Versions
Department of Sociology and Communication
Programme: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 0
Objectives
The purpose of the subject is to involve students in an ongoing research program, in the framework of which they can use their research skills and contribute to the implementation of the program.
Learning outcomes
Knowledge
- Basic knowledge of social science methodologies.
Ability
- Research skills.
Attitude
- Openness to social change
Autonomy and responsibility
- Constructiveness and assertiveness in the context of institutional operation.
Methodology of teaching
classroom work, independent work
Materials supporting learning
- Baudrillard, J. 1987. A tárgyak rendszere. Budapest: Gondolat.
- Brones, A. 2018. Lagom. A boldogság svéd titka.Budapest: Bookline.
- Dúll, A. 2009. Tárgyi környezet és pszichológia. In A. Dúll A környezetpszichológia alapkérdései – Helyek, tárgyak, viselkedés (pp. 135–156). Budapest: L’Harmattan.
- Dúll, A. 2014. A környezeti kommunikáció vázlata. In Szász Antónia, Kirzsa Fruzsina (Eds.) A kultúra rejtelmei (pp. 162–173). Budapest: MAKAT.
- Thomsen Brits, L. Hygge. 2017. Harmónia dán módra. Budapest: Jaffa.
- Részben saját kutatás eredménye, részben az órán kerül kiosztásra (pdf formátumban).
General Rules
A kurzus teljesítési feltételei: jelenlét az órákon a TVsz. szerint 1 választott referátum a szakirodalmakból (prezentáció készítése, és egyeztetett időpontban a szóbeli referátum megtartása) aktív részvétel az órai munkában kutatási feladatok elvégzése és beszámoló ezekről (létszámtól függően csoportos vagy egyéni munkavégzés).
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: kreatív kutatói szemlélet, az ismeretterjesztő irodalom átfordítása kutatási anyaggá szakirodalom beépítése a kutatási tervbe kutatómódszerek kreatív alkalmazása.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- working on the research project: 100
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | 96 |
Very good | 85–95% |
Good | 70–84 |
Satisfactory | 60-69 |
Pass | 50-59 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Retake and make-up test options are defined by the valid regulations of the University’s Code on Education and Examination.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
classes | 56 |
research | 84 |
prep. for presentation | 10 |
total | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A nyilvánosság szociológiai megközelítései (I). A nyilvánosság fogalma, történeti fejlődése (Habermas) A kurzus követelményeinek megbeszélése A nyilvánosság szociológiai megközelítései (II). Közvélemény: absztrakció, fikció, ideológia? Kommunikatív aktus, performativitás, szimbolikus erőszak. A tömegmédia politikai ökonómiája: a propaganda-modell (I) A tömegmédia politikai ökonómiája: a propaganda-modell (II) Az elitek saját szerepükről alkotott felfogása és a politikai nyilvánosság A termék, a kínálat és a kereslet fogalma a médiapiacon; erőviszonyok és koncentrációs folyamatok (I) A termék, a kínálat és a kereslet fogalma a médiapiacon; erőviszonyok és koncentrációs folyamatok (II) Branding (I). Az árucikkek termelésétől a jelentés termeléséig. A fogyasztási cikkek mediatizálódása Branding (II). A médiumok és a napirend „brandesedése” A közönségkutatás alapjai A közönségmaximalizálás politikai aspektusai és a közszolgálati média Értékrendszer és fogyasztói viselkedés
Topics of lectures | |
---|---|
1. | - |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Dr. Dúll Andrea | ||
Dr. Gács Anna | ||
Rétfalvi Györgyi |