Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tárgy célja a hallgatók bevonása egy folyó kutatási programban, amelynek keretében kutatási készségeiket használhatják, és a hozzájárulnak a program végrehajtásához.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Társadalomtudományi módszertanok ismerete.
Képesség
- Kutatási képességek.
Attitűd
- A társadalmi változások elfogadására való nyitottság.
Önállóság és felelősség
- Konstruktivitás és asszertivitás intézményi működés keretében.
Oktatásmódszertan
Konzultáció
Tanulástámogató anyagok
- Baudrillard, J. 1987. A tárgyak rendszere. Budapest: Gondolat.
- Brones, A. 2018. Lagom. A boldogság svéd titka.Budapest: Bookline.
- Dúll, A. 2009. Tárgyi környezet és pszichológia. In A. Dúll A környezetpszichológia alapkérdései – Helyek, tárgyak, viselkedés (pp. 135–156). Budapest: L’Harmattan.
- Dúll, A. 2014. A környezeti kommunikáció vázlata. In Szász Antónia, Kirzsa Fruzsina (Eds.) A kultúra rejtelmei (pp. 162–173). Budapest: MAKAT.
- Thomsen Brits, L. Hygge. 2017. Harmónia dán módra. Budapest: Jaffa.
- Részben saját kutatás eredménye, részben az órán kerül kiosztásra (pdf formátumban).
Általános szabályok
A kurzus teljesítési feltételei: jelenlét az órákon a TVsz. szerint 1 választott referátum a szakirodalmakból (prezentáció készítése, és egyeztetett időpontban a szóbeli referátum megtartása) aktív részvétel az órai munkában kutatási feladatok elvégzése és beszámoló ezekről (létszámtól függően csoportos vagy egyéni munkavégzés).
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: kreatív kutatói szemlélet, az ismeretterjesztő irodalom átfordítása kutatási anyaggá szakirodalom beépítése a kutatási tervbe kutatómódszerek kreatív alkalmazása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- a kiadott feladat elvégzése: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 85–95% |
Jó | 70–84 |
Közepes | 60-69 |
Elégséges | 50-59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 56 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 84 |
prezentálás | 10 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A nyilvánosság szociológiai megközelítései (I). A nyilvánosság fogalma, történeti fejlődése (Habermas) A kurzus követelményeinek megbeszélése A nyilvánosság szociológiai megközelítései (II). Közvélemény: absztrakció, fikció, ideológia? Kommunikatív aktus, performativitás, szimbolikus erőszak. A tömegmédia politikai ökonómiája: a propaganda-modell (I) A tömegmédia politikai ökonómiája: a propaganda-modell (II) Az elitek saját szerepükről alkotott felfogása és a politikai nyilvánosság A termék, a kínálat és a kereslet fogalma a médiapiacon; erőviszonyok és koncentrációs folyamatok (I) A termék, a kínálat és a kereslet fogalma a médiapiacon; erőviszonyok és koncentrációs folyamatok (II) Branding (I). Az árucikkek termelésétől a jelentés termeléséig. A fogyasztási cikkek mediatizálódása Branding (II). A médiumok és a napirend „brandesedése” A közönségkutatás alapjai A közönségmaximalizálás politikai aspektusai és a közszolgálati média Értékrendszer és fogyasztói viselkedés
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Dúll Andrea | ||
Dr. Gács Anna | ||
Rétfalvi Györgyi |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.