feladatokat is tartalmaz, amelyet a hallgatónak vezetni kell és a félév végén ezt kell elküldeni és leadni.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- ZH A) és B) részének pontszáma: 40%
- Önálló egyéni feladat : 10%
- : 50%
Percentage of exam elements within the rating
- szóbeli: 50%
- összesen: 50%
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 86–100 |
Good | 75–85 |
Satisfactory | 65–74 |
Pass | 50–64 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A két ZH-t a pótlási héten pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet vesszük figyelembe.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
4 | 7 |
30 | |
50 | |
42 | |
150 |
Approval and validity of subject requirements
Pre-2017, next review September 2021.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adott-ságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | Vezetői vonás- és képességelméletek: a vezető személyisége és a vezető kogníciója: „neuroleadership” megközelítések |
3. | Vezetési stílusok és szervezeti típusok, vezetői viselkedések a hatalmi pozícióban: meggyőzés, befolyásolás, manipuláció; Döntési heurisztikák a vezetésben |
4. | Helyzetfüggő vezetés: vízió, célkitűzés, szervezeti stratégia kialakítása és ezek kommunikálásának szerepe az elkötelezettség kialakításában; korszerű vezetési stílusok, melyek inspirálják a dolgozókat (szolgáló, etikus, autentikus vezető) |
5. | Kihívások a vezetői munkában: transzformáló, átalakító vezetői stílus és a szervezeti változások kezelése. Coaching szemléletű vezetés a szervezetben, a tehetségek és a teljesítmény menedzselése |
6. | Vezető a szervezetben: Hogyan hozzon létre egy hatékony teamet? Teammunka a szervezetben, a teamek kialakítása és koordinálása. |
7. | Pozitív és negatív visszajelzések hatása a teljesítményre, teljesítményértékelési megközelítések; coaching szemléletű vezetés a szervezetben, a tehetségek és a teljesítmény menedzselése |
8. | Érzelmi intelligencia és mentális egészség a vezetői munkában; Toxikus szervezet – diszfunkcionális vezetés vs egészséges szervezet – vezetői pszichés jóllét |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Kun Ágota | adjunktus | kun.agota@gtk.bme.hu |