Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Digitális média specializáció (2018-tól)
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Kommunikációtervezés specializáció (2018-tól)
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Vizuális kommunikáció specializáció (2018-tól)
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Kommunikáció- és médiatudomány mesterszak - Digitális média specializáció (2016-tól)
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
Bármilyen szervezeti kommunikációs tevékenység meghatározó médium – legalább részben – a digitális és esetleg online platform, amelynek meghatározó interface-e vizuális modalitású. A kurzus célja, hogy ennek a platformnak sajátosságaival, kommunikációs követelményeivel és korlátaival mind elméleti szinten, mind felhasználó és létrehozó gyakorlati oldalról megismerkedhessenek a hallgatók.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit
- Ismeri a kommunikáció és kultúra összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében.
Képesség
- Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések feltárására
- A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni
- Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.
Attitűd
- Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban
Önállóság és felelősség
- Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetettfeladatok elvégzésére, illetve irányítására
- Felelősséget vállal az általa készített anyanyelvű és idegen nyelvű szakmai szövegekért, tudatában van azok lehetséges következményeinek.
Oktatásmódszertan
Az órák részben az elméleti szakirodalom feldolgozására szolgálnak. A fennmaradó időben részben önálló hallgatói munkára támaszkodó gyakorlati feladatok elvégzése, illetve bemutatása és közös elemzése. A hallgatók munkáját konzultációk segítik.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials
- A kurzus fókuszában álló témához kapcsolódó és a tantárgy céljaihoz illeszkedő szakirodalomról és további tanulástámogató anyagokról a kurzus oktatója gondoskodik, és teszi azokat elérhetővé a hallgató számára (edu.gtk.bme.hu).
- Literature and additional learning support materials related to the topic that is the focus of the course and relevant to the objectives of the subject are provided by the course instructor and made available to the student (edu.gtk.bme.hu).
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: Az értékelés órai munkát, az órára készülést és az önálló feladat értékelését foglalja magában.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: Az értékelésnél figyelembe vett elemekhez kapcsolódóan az értékelési szempontokról és azok deskriptoraikról a kurzus oktatója időben tájékoztatja a hallgatókat.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- órai aktivitás: 10
- projektkonzultáció: 20
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Vizsga: 70
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Aktív részvétel az órákon.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 77–89 |
Közepes | 64–76 |
Elégséges | 50–63 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon/gyakorlat | 56 |
készülés gyakorlatra | 24 |
készülés vizsgára | 70 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A digitális kommunikáció vizuális eszközei; A vizuális fordulat jelentése és jelentősége; A vizuális tervezéshez elérhető online és offline eszközök; Arculattervezés és kampánytervezés; A viuzalitás és más erzékszervi inromációk kapcsolatának történeti és antropológiai vizsgálata; Participció és vizualitás; Professzionalizmus a kulturális ipar vizuális munkáiban
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.