Versions
Department of Sociology and Communication
Programme: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Nemzetközi és üzleti kommunikáció specializáció 2018-tól
Subject Role: Szakirányon választható
Recommended semester: 5
Programme: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Vizuális kommunikáció specializáció 2018-tól
Subject Role: Szakirányon választható
Recommended semester: 5
Objectives
The aim of the course is to gain a broader knowledge and deeper understanding of the material and spatial elements of the visual environment, to review and critically examine the related literature, set of concepts, the historical development and social and cultural contexts.
Learning outcomes
Knowledge
- Solid knowledge of the conceptualization for studying social processes
- Basic knowledge of social science methodologies
- Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.).
Ability
- Ability to participate in argumentative and rational debate
- Analytical skills
- Ability to make independent decisions in academic activities
Attitude
- Awareness of the historical and social embeddedness of cultural processes and institution
- Openness to self-criticism and self-improvement
- Self-reflection of one's own abilities
Autonomy and responsibility
- Display one’s own worldview in a professional setting
- Striving to create a historically and politically coherent worldview
- Adoption and enforcement of professional standards
Methodology of teaching
Lectures and presentations of the students of literatures and their own analysis
Materials supporting learning
- A tantárgy elvégzéshez szükséges oktatási anyagok, szakirodalom a kurzus moodle-oldaláról érhető el a hallgatóknak (edu.gtk.bme.hu) – Books, notes, downloadable materials are available on Moodle site of the course (edu.gtk.bme.hu)
General Rules
A kurzus teljesítésének feltétele az elméleti és gyakorlati feladatok (szakirodalmak, filmek feldolgozása, elemzések) elkészítése. Az 5 feladata közül minden hallgatónak legalább hármat prezentálnia kell, a maradék kettőt prezentálhatja vagy beadhatja írásban.
Performance evaluation methods
1. Szakirodalmak és filmek feldolgozása A félév során egy alkalommal minden hallgató feldolgoz egy a programban olvasható listából választott nehéz, hosszú szakirodalmat, egy rövidebb (3 oldalas) angol nyelvű irodalmat és egy dokumentumfilmet, és azokat kb. 10 perces prezentáció formájában ismerteti a többi a hallgatóval. A feladat része a szerző bemutatása, kontextualizálása és a témára való önálló reflektálás is. Egy szakirodalmat és filmet csak egy hallgató prezentálhat, és a prezentációk esedékessége a programban található dátum. A feldolgozandó szakirodalmakat legkésőbb a második oktatási héten ki kell választaniuk a hallgatóknak. 4. Elemzések Minden hallgató a félév során két alkalommal készít egy önálló elemzést, melynek témája, hívószava az előző héten az előadáson tárgyalt témakör, a konkrét alkotást azonban a hallgató választhatja meg. Az elemzések esedékességét szintén a program határozza meg. Az 5 feladata közül minden hallgatónak legalább hármat prezentálnia kell, a maradék kettőt prezentálhatja vagy beadhatja írásban.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- interpretations of literatures and movies (in total 3 times): 60
- individual analysis (2 times): 40
- total: 100
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
A félévközi jegy megszerzésének feltétele az órák 30%-át meg nem haladó hiányzás, valamint a megszerezhető pontok felének elérése. Két különböző alkalommal elkövetett tizenöt percet meghaladó késés egy mulasztott órának felel meg. Az órák 70%-án való részvétel akadályoztatása esetén a hallgatóknak lehetőségük van a mulasztott órá(ka)t egy az adott órára az oktató által kijelölt szakirodalomból írt legalább 3500 leütéses recenzióval kiváltani. A recenziónak tartalmaznia kell egy rövid leírást a szakirodalom téziséről és a hallgató önálló véleményét, asszociációit a témával kapcsolatban. A recenzió leadásának határideje a pótlási időszak utolsó munkanapja.
Grading
% | |
---|---|
Excellent | 95 |
Very good | 85–94 |
Good | 70–84 |
Satisfactory | 60–69 |
Pass | 50–59 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Retake and make-up test options are defined by the valid regulations of the University’s Code on Education and Examination.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
class attendance | 52 |
literature interpretations | 58 |
2 analysis | 40 |
total | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
1. Tárgy- és térdefiníciók, áttekintés 2. Tervezés – design thinking 3. Gyártás 4. 3D nyomtatás 5. Forma 6. Birtoklás és használat 7. Ergonómia 8. Fogyasztói társadalom 9. Minimalizmus 10. Divat 11. Stílus 12. Fenntarthatóság 13. Etika
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|